Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Sliter også med å finne noe interessant til Wii U, var innom gamestop for et par dager siden, og ingenting i Wii U-hylla var noe som helst interessant. Fikk min i julegave i år, Zelda Windwaker utgaven.

Men jeg har de "beste" spillene allerede, så. Vet ikke om det er noe "hidden gems" på eShop. Tenkte å sjekke ut Wonderful 101, men så avskrekka prisen meg. 409,- for noe som ser så sært ut...har kikka på wii u reviews på metacritic og gamespot etc også.

Har dy DuckTales?:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-292501

DuckTales: Remastered finnes på Wii U, jo.

Når? sist jeg leste kom det ut på xbox og ps3. Burde blitt ugitt på 3ds istedenfor. 2d spill hører hjemme på handholdt

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Spillet ble lansert på eShop den 15. august ifølge Wikipedia. Har selv sett det der, kostet rundt en 100-lapp tror jeg.

Helt ufattelig latterlig at det ikke er utgitt på 3ds, et 2d spill har absolutt ingenting å gjøre på xbox framfor 3ds...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Sidescrolling spill har selvfølgelig livets rett på hjemmekonsollene, var jo der det hele begynte sånn roughly.

Bare fordi det begynte der betyr ikke at det tilhører der. 2D spill passer best på 3ds så kan vi ha 3D spillene på konsoll. Det er mye hyggeligere å spille 2D spill på handholdt enn å skal begynne å koble til tv osv. Du skjønner hva jeg mener
Lenke til kommentar

Bare fordi det begynte der betyr ikke at det tilhører der. 2D spill passer best på 3ds så kan vi ha 3D spillene på konsoll. Det er mye hyggeligere å spille 2D spill på handholdt enn å skal begynne å koble til tv osv. Du skjønner hva jeg mener

 

Tja, jeg for min del har enda til gode å finne en håndkonsoll som faktisk er _litt_behagelig å spillle på. 3DS er ikke noe unntak egentlig. Så for min del ligger jeg langt mere komfortabel, og kan nyte spillet enda bedre i sofaen på storskjermen. Jeg får nesten leddgikt av håndholdte konsoller desverre. Men sidescrolling er helt klart den mest behagelige typen å spille, da pga. sine enkle kontrollere. Prøv en FPS på håndholdt...gud betre meg vel. Greidde faktisk å fullføre Killzone Mercenary da :p Kanskje jeg skal tillate meg å påstå at FPS ikke hører til på håndkonsoller? :fun:

 

Mine preferanser selvsagt.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Forstår de andre konsollene, men er det virkelig ingen spill på 3DS som frister? Synes den har fått et solid bibliotek nå. Ikke så bra som DS, men den er på vei. Tipper du hadde likt Bravely Default, du som liker Final Fantasy så godt.

 

Selv savner jeg et nytt Hotel Dusk/Last Window eller Another Code, men dessverre er Cing lagt ned.

 

Det som først og fremst frister på 3DS er Fire Emblem: Awakening (stor fan av den serien). Bravely Default er "tja" for meg; det er et interessant JRPG, men jeg har allerede et halvt tonn av disse som jeg ennå ikke har spilt. Ellers har jeg tidligere vært en fan av Kingdom Hearts, men alle titlene gitt ut siden toeren har skuffet meg, og dermed har jeg lite lyst til å bruke penger på Dream Drop Distance. Jeg skulle virkelig ønske det var hvertfall to titler til utover Fire Emblem som er "must have", men med et noe trangere budsjett etter å ha kjøpt leilighet kan jeg ikke forsvare å betale flere tusen bare for å spille FE.

 

Det er allikevel en langt bedre situasjon enn med Vita, hvor det virker som 9/10 av titler er nyutgivelser av spill som allerede finnes på PS3. Veldig synd, for den har fantastisk bilde.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Hva er fryktelig med NSMB spillene? Fordi det er i 2D? Og derfor blir ikke Donkey Kong: Tropical Freeze bra?

Alle som har spilt dem gamle 2d mario spillene fra 80 tallet vet hvorfor nsmb spillene suger

 

 

Tja, jeg for min del har enda til gode å finne en håndkonsoll som faktisk er _litt_behagelig å spillle på. 3DS er ikke noe unntak egentlig. Så for min del ligger jeg langt mere komfortabel, og kan nyte spillet enda bedre i sofaen på storskjermen. Jeg får nesten leddgikt av håndholdte konsoller desverre. Men sidescrolling er helt klart den mest behagelige typen å spille, da pga. sine enkle kontrollere. Prøv en FPS på håndholdt...gud betre meg vel. Greidde faktisk å fullføre Killzone Mercenary da :p Kanskje jeg skal tillate meg å påstå at FPS ikke hører til på håndkonsoller? :fun:

 

Mine preferanser selvsagt.

Jeg har brukt 3ds i over 2 år og har ikke merket at det er ubehagelig å bruke. Har du prøvd gamecube sp?

Lenke til kommentar

For min del er heller ikke 3DS ideell om jeg skal sitte i timesvis, til det er den for liten og for lite ergonomisk til mine hender. Da foretrekker jeg Wii U-paden, som var overraskende god å holde i. Drømmen hadde vært å kunne spille alle 3DS-spillene mine på Wii U-paden, sånn at jeg kunne brukt 3DS når jeg reiser rundt omkring, og Wii U-hjemme i sofaen. :)

Lenke til kommentar

Alle som har spilt dem gamle 2d mario spillene fra 80 tallet vet hvorfor nsmb spillene suger

 

Nei? Vær vennlig å fortell meg hvorfor! Jeg har riktignok ikke spilt _alle_ de gamle 2D Mario-spillene (Super Mario World, og alle Mario-spillene til SNES forøvrig, er forresten 90-tallet ;) ), men jeg har vært innom de fleste. Spør du meg, så er NSMBU et knakende godt spill, og sammenliknbart med de gode gamle.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...