Gå til innhold

(SPOILERTRÅD) Game of Thrones - For oss som har lest bøkene || IKKE bruk sitering av brukere utenfor tråden


Anbefalte innlegg

Har lest andre steder at det var en scheduling conflict med rollen han har i Hobbit-filmene som gjorde at Conan ikke fikk fortsette etter sesong 1. Men så får man vel ikke alltid høre hele sannheten hvis sannheten er vanskelig å si uten å risikere onde miner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lest andre steder at det var en scheduling conflict med rollen han har i Hobbit-filmene som gjorde at Conan ikke fikk fortsette etter sesong 1. Men så får man vel ikke alltid høre hele sannheten hvis sannheten er vanskelig å si uten å risikere onde miner?

 

Det var nok en beleilig unnskyldning som gjorde at HBO kunne avbryte samarbeidet med en som ikke passet inn, alternativet er jo ikke bare onde miner, men også at de må direkte gjøre det vanskelig for skuespilleren å finne andre jobber, noe de egentlig ikke ønsker selv om de hadde problemer med samarbeidet?

Lenke til kommentar

Jeg ser det er en del spekulasjoner i TV-tråden om hvem som skal kjempe for Tyrion, eventuelt om Tyrion skal kjempe selv. Det får meg til å tenke på hendelsen der Jaime mistet hånden; den kommer veldig ut av å det blå og personen som tar avgjørelsen gjør det nærmest på et innfall, noe som får meg til å mistenke at Martin bestemte å la Jaime miste hånden for å forklare hvorfor han ikke forsvarer Tyrion i rettssaken. Det ville ikke gitt noen mening at Oberyn slåss, uansett hvor mye han hater Gregor, når Jaime både er Tyrions bror og (muligens?) bedre i kamp.

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

Mye mulig du har rett, men nå vil jeg si at avkuttingen av Jaimes hånd hadde svært mye å si for karakterutviklingen til både Jaime, Brienne og Cersei også. Det gjorde dem alle mer interessante på et vis, så good call av GRRM det der. :)

 

Og dersom Jaime fortsatt hadde hatt hånden sin, tror du han da ville trosset søsteren sin ved å forsvare Tyrion? Det tviler jeg sterkt på. Jaime er fanget mellom 2 søsken som hater hverandre stakkar :)

 

En annen ting angående valg av champions til slike trial by combat:

 

I bøkene nevnes det jo i forbindelse med Cersei sin trial at hun må forsvares av en fra kingsguarden fordi hun tilhører kongefamilien.

 

Hvorfor gjaldt ikke det samme for Joffrey. Burde ikke The Mountain strengt tatt ha vært en kingsguard om han skulle være Joff sin champion? Eller gjelder den regelen kanskje bare når en fra den kongelige familen er tiltalt?

Endret av Achylles
Lenke til kommentar

Artig å se spekulasjonene til "the unsullied" i den andre tråden om hvem som skal være kjempe for Tyrion og Cersei. Skjønner ikke helt tankegangen til enkelte, flere tror at Tywin selv vil gjøre det :laugh: Det er vel ikke helt hans stil.

 

Men også en del som har tenkt seg frem til The Mountain og Oberyn. Synes egentlig serieskaperne (ikke filmskaperne, doh) har gjort en litt dårlig jobb når det gjelder å hype opp The Mountain, flere av vennene mine som ser på har glemt hvem han er. Er ikke så rart få tenker på ham som mulig kandidat når han har blitt gjort så forglemmelig.

Endret av HedvigR
Lenke til kommentar

"Filmskaperne". This is not movie, it`s not TV, it`s HBO! :p

 

Jeg synes det egentlig er bra at de ikke hyper opp The Mountain for mye. La heller få karakteren vist seg fram som en brute han er som vi ser litt i traileren neste uke før kampen skjer, istedenfor at vi får mye linjer som "i want to see my brother dead", "i want to end The Mountain that rides" o.s.v.

Lenke til kommentar

Artig å se spekulasjonene til "the unsullied" i den andre tråden om hvem som skal være kjempe for Tyrion og Cersei. Skjønner ikke helt tankegangen til enkelte, flere tror at Tywin selv vil gjøre det :laugh: Det er vel ikke helt hans stil.

 

Satt og tenkte på det samme da jeg leste diskusjonen tidligere i dag. Det er jo absolutt ingenting som tilsier at han skulle i det hele tatt vurdere noe slikt.

Lenke til kommentar

Jeg kan skjønne det til en viss grad. Det er jo en fryktelig spenning i å se en episode hver uke og vite at nesten hva som helst kan skje. Men så er det alle de månede i mellom sesongene, det hadde jeg aldri takla.

 

Har ei venninne som driver og leser seg opp nå, og er på siste del av SoS, men hun tar det litt roligere nå, så hun fortsatt kan bli overraska av de siste episodene i serien.

Lenke til kommentar

Jeg kan skjønne det til en viss grad. Det er jo en fryktelig spenning i å se en episode hver uke og vite at nesten hva som helst kan skje. Men så er det alle de månede i mellom sesongene, det hadde jeg aldri takla.

 

Og ventetiden på TWOW takler du hvordan? :tease:

Lenke til kommentar

Bøkene har jeg for lengst sluttet å vente på. De tre første er noe av det beste som er skrevet innen fantasy, men deretter er det åpenbart at Martin mistet interessen for konseptet. Ikke at jeg klandrer ham, for med dette presset kunne hvem som helst mistet gløden. Jeg leste 100 sider av Dance of Dragons før jeg la den vekk til fordel for bøker som ikke kaster bort tiden min, men jeg skal lide meg gjennom den når/hvis serien får en konklusjon.

Lenke til kommentar

Artig å se spekulasjonene til "the unsullied" i den andre tråden om hvem som skal være kjempe for Tyrion og Cersei. Skjønner ikke helt tankegangen til enkelte, flere tror at Tywin selv vil gjøre det :laugh: Det er vel ikke helt hans stil.

 

Men også en del som har tenkt seg frem til The Mountain og Oberyn. Synes egentlig serieskaperne (ikke filmskaperne, doh) har gjort en litt dårlig jobb når det gjelder å hype opp The Mountain, flere av vennene mine som ser på har glemt hvem han er. Er ikke så rart få tenker på ham som mulig kandidat når han har blitt gjort så forglemmelig.

 

De bygger nok opp The Mountain en del i neste episode. De blir selvfølgelig langt mindre "attached" til han som det vi ble, men jeg er nokså sikker på at når episode 8 er over så vil de aller fleste som ikke har lest bøkene være i sjokk (når Oberyn dør). Da blir det nok ville teorier i hvordan Tyrion skal komme seg ut av den klemma :D

Lenke til kommentar

Enig angående Yara-scenen. Jeg forstår konseptet, og det var tøft da Ramsay dukket opp i baris med masse blod og gyvde løs, men ikke spesielt godt utført. Fikk assosiasjoner til denne (alltid fint å assosiere til Monty Python): https://www.youtube.com/watch?v=A8yjNbcKkNY

 

Håper de kan bruke Mark Gatiss mer, men husker jeg rett skjer vel ikke det? Argh, føler at etter hver episode så sitter jeg igjen med så mange spørsmål om jeg husker riktig eller galt ift bøkene.

 

Rettssaken var fin. Tyrion kunne kanskje vært litt mer skuffet når Shae først kom inn, men du ser allikevel skuffelsen og følelsen av bedrag treffe ham. Og hans tale mot slutten.... fett!

Endret av Tomeito
Lenke til kommentar

I bøkene blir Stannis og hæren hans oppsøkt av en utsending fra banken i Bravoos, og det er mot slutten av den siste boka. Så der har dem tatt seg visse friheter, er vel egentlig to bøker frem til de skulle møtes.. :p

 

Ellers enig angående Yara-biten. Grisefett frem til Ramsay dukker opp, grei slåsscene, deretter var det plutselig over. Ble litt skuffa, så frem til den biten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...