Gå til innhold

(SPOILERTRÅD) Game of Thrones - For oss som har lest bøkene || IKKE bruk sitering av brukere utenfor tråden


Anbefalte innlegg

Er jo fortsatt noe som skjer som forventet, men fra neste sesong av vil det nok være svært lite av det.

 

Så lenge endringene gir mening og ikke bryter med karakterenes personlighet, og heller ikke skaper inkonsistens med tidligere hendelser så er jeg bare positiv til at de skaper litt nye historielinjer.

 

Hardhome var virkelig bra, samme var Dany og Tyrion. Og Cersei da, men der følger de jo bøkene mye tettere.

Til neste sesong håper jeg de bryter helt fra bøkene, slik at jeg ikke sitter og kjeder livet av meg når jeg leser bøkene når jeg er pensjonist.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det fine med det er at neste sesong (som spilles inn allerede fra juli av) ikke vil ha mye bokmateriale å støtte seg på, med mindre serieskaperne får lese utdrag av bøkene som vi andre ikke får se. I så fall er jeg enig med deg, det håper jeg virkelig ikke at GRRM lar dem gjøre. Det holder at de kjenner til hovedtrekkene og hvor man skal være ved enden av reisen. 

Lenke til kommentar

Så The Mountain kommer til å komme tilbake som Robert Strong som det er sterkt hintet til i bøkene? Lurer på om serien gjør den twisten, men enda mer klarere siden i bøkene holder de identiteten hans hemmelig. Mener også at Qyburn sa at de burde holde det hemmelig for alle. 

Lenke til kommentar

Angående Robert Strong forresten: I bøkene har jeg lurt litt på hvordan han ser ut under hjelmen, ettersom det ble sendt en hodeskalle til Dorne (Som selvfølgelig ikke nødvendigvis trenger å være skallen til the mountain, men la oss nå anta at det er det.)

 

Er det flere enn meg som mistenker at Robert Strong har kroppen til The mountain, men hodet til kortvokste Oppo (Broren til Penny, han som fikk hodet sitt kappet av og sendt til Cersei fordi noen var ute etter hennes dusør på hodet til Tyrion)?

Lenke til kommentar

Noen spesielle du har i tankene? Er jo faktisk en del personer av betydning som har mistet hodet så langt, og vi har jo ikke koll på hvor alle disse hodene er.

 

Men oppo sitt endte opp hos Cersei, og Cersei har jo for vane å la Qyburn leke seg med døde kropper så...

Lenke til kommentar

Fant fram litt på Awoiaf-wikien angående det, og dette er litt grunnen til at jeg tror det ikke er Oppo:

 

Doran notes that it is certainly large enough to be so and Tyene confirms that if the poison her father used so much as broke the Mountain's skin, then Clegane is dead

 

Hvem det kan være er jeg veldig usikker, men kunne liksom vært tatt av en stor person et sted i King's Landing. Trenger ikke å være en særlig viktig eller kjent karakter. 

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Å da tror jeg du misforsto poenget mitt. 

 

Jeg tror ikke det var hodet til Oppo som ble sendt til Dorne. Jeg tror det var Gregor Clegane sitt hode som ble sendt til Dorne, og da trengte plutselig Qyburn et annet hode å feste på Gregors kropp. Valget falt i så fall kanskje på et dvergehode som beleilig nok ble sendt til Cersei akkurat når Qyburn hadde behov for det. 

 

At hodet evt er for lite til å matche Cleganes enorme kropp spiller ikke så stor rolle ettersom han alltid bærer hjelm uansett.

Endret av Achylles
Lenke til kommentar

Jeg skal begynne å lese bøkene igjen når serien er ferdig. Frem til da er jeg avventende, for jeg er egentlig tvilende til at bøkene er på vei noe sted. Jeg ble veldig skuffet av bok 4 og 5, ikke hovedsakelig fordi de er dårlig skrevet men fordi i stedet for å begynne å nøste opp edderkoppnettet av plotlinjer så begynner Martin å innføre nye karakterer, nye plotlinjer og å hale ut de eksisterende, noe som tyder på at han enten ikke har tenkt til å gjøre seg ferdig eller har fullstendig urealistiske forventninger til seg selv. Jeg tror også det er derfor TV-serien måtte gjøre forandringer; måten Martin la opp historien bygger ikke opp til en konklusjon, og det er TV-serien nødt til å gjøre.

Lenke til kommentar

Barristan døde jo denne sesongen og får dermed ikke noen viktig rolle i et evt fremtidig Mereen uten Daenerys, slik han fikk i bøkene.

 

Jeg mistenker at de har ønsket å gi denne oppgaven til Tyrion og at det er derfor de dro han inn i Mereen så tidlig i TV-serien.

 

Men... (Putter dette i spoiler fordi det dreier seg om hendelser fra episode 9 eller 10 som man kan se i traileren for sesong 5)

 

 

 

Vi vet at Tyrion nå er en av rådgiverne rundt Daenerys (Han vil også være til stede ved hennes side under gladiatorkampene), men i traileren for sesong 5 vises det bilder av at Daenerys og alle hennes rådgivere (samt en liten garde av Unsullied) er omringet av sons of the Harpy, og Tyrion er ikke blant dem som står sammen med Daenerys der ute på arenaen. Det virker som om et eller annet har skjedd med Tyrion i forkant av dette som har forhindret ham i å bli med blant de andre rådgiverne. Jeg mistenker at Tyrion vil ta Strong Belwas' plass i den scenen.

 

 

Lenke til kommentar

Mener det ble nevnt at Tyrion har et stort hode, så jeg gikk ut fra at alle dverger har stort hode, men det er kanskje bare i forhold til kroppen.

vi konkluderte vell for noen sider siden at beinen som ble sent sørover var Oberyn sin som ble returnert til familin og ikke The Mouinan ( som jeg trodde var blitt bekrefted død i bøkene men vist nokk hadde feil på :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...