Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-NIoHlfL

 

Å anklage meg for å være troll hjelper ikke saken din. Da kan jeg like gjerne kalle deg for troll...

 

 

Winza, du fremstår trollsk fordi du ikke argumenterer, men fortsetter disksujsonen med påstanden at alle 2d-spill er dårlige/suger. Greit nok at man ikke liker 2d-spill, trollet i deg kommer frem med påstander som at tiden for 3d-spill er over og at 2d-spill ikke selger. Du fortsetter diskusjonen ved å gjenta deg selv.

 

2d-spill lages fortsatt fordi dem selger og utviklerne tjener penger på spillene, altså er påstandfen din om at 2d-spill er noe folk ikke vil ha helt på hodet. I de siste 7-8 årene har vi hatt en stor oppblomstring av spill i 2d, slik at man på ingen måte kan påstå at tiden for 2d er over. Vi har faktisk sett at det fortsatt er mulig å innovere og være nyskapende selv i 2D. Braid, som allerede er nevt, tibyr gameplay jeg aldri før hadde sett i en 2d-plattformer. Terraria/Starbound representerer til og med en helt ny gren innefor 2d-plattformer.

 

2D er for øvrig ikke en sjanger i seg selv, men beskriver kun det grafiske uttrykket til spillet. Mange ulike spill og sjangre benytter seg av 2D. Bare den seneste uken har både The Banner Saga og Nidhogg komt ut til stålende kritikk.

 

Mennesker er forskjellige, at noen ikke liker spill i 2d er helt vanlig, men slike spill blir jo ikke borte av den grunn. Det er en styrke for spillindustrien at det er et stort mangfold av spill, slik at vi ikke alle sitter å spiller de samme (kjedelige) spillene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

At noen våger å si at Braid suger er "beyond comprehension" for meg, ass. Går det an? Aldri prøvd et bra spill før, eller?

Det spørsmålet er helt meningsløst siden braid ikke er et bra spill imo. Bra spill majoras mask. Mario and luigi dream team. Metroid prime. Pokemon osv

 

 

Og her ligger problemet ditt. Du evner ikke å forstå at andre faktisk har en helt annen mening og oppfatning av ett spill enn det du har. Du bare valser over alle andre med internett-valseren din. "Tut-tut her kommer jeg og din mening er feil"

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

At noen våger å si at Braid suger er "beyond comprehension" for meg, ass. Går det an? Aldri prøvd et bra spill før, eller?

Det spørsmålet er helt meningsløst siden braid ikke er et bra spill imo. Bra spill majoras mask. Mario and luigi dream team. Metroid prime. Pokemon osv

 

Og her ligger problemet ditt. Du evner ikke å forstå at andre faktisk har en helt annen mening og oppfatning av ett spill enn det du har. Du bare valser over alle andre med internett-valseren din. "Tut-tut her kommer jeg og din mening er feil"

 

Winza skrev:

"Alle de 2d spillene du nevnte suger imo." i forkant av dette innlegget, og "Det spørsmålet er helt meningsløst siden braid ikke er et bra spill imo.". Så han gjør det klart at det er hans meninger (til tross for at han flere ganger inkluderer meg inn i meningene hans som jeg er totalt uenige i når han skriver alle). Sånn sett er ikke Klatt3n noe bedre til å godta at Winza synes Braid suger. Men nå har Braid fått over 92% på Gamerankings, så at en person synes det spillet suger gjør det ikke til noe dårlig spill.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg kjøper Nintendo 3DS eller Nintendo 2DS hvis og bare hvis dem gir ut

The Legend of Zelda Majora's Mask til det.

Jeg blir å hate meg halvt i hjel om MM blir remake på håndholdt som OOT og ikke konsoll, forbanna knehøner som kom på den ideen med OOT.
Remaken på 3ds var en suksess så ingen kne høner. Folk har mast i mange år nå etter majoras mask på 3ds så vist dem bare ignorerer det og lager til Wii u blir jeg veldig skuffet. Spillet er allerede å finnes på virtuell shop. Det får holde..,

 

Du har nok rett, burde aldri vært laget en remake av windwaker i HD heller, burde vært utgitt helt som direkte rom port for wii og wii u og heller blitt lansert på 3ds som remake *sarcasm*

 

Folk har nå mast og ønsket om remake av MM på konsoll også i mange år, men man skal ikke se bort i fra latskapen lenge leve og de kjører en remake fra OOT 3ds motoren, da kan de gi ut spillet uten å måtte jobbe for mye stakkars. Lage det up to date til konsoll hadde jo vært ganske mye jobb, og vi vet jo alle at jobb er slitsomt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Falt litt bort fra forumet i og etter jula nå, fått med A Link Between Worlds uten at jeg har for spilt så mye.

 

Kjøpte Super Luigi U for noen dager siden når jeg fikk en venn på besøk. Var overraskende vanskelig, og jeg klarer ikke å gå forbi en bane uten å ha fått tak i alle tre myntene. Litt skuffet over at verdenen er dønn lik, ødelegger noe av moroa, men får nok en del timer med slit av DLC'en.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Jeg har spilt Super Mario siden Super Mario Bros, husker ikke om jeg også rundet Lost Levels, men bortsett fra det så og si alle på konsoll og et par på handholdt. Selv om jeg ikke synes noen av de nye spillene matcher Super Mario World, synes jeg ikke dem er dårlige. Likte veldig godt å spille Mario i 2D igjen, men sammenlignet med en rekke andre 2D-spill som har kommet så synes jeg ikke NSMB holder helt den samme standarden.

Jeg skulle gjerne sett flere gode 2D-spll i alle sjangre både til handholdt og konsoll :) De fleste av mine favorittspill er også i 2D. Mulig flertallet er enig med deg, men jeg er ganske uenig.

 

Blir ikke det samme for meg som de gode gamle 2d spillene

 

Å anklage meg for å være troll hjelper ikke saken din. Da kan jeg like gjerne kalle deg for troll...

 

Winza, du fremstår trollsk fordi du ikke argumenterer, men fortsetter disksujsonen med påstanden at alle 2d-spill er dårlige/suger. Greit nok at man ikke liker 2d-spill, trollet i deg kommer frem med påstander som at tiden for 3d-spill er over og at 2d-spill ikke selger. Du fortsetter diskusjonen ved å gjenta deg selv.

Jeg er ihvertfall ikke et troll

 

Og her ligger problemet ditt. Du evner ikke å forstå at andre faktisk har en helt annen mening og oppfatning av ett spill enn det du har. Du bare valser over alle andre med internett-valseren din. "Tut-tut her kommer jeg og din mening er feil"

Jeg sa imo, les kommentaren min igjen...

 

Folk har nå mast og ønsket om remake av MM på konsoll også i mange år, men man skal ikke se bort i fra latskapen lenge leve og de kjører en remake fra OOT 3ds motoren, da kan de gi ut spillet uten å måtte jobbe for mye stakkars. Lage det up to date til konsoll hadde jo vært ganske mye jobb, og vi vet jo alle at jobb er slitsomt.

 

Vi har allerede majoras mask på virtual shop, det er mye kulere å ha det på 3ds og ha den 3d effekten. At du hater 3ds så sterkt betyr ikke at majoras mask ikke skal komme der

Lenke til kommentar

Du har sikkert ikke fått med deg tidligere og gjentatte kommentarer i denne tråden.

Bare et par, men tittet litt bakover nå.

 

Ser ikke ut som om han liker at andre har andre meninger enn seg selv :p vel, han har kanskje ikke direkte noe imot andres meninger, men måten han diskuterer på er nok ikke den beste.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Blir ikke det samme for meg som de gode gamle 2d spillene

Det har du klart å få frem gjentatte ganger. Du inkluderte meg i dine meninger, jeg bare ekskluderte meg fra dem. Jeg synes ikke de nye Mario-spillene er kjedelige, synes vi kan få flere gode 2D-spill (gjerne ActionRPG i 'A Link to the Past'-stil også, ikke kun side-scroller), og liker 2D-spill på både konsoll og håndholdt.

 

At det ikke blir det samme som de gode gamle er jeg enig i, det har kanskje litt med nostalgi å gjøre for min del, men synes Donkey Kong Country Returns var veldig bra bortsett fra at du måtte riste kontrollen (så om jeg kan spille kommende DKC med Pro Controller blir jeg nok fornøyd), Rayman Legends var også utrolig bra og variert (synd man må spille med Gamepad, det fungerer, men jeg foretrekker vanlig kontroller, og spillet er til PS og Xbox, så kunne fint vært en oppdatering for å få støtte til vanlig kontroll).

Lenke til kommentar

 

Folk har nå mast og ønsket om remake av MM på konsoll også i mange år, men man skal ikke se bort i fra latskapen lenge leve og de kjører en remake fra OOT 3ds motoren, da kan de gi ut spillet uten å måtte jobbe for mye stakkars. Lage det up to date til konsoll hadde jo vært ganske mye jobb, og vi vet jo alle at jobb er slitsomt.

 

Vi har allerede majoras mask på virtual shop, det er mye kulere å ha det på 3ds og ha den 3d effekten. At du hater 3ds så sterkt betyr ikke at majoras mask ikke skal komme der

 

 

Tull! 3DS er for 2D-spill. 3D-effekter, og 3D generelt skal holde seg på de stasjonære konsollene. 2D suger på konsoll, men er dritbra på 3DS. Majoras Mask er 3D, og har ingen ting å gjøre på 3DS. (Eller er det ikke dette du mener, Winza?)

Endret av Raspeball
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Mer on Nintendos fremtid:

 

http://kotaku.com/nintendos-toughest-year-ever-starts-pretty-much-now-1503448737

 

 

Nintendo's Toughest Year Ever Starts Pretty Much Now

Nintendo's Toughest Year Ever Starts Pretty Much Now

12

SEXPAND

RELATED

 

Nintendo Doesn't Think The Wii U's Selling That Great

Today, Nintendo released its sales forecasts. The company's financial year ends on March 31, and Nintendo has modified its sales predictions. In … Read…

Nintendo thought they were going to sell nine million Wii Us this past year. Last night, they acknowledged that they'll probably sell fewer than three million. Is it time for someone to panic?3P

 

For the optimists, there is no reason to freak out. Nintendo has had it rough before, for example when they...P

 

...tried to introduce a game console after the collapse of Atari...

...tried to fend off an aggressive, cooler Sega...

...lost Final Fantasy and other important games support to Sony's PlayStation...

...sputtered with the GameCube...

...launched a relatively weak Nintendo DS handheld against a more powerful Sony PSP...

...tempted fate again by launching a wimpy Wii against a much more powerful Xbox 360 and PlayStation 3...

...struggled so badly with the 3DS that it had to cut price by a third six months after launch day.P

 

And those optimists would say that Nintendo wound up weathering every single crisis just fine, given that they...P

 

...had a hit in the Nintendo Entertainment System...

...survived and thrived as Sega had to abandon making gaming hardware...

...got some slivers of Final Fantasy back and regained the support of nearly every major gaming studio, at least in Japan...

...recovered from the GameCube days with an industry dominating successor in the Wii...

...printed money with the DS...

...printed more money with the Wii...

...turned the 3DS into America's best-selling gaming platform...P

 

Never mind that they...P

 

...left the blood out of Mortal Kombat...

...seemed to actively avoid getting a Grand Theft Auto...

...expressed little more than vague interest in online gaming...

...gave Zelda cartoon graphics...

...stopped working with the blockbuster-making Rare...

...required Friend Codes...

...released handheld after handheld that needed a better model before being recommendable...

...let Metroid go into mothballs...

...kept making fairly weak home consoles...45678P

 

This is also the company that...P

 

...made Mario...

...made Zelda...

...made Donkey Kong...

...made Mario Kart...

...made Smash Bros...

...published Pokémon...

...made Nintendogs...

...made Wii Sports...

...made Brain Age...

...made Wii Fit...

...made Animal Crossing...

...made WarioWare....

...etc, etc...P

 

They are nevertheless also the company whose stock price has done this today....9P

 

Nintendo's Toughest Year Ever Starts Pretty Much Now

10

and, over the past five years, this...P

 

Nintendo's Toughest Year Ever Starts Pretty Much Now

11

They are the company of the Wii U, a console that isn't close to the power level of the new, popular Xbox and PlayStation, a console that is interesting but confusing, a console that has a screen in the controller, a popular built-in social network and a lack of enthusiasm.P

 

The following things have yet to make the Wii U hot:P

 

...the launch game Nintendo Land

...superb third-party launch game ZombiU

...a new, polished Mario sidescroller

...a new, polished 3D Mario game

...an HD re-release of a beloved Zelda

...a long-awaited sequel in Pikmin 3

...an acclaimed original game in The Wonderful 101

...a new Wii Fit

...an HD remake of Wii Sports

...two straight years of Assassin's Creed games

...two straight years of Call of Duty games

...a $50 price drop from $350 for system + game to $300

...the release of a better battery for the Wii U controller121314P

 

Nintendo has apologized for the slow pace of Wii U game releases for 2013. P

 

Their release calendar for 2014? It's as follows, maybe:P

 

Donkey Kong Country: Tropical Freeze, February 21P

Mario Kart 8, date to be announcedP

Bayonetta 2, date to be announcedP

Yarn Yoshi, date to be announcedP

Super Smash Bros. Wii U, date to be announced1516P

Hyrule Warriors, date to be announced17P

X, date to be announced18P

Fire Emblem X Shin Megami Tensei, date to be announced19P

Is that enough to turn the Wii U around? After all that other stuff didn't make a big impact? That's the question.2021P

 

Nintendo's handheld gaming system, the 3DS, just had an incredible year of stellar game after stellar game...Fire Emblem Awakening to Luigi's Mansion: Dark Moon to Animal Crossing: New Leaf to Mario & Luigi: Dream Team to Pokémon X & Y to The Legend of Zelda: A Link Between Worlds, along with an ever-increasing number of smaller, quality download-only releases and some good outside support with the likes of Monster Hunter, Phoenix Wright and more. The 3DS also, according to Nintendo, is slumping in Europe. P

 

Nintendo expected to sell 18 million 3DS systems this past year. Now they expect to sell 13.5 million. That, again, is after one of the strongest years of game releases the company has delivered for one of their platforms.P

 

So.... time to panic?P

 

If you're a gamer who loves Nintendo games, don't freak out. You're likely going to have a place to play Nintendo games somehow, some way, no matter what. In the worst of doomsday scenarios, Nintendo limps along, spends through its considerable warchest while making its own hardware that must be purchased to play its own games. It eventually abandons making hardware and makes games for other companies' hardware. It's a comedown, but, again, the gamer gets to keep playing Nintendo games.2223P

 

The company has plenty of money and, arguably, plenty of time to try various strategies.P

 

In rosier scenarios, Nintendo turns it around and succeeds with its own machines. Today it seems less clear than ever how Nintendo does that. Here are some theories. Feel free to choose which you think is best:P

 

Nintendo starts making games for smartphones, which maybe happens alongside them still making games for their own hardware. This is the move the company gets asked about all the time and repeatedly waves off since it would be seen as an abandoning of company philosophy that it can only make the best games if it has also made hardware it can tailor for those games. But maybe it still saves its best new games for its own machines.24P

Nintendo replaces the Wii U with a more powerful console and does so soon in order to better compete with the Xbox One and PlayStation 4...The last company to start zipping through home console iterations really quickly was Sega.2526272829P

Nintendo sticks it out with the Wii U, strikes gold with the Mario Karts, Smash Bros. and some surprise game that has Nintendogs-like success, turning it all around.3031P

Nintendo looks to the future while letting the Wii U limp along, stumbles through this generation and prepares for a Wii-like comeback in 2017 or so.323334P

Nintendo combines its console and handheld lines, from here on out releasing machines that can be played portably or at home, maybe connected to a TV, maybe not, no longer splitting its formidable game development talent across two different machines and instead having all of its developers work together to make great games for its lone machine. (In case you can't tell, this is your author's pick).3536373839P

What'll it be?40P

 

Let's end with something positive. Nintendo did some of its best work when people thought they were down for the count. People think they're down for the count now. Bring on your best work, Nintendo. It's time.P

 

 

Endret av fnwilborn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pah, Nintendo har vært spådd død og undergang før, og de har fortsatt en enestående posisjon på verdensmarkedet. Japansk bedriftskultur er også veldig verdibasert, så de kommer seg nok gjennom dette året også, akkurat som alle de andre gangene de skulle vært død og begravet pga en eller annen konsoll som ikke selger så bra. Da kommer vanligvis alle spådommene om at Nintendo burde slutte å lage hardware frem også.

Også klamrer de seg fast likevel.

 

Konsernet jeg jobber i ble nylig tatt over av japan/asias største legemiddelprodusent Takeda, som har produsert legemidler siden 1800-tallet, og det tok ikke mange ukene før hele bedriften ble sendt på dagskurs om deres verdier (med gruppeoppgaver).

Toppsjefen sender tilogmed ut et månedlig nyhetsbrev (Yasu's View) på intranett som han skriver selv, akkurat som Iwata med sine Nintendo Direct's.

 

Iwata avviser blankt at Nintendo skal begynne å lage mobilspill fordi det markedet er "bedre".

 

http://www.pressfire.no/nyheter/WiiU/7976/Vi-skal-ikke-lage-smartmobil-spill

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg er utrolig spent på hva som kommer etter Wii U jeg altså.

Lurer også på hvordan det blir med bakoverkompatinilitet. Det Nintendo gjør med å pushe på med diverse kontrollere som standard uten å sørge for full kompatibilitet med en standard kontroller, er at spill må endres, eller kontrollere må være tilgjengelig på kommende konsoller.

Endret av Tamarin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...