Gå til innhold

(SPOILERTRÅD) Game of Thrones - For oss som har lest bøkene || IKKE bruk sitering av brukere utenfor tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så fantastisk siste episode var! En av de beste i hele serien i min mening. Grei setup med Dany, antar neste gang vi ser henne ta i mot folk vil det ikke være geitebein som blir presentert.

 

Peter Dinklage gjør som alltid en fantastisk jobb. Aksenten hans var bedre denne episoden og, kanskje han burde være forrådt/sint hele tida for å virkelig få det frem ;)

 

Og Oberyn er fantastisk som alltid. De er utrolig flinke til å velge riktige skuespillere. Grugleder meg til episode 8!

Endret av HedvigR
Lenke til kommentar

Ja, dette var en højdare. Det de har lagt til serien, som f.eks. Yara/Asha sin redningsaksjon, fungerer faktisk veldig bra. Jeg likte ikke han som spiller Hizdahr, men regner med vi får se mer til ham senere. Har de fjernet the fighting pits, forresten? Håper ikke det, når Dany tillater de å gjenåpne syntes jeg vi får et bilde på hvor utrolig langt hun er villig til å gå for å få fred samtidig som hun prøver å holde på idealene sine. I tillegg til den fantastiske scenen hvor dragen kommer tilbake og tar henne med seg, selvsagt - som er en av de beste scenene i bøkene!

Lenke til kommentar

Fantastisk episode, absolutt en av de bedre som har kommet fra serien. Eneste som var litt "meh" var Daenerys, men hu har jeg funnet kjedelig i en sesong eller to allerede.

 

Er så jævlig kjipt å vite hva som skjer med Oberyn hvis de følger den biten fra boka. Fantastisk karakter og skuespillerprestasjoner.

Lenke til kommentar

Er så jævlig kjipt å vite hva som skjer med Oberyn hvis de følger den biten fra boka. Fantastisk karakter og skuespillerprestasjoner.

Jeg ser ikke hvordan de kan unngå det.

 

"You raped her. You murdered her. You killed her children"

 

Daenerys er vel ca MEH på denne tiden i bøkene også så..

Er jeg den eneste som likte nettet som formet seg der nede? Virker jo som vi får en skikkelig payoff også som over tid vi har sett bygge seg opp.

Lenke til kommentar

 

Er så jævlig kjipt å vite hva som skjer med Oberyn hvis de følger den biten fra boka. Fantastisk karakter og skuespillerprestasjoner.

Jeg ser ikke hvordan de kan unngå det.

 

"You raped her. You murdered her. You killed her children"

 

"SAY HER NAME!!"

 

Absolutt, fighten kommer jo(som vi har sett i trailere), men en kan jo håpe at de lar han leve videre. Lite trolig, men lov å håpe.

 

 

 

Er jeg den eneste som likte nettet som formet seg der nede? Virker jo som vi får en skikkelig payoff også som over tid vi har sett bygge seg opp.

Syns egentlig historien til Daenerys har vært kjedelig siden hu kom til Mereen, med unntak av slutten. Bare masse kjas og fjas om at hu blir usikker på seg selv er sånn jeg har oppfatta det.

Lenke til kommentar

Oberyn var en av de jeg tok det tungt når han døde i bøkene. Det var delvis på grunn av implikasjonen at Tyrion også ville bli dømt til døden men minst like mye fordi Oberyn gjorde boka bedre.

 

Og skuespilleren de har til å spille ham har virkelig fanget essensen av Oberyn, men dessverre... hans død er uunngåelig. Om han ikke dør så er jo Tyrion bevist uskyldig, og det ville forandret en av hovedplottlinjene. Synd...

Lenke til kommentar

Det de har lagt til serien, som f.eks. Yara/Asha sin redningsaksjon, fungerer faktisk veldig bra. (...)

 

Syntes den scenen virket forhastet og lite tilfredsstillende, igrunn. Hvorfor klubbet de ikke bare til Theon og dro han med seg? Og hvis det var alt av soldater som kom etter at de ble oppdaget, kunne de like godt ha prøvd å kverke Ramsay i samme slengen. Men de var plutselig ute av borgen. Hvordan klatret de ned og kom seg uskadde unna, forresten?

Lenke til kommentar

 

 

Det de har lagt til serien, som f.eks. Yara/Asha sin redningsaksjon, fungerer faktisk veldig bra. (...)

Syntes den scenen virket forhastet og lite tilfredsstillende, igrunn. Hvorfor klubbet de ikke bare til Theon og dro han med seg? Og hvis det var alt av soldater som kom etter at de ble oppdaget, kunne de like godt ha prøvd å kverke Ramsay i samme slengen. Men de var plutselig ute av borgen. Hvordan klatret de ned og kom seg uskadde unna, forresten?

Enig. I tillegg skjønte jeg ikke helt hva som var viktig med scenen. Hva var det denne scenen fortalte oss som vi virkelig trengte å vite?

Lenke til kommentar

Yay! HBO nordic fungerer ikke i kveld pga vedlikeholdsarbeid. Da må man vente til i morgen med å se episoden. Curses

Saksa fra Facebook siden deres;

"Vi opplever dessverre tekniske problemer for øyeblikket. Teknisk avdeling jobber nå med å avdekke og utbedre feilen. Beklager ubeleiligheten. Vi er på saken!"

Og så har dem fulgt opp med

"Tjenesten er oppe og går igjen. Vi beklager ubeleiligheten, nok en gang."

Lenke til kommentar

Bra. Da ordner det seg.

 

Yay! HBO nordic fungerer ikke i kveld pga vedlikeholdsarbeid. Da må man vente til i morgen med å se episoden. Curses

 

Man må ikke :ph34r:

 

Hehe, vet. Men når jeg nå gidder å betale for tjenesten velger jeg å vente til i kveld. Selv om folk sier det er en god episode, klarer jeg å vente. Tror jeg. Argh, lyst å skippe seminar og se på den...

Lenke til kommentar

Er mye The mountain i previewen til neste episode. Ser ut som mye av episoden skal brukes til å få seerne til å virkelig hate ham før oppgjøret mot Oberyn. De burde ha begynt den oppbyggingen tidligere tror jeg. Folk som ikke er 100% observante kommer til å tro at denne "The Mountain" er en ny karakter som er blitt introdusert denne sesongen.

Lenke til kommentar

Er mye The mountain i previewen til neste episode. Ser ut som mye av episoden skal brukes til å få seerne til å virkelig hate ham før oppgjøret mot Oberyn. De burde ha begynt den oppbyggingen tidligere tror jeg. Folk som ikke er 100% observante kommer til å tro at denne "The Mountain" er en ny karakter som er blitt introdusert denne sesongen.

 

Jeg er veldig fornøyd med serien som helhet, men akkurat når det kommer til The Mountain har man klusset det til forferdelig. At han ikke har vært mer i rampelyset skyldes ikke manus men rot med castingen; man hadde først en skuespiller som gjorde en god jobb som Gregor i turneringen, men av en eller annen mystisk grunn ville man dumpe denne skuespilleren (han er og var fortsatt villig til å spille Gregor) til fordel for en annen som man såvidt så ansiktet på i en scene, men som man tydeligvis heller ikke hadde noen planer om å beholde. Å finne enda en mann som både er stor nok til å spille Gregor og har skuespillerbakgrunn er ikke lett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...