Gå til innhold

(SPOILERTRÅD) Game of Thrones - For oss som har lest bøkene || IKKE bruk sitering av brukere utenfor tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husker jeg trodde jeg var smart når jeg tenkte "Shit, hva om Lyanna og Rhaegar er foreldrene til Jon?" da jeg leste første boka. For å ikke spoile meg selv, så måtte jeg lese alle bøkene før jeg sjekket om jeg hadde rett, bare for å finne at det var fan teori #1 :D

Lenke til kommentar

Stort håp for Lady Stoneheart med alle karakterene som dukker opp nå igjen.

 

Synes det passer mye bedre hvis Stoneheart plutselig dukker opp nå, enn at hun plutselig skulle dukke opp igjen liksom i sesong 4, eller i fjor. Starks reiser seg virkelig opp nå. 

 

Liker at vi heller får vente litt med å se ting, slik som Edmure og Frey igjen. Er så lei historier på tv som liksom må avsløre av hovedpersonen egentlig ikke er dø liksom episoden rett etter de har "dødd" o.s.v. Gjør overraskelsen større når de plutselig kommer tilbake.

Lenke til kommentar

I bøkene er hun jo mer et medlem (leder) av Brotherhood Without Banners kan man vel si, enn en Stark. Men agendaen hennes er å hevne seg med å ta hver eneste Bolton, Frey og Lannister hun ser. Så helt klart en liten fordel for Starks.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Tankespinn som jeg ofte har hatt er:

 

Ville LSH vært like full av hat og ønsker om revansj om hun hadde blitt gjenforent med sine 4 yngste barn igjen? Eller ville hun da  vært mer opptatt av å beskytte dem enn av å hevne Robb?

 

Jeg anser henne mer som tilhørende BwB enn som en Stark, men mye av dette henger sammen med at hun hadde  svært lite  å miste etter å ha sett Robb bli drept i the red wedding. Hun har allerede tapt alt (tror hun).

Endret av Achylles
Lenke til kommentar

Det er min tanke også. Og jeg tror det er for sent, ingen Cat igjen, bare hat og hevnlyst. I boka altså. Hun ville jo ikke høre på Brienne en gang før hun begynt å prate om Jaime. 

 

Men faktum er at Cat i serien virker litt dypere enn Cat i bøkene... Så det er mulig de kjører en annen vei.

Jævlig god skuespiller :)

Endret av Shruggie
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er klart. Uansett, vi håper på LSH :D

 

Forresten, regner med de fleste har fått med seg det intervjuet hvor D&D sa at de hadde fått tre store overraskelser når de fikk resten av historien fra GRRM; brenningen av Shireen, Hold the Door, og en tredje som hadde med avslutningen å gjøre. Hva tror folk det kan være?

Selv tror jeg det er en Stark som står bak White Walkers. Om det er en død Stark eller en Stark som er blitt til en Walker, eller tilogmed Bran som reiser i tid og skaper de retroaktivt vet jeg ikke, men jeg har ikke sett noe som tyder på at Three Eyed Raven er "good". 

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

Det blir jo et spørsmål om hvem han fyrens om ble omdanna til den første white walkeren var, som vi så i tilbakeblikket for noen episoder siden. 

 

Uansett. Lem Limecloak. Tenkte ikke på han når jeg så scenen, men ifølge imdb så er det han (og spilles av islendingen Johannes Haukur Johannesson). Da blir det spennende

Lenke til kommentar

Hei og hå. Leste de siste bøkene i høst/vinter så kan endelig ta turen innom her.

 

Med tanke på at Beric og Thoros var tilbake så er vel LSH fullstendig ute, noe jeg synes er helt greit. Allerede veldig mange som er tilbake fra de døde. Kunne fungert hvis de hadde introdusert henne godt og hintet godt til at hennes tilstand er noe som kan skje med Jon også. Jon er jo bare litt emo, ellers skulle man ikke tro at han hadde vært død.

 

Ellers, som nevnt i den andre tråden. Angående Cersei og ryktet. Jeg koblet dette med engang til flashbacket (flashforward?) til Bran tidligere i sesongen og wildfire-eksplosjonen. I tillegg sier Jamie i dagens episode at mødre som Cat og Cersei ville brent en by til aske for å beskytte barna sine. Men jeg kan ikke huske noe fra bøkene om dette, jeg som husker feil eller?

Lenke til kommentar

En litt populær teori jeg så et sted var at Cercei ender opp med å bli en "Mad Queen". Slik som du sier litt. Med ingen Trial By Combat så virker det ganske trolig.

 

Angående LSH så tror jeg absolutt ikke LSH er ute av bildet, men mer i bildet enn noen gang. Det er bare mine to cent, men med Beric tilbake i handlingen gir det mening. At The Hound kan ende opp med å tjene Lady Stoneheart kan være passende, for han har jo bestemt seg for å forsette sine voldelige tendenser uansett. 

Lenke til kommentar

Tok nå og spolte gjennom S02E05, der kommer det klart frem at pyromancerne i Kings Landing opprinnelig lagde wildfire for Cersei. Så selv om det kanskje er godt skjult, så ligger det det hint i tv-serien om at Cersei er fullt klar over wildfire. Det kombinert med flashback/flashforward, Dany sin "drøm" der hun ser tronen i aske/snø og Jamie sin "hun ville lagt en by i aske"-sitat i denne episoden så blir jeg ikke akkurat overrasket hvis Cersei går amok.

 

Dany er jo mer og mer lik sin far også, så en Mad Queen til passer fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...