Gå til innhold

(SPOILERTRÅD) Game of Thrones - For oss som har lest bøkene || IKKE bruk sitering av brukere utenfor tråden


Anbefalte innlegg

Jeg skjønte aldri hvor de ville gå med three eyed raven... Særlig siden han plutselig er en ravn. Halve poenget med karakteren er jo at han er en crow, altså en tidligere watchman. Akkurat som coldhands. Med andre ord kan man stole på at han er en good-guy. I serien virker han jo skikkelig dodgy!

 

Edit: Nei, man kan ikke stole på at coldhands er en good guy - han er dævv. Det er ikke TEC.

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper ikke forklaringen er så simpel som at Ravner er lettere å dressere. For så vidt jeg vet er de det. Helt enig i at halve poenget er at han er en nightswatchman, men det er i bøkene. I Serien er det tvilsomt om de kommer til å trekke inn Brynden/Bloodraven bakgrunnen overhodet (tror jeg da) Tipper de anser at karakteren er interessant nok og står fint nok på egen hånd uten å forklare hans forhistorie. 

 

Edit: Hang on... Brynden var jo faktisk både en Ravn og en Kråke. Så det gir jo mening begge deler.

 

 

Angående Hvem Ian McShane skal spille:

 

Min gjetning er: Euron Greyjoy, bare at i TV-serien er han ikke en Greyjoy, men en vilkårlig pirat uten tilknytning til the Iron Islands (den storylinja har de trolig forlatt for godt)

 

Alternativt: Randyll Tarly (men mistenker at han vil virke for gammel til den rollen)

Endret av Achylles
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Ja, han later til å være helt tom for energi. Det virker som det går helt fint å skrive Dunk & Egg og andre ting om dette universet, men historien i hovedbøkene er han lei av. Forståelig nok, A Game of Thrones kom ut midt på 90-tallet, og det er denne historien han har levd med i over 20 år nå. Likevel, som leser (og nyter) av disse bøkene er det skrekkelig synd å lese at han ikke får seg til å bli ferdig med bøkene.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

I søstertråden er det lagt ut link til trailer for sesong 6

 

Ting jeg la merke til (og siden serien nå har tatt igjen bøkene legger jeg det i spoilertags, fordi dette kan utvilsomt ses som spoilere, selv for folk som har lest bøkene):

 

 

 

0:05 Jon Snow døde (så det gjenstår kun å se om han også står opp igjen, og i hvilken form)

 

0:17 Jaime er altfor mye på Cersei sin side i forhold til i bøkene.

 

0:31 Jorah og Dario finner "nåla i høystakken" (Ringen som Daenerys etterlot seg for at noen skulle finne henne.)

 

0:38 Dothrakiene tar Daenerys til fange og bringer henne til Vaes Dothrak (hesteportalen er med)

 

0:44 kan se litt ut som kingsmoot kanskje. Eller er det for få folk? Det er i alle fall en samling av ironborn.

 

0:50 Cersei er visst ikke helt kuet enda etter walk of shame. Gjør opprør mot the high septon og hans lakeier.

 

0:59 Kort, kort glimt av noe jeg tror er et tilbakeblikk til slaget ved the tower of joy etter Robert's rebellion. Mannen som står lengst til venstre og trekker sverd tror jeg er Ned Stark. Men stusser litt over antallet. De skulle vært 7, er bare 6 så vidt jeg kan se. Hvis det er som jeg tror så er Howland Reed trolig den mannen som mangler, og vil først dukke opp noe senere enn de andre, når kun Ned og Arthur Dayne gjenstår i live.

 

01:06 En ildkule. Muligens forårsaket av the children of the forest?

 

01:07 Selv om Bolton vant et slag mot Stannis forrige sesong er de fortsatt i krig mot noe eller noen. Andre korte klipp tyder på kamper mellom Boltons og Wildlings. Spørsmålet er da hva/hvem som motiverer wildlings til å involvere seg i Westeros politikk.

 

O1:08 Theon

 

01:09 Ikke Theon :)  (Han som har fått rollen som Euron likner litt på Alfie Allen)

 

1:12 Når Melisandre kryper til sengs med noen pleier det å få magiske konsekvenser. Dersom Stannis sin død knuste henne midlertidig finner hun tydeligvis fort tilbake til livsgnisten sin igjen. :)

 

1:13 Det klippes direkte fra puppene til Melisandre og over til liket av Jon Snow. Tilfeldig? Neppe! ;)

 

1:14 Boltons i krig mot ??? (Wildlings?)

 

1:15 To jenter som koser seg. Klarer ikke se om det er noe kjent med noen av dem. Sikkert litt fanservice. :)

 

1:15 Mer Euron? På en båt?

 

1:16 Enda et kort, kort klipp av noe jeg er nesten sikker på er et tilbakeblikk til Robert's rebellion. Ned Stark(?) denne gang helt til høyre i bildet. Soldaten de slåss mot har kingsguard hjelm, og Targaryen logo på brystplaten. Det er neppe Arthur Dayne siden han normalt sett bør slåss med et tohåndssverd (Dawn). Mannen til venstre er en av soldatene til Stark.

 

1:17 Mannen midt i bildet på en hvit hest, litt i bakgrunnen er muligens Jon Snow?

 

1:17 Margaery og the high Septon.

 

1:19 Tyrell soldater på krigsstien mot high septon/the order of the faith.

 

1:20 Dothrakier i krig mot noen/noe

 

1:20 Wildlings i krig mot noen/noe

 

1:21 Bran (som ser ut til å bevege seg oppreist på 2 bein) møter lederen for the white walkers. Dette kan fort vise seg å være en grønn drøm ettersom til og med Bloodraven vel sa at Bran aldri ville kunne gå igjen?

 

1:33 Davos skal visst kjempe mot noen. Og liket av Jon snow ligger ved siden av ham sammen med Ghost. Sverdet Davos trekker er Longclaw!

 

 

 

 

Noen tanker rundt traileren? Og vil vi ha sånt i spoilertags nå, eller er det bare å kjøre på som før?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hey, leste de to første bøkene for rundt fire-fem år siden, og husker ikke særlig av det. Lurer bare på om dere mener det er verdt å lese hele serien? Er det mange ''store'' forskjeller i forhold til tv-serien når man kommer litt ut i serien?

Lenke til kommentar

Ville svare i den andre tråden, men føler det kan ødelegge for andre som ikke har tenk over det, ang R+L=J. 

 

Dette er informasjonen jeg VET er nevnt i serien, med flere hint spredd omkring.

 

- Rhaegar stakk av med Lyanna.

- Ned dukker opp med et nyfødt barn rett etter krigen. 

- Robert hater Targaryens og alt som ligner på dem.

- Ned blir ukomfortabel når noen snakker om Jons mor.

- Ned vil snakke med Jon om moren hans, men utsetter det for lenge og dør før han rekker det.

- Serieskaperne velger å ta med Tower of Joy, som FUCKINGS ÅPENBART har en direkte sammenheng med Lyanna og barnefødsel.

 

SAM & GILLY SINE SCENER SIDEN MINISAM BLE FØDT HAR JO BASICALLY VÆRT EN OPPVARMING TIL AVSLØRINGEN AV JON SOM RHAEGAR OG LYANNA SITT BOOM-BOOM-BABY! 

 

Og dette er kun informasjon fra serien. Neida. Iiiiingenting i serien som kan tyde på dette. Dette er bare heretisk bokprat. Og bokprat må skyes som pesten. Er jo som religion dette jo. Noen tenker seg frem til et logisk punkt i serien, så kommer fanatikerne til  byen din og brenner ned hele biblioteket fordi det KAN VÆRE DET SAMME SOM BOKLESERNE (måtte de brenne i helvete) TENKER?!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...