Gå til innhold

(SPOILERTRÅD) Game of Thrones - For oss som har lest bøkene || IKKE bruk sitering av brukere utenfor tråden


Anbefalte innlegg

Jeg er litt skuffet over at Arya var så dum at hun lot seg knivstikke så enkelt, og så dro rett dit alle visste at hun kom til å dra... Hun klarte seg kanskje til slutt, men faen heller...? Har du ikke lært noe??

Also, RIP Lem Lemoncloak...

 

Edit: Og hva var det ryktet? Noen i den andre tråden pratet om at det var noe i boka som pekte mot det, men jeg kan ikke tenke meg hva det var...

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wildfire er vel det ryktene går i. Hun fikk vel produsert dette i S02 (E05?), vet ikke om alt ble brukt opp, eller om de har klart å finne et lager som stammer fra Mad King. Samtalene har jo gått i hvordan skal hun nå står alene, og ikke kan vinne mot alle. Samtidig så sier spådommen hennes at hun kommer til å miste alle barna sine. Kan se for meg at hun tenner på hele KL, og med det dreper Tommen i samme slengen. Nå kan hun heller ikke velge "trial by combat", så en såpass gal handling begynner å nærme seg hennes eneste utvei for å vinne.

Endret av blured
Lenke til kommentar

Jeg synes også det ser ut som Cersei er i ferd med å "ta en Aerys" ja. Vi har fått en del hint, både weirnet-visjoner av wildfire-eksplosjoner og Jaime sin foreshadowing av hva Cersei er villig til å gjøre for å beskytte ungene sine.

 

Og Jaime er på vei til Kings Landing. Tipper han kommer dit akkurat i tide til å se Sept of Baelor i ruiner (kanskje andre deler av byen også) og Tommen enten død, eller i ferd med å bli drept av Cersei, noe som resulterer i at han kverker Cersei og dermed oppfyller Valonqar profetien.

Endret av Achylles
Lenke til kommentar

Jeg har en magefølelse på at Faceless men hadde en finger (eller 10) med i spillet når Valyria gikk under, basert på Braavos' historie. Men tviler på at forklaringen på Valyrias fall vil bli avslørt i løpet av TWOW eller ADOS ettersom det er en helt separat historie.

Endret av Achylles
Lenke til kommentar

Enig med Achylles.

 

Båtene får seg nok en liten opplevelse med Drogon & co, mens vi får et lite blikk av Dothraki som knuser noen landstyrker. Så kommer sikkert Theon etterpå, mulig også Euron, og det er dem som vil bidra med skip. Bedre spørsmål er kanskje om hun faktisk drar over denne sesongen, eller om det drøyer enda mer. Meeren, Astapor og Yunkai er jo i enda verre forfatning nå, så egentlig idiotisk å dra.

Lenke til kommentar

Ja, hva var greia med det? "Å se, vår dronning har kommet med det eneste våpenet som kan redde oss fra skipene! Og hun har latt våpenet fly sin vei... Glimrende... Yaaaaay, dronningen er tilbake... Mhyyyyyysa..."

 

La Slaver's Bay klare seg sjæl. Ta med de som vil være med til Westeros, la resten brenne for alt jeg bryr meg!

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

Med Tyrion sine kommentarer om Wildfire så øker sannsynligheten for at Cersei brenner Kings Landing. Alt for mye hinting nå.

 

Btw, har vi sett at Jamie fortalte Tyrion om Wildfire og planene til Arys? Kan ikke huske det verken fra tv-serien eller bøkene.

 

edit, btw 2: Etter 20 min sier Jon "I'll protect you, I promise" til Sansa. Kan vi håpe på et lignende løfte neste episode...?

Endret av Teipball
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hva er status på de store husene nå egentlig?
Stark: Jon er overhode nå, men kan muligens endres dersom Bran kommer tilbake?
Arryn: Robert, mener det sto noe om en fjern slektning i en av bøkene som ville bli arving her, dersom Robert ikke fikk noen barn.
Tully: Edmure er vel eneste i live?
Lannister: Bare Cersei, Jamie og Tyrion igjen? 
Baratheon: Helt utryddet, bortsett ifra lausungene til Robert?
Tyrell: Utryddet? I bøkene var vel Sansa lovet bort til en bror av Loras, som var dels utviklingshemmet/invalid, han er vel ikke med i serien i det hele tatt?
Martell: Hvem bryr seg :p

Lenke til kommentar

Harry (the Heir) Hardyng i The Vale, ja.

Edmure er Lord Tully, men har jo ingen eiendommer å lorde over.

Lannister, det stemmer. Teknisk sett er det Tyrion som er lorden, og har vært det siden han drepte faren. Lite loophole i loven der...

Baratheon har sikkert en arving et eller annet sted, men de tre brødrene er jo døde.

Tyrell er i bøkene svært godt sikret. Ikke bare har de en ny Lord i Willas Tyrell, men det er massevis av fettere, tremenninger osv.

Martell... Ja, hvem vet? I bøkene er det jo tre søsken hvorav Quentyn dør av akutt idioti, men det er jo mulig at de andre to dør i bok seks også. Det er helt ulogisk at folket bare plutselig godtar at elskerinnen til broren til prinsen plutselig tar over tronen, så jeg regner med at showet har tatt en del snarveier som forhåpentligvis forklares bedre i boka.

Lenke til kommentar

Stark: Jon er overhode nå, men kan muligens endres dersom Bran kommer tilbake?

Hvis det skjer så vet Bran at Jon er sønn av Lyanna, spørs hva Bran gjør med denne informasjonen. Og hvordan arverekkefølgen er, om Ned sine sønner stiller tidligere i køen enn Lyanna sin osv.
Lenke til kommentar

Ned sine sønner er før Lyanna sine i arverekkefølgen.

 

I tillegg så er jo Jon en bastard uansett, med mindre det viser seg at Rheagar og Lyanna giftet seg. Men igjen, da har han vel claim på Targaryen-delen (og Iron Throne), og ikke Winterfell. På samme måte som Tommen ikke var arving til Casterly Rock da Joffrey var konge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...