Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Når episode etter episode er episoder uten mye action og med mye prating, hvor lang tid tar det før folk skjønner dette ikke er en actionserie?

Action trenger ikke bety slossing osv. Scenen med Sansa var bra, og til en viss grad likte jeg Deny. Problemet er bare at scenen med Sansa var full av følelser, og hun viste en gang for alle hvor mye hun har endret seg. Da hun kom gående ned trappen var gamle Sansa død for godt, og vi fikk en ny Sansa vi ikke kjenner. Gamle, uskyldige Sansa er borte, men hvor langt er nye Sansa villig til å gå for å oppnå dert hun vil? Hun dekket over et mord denne gangen, men vil hun gjøre det igjen? Eller kan hun faktisk begå mord om noen kommer i veien? Om hun blir nødt til å gifte seg med han drittungen til Lysa, vil hun avlive ham for å slippe? Gjør hun det etter at de er gift kan hun kanskje til og med beholde stillingen som dronning. Det er en rimelig stor utvikling fra kjipe Sansa som sitter og gråter hele dagen og ikke tør gjøre en dritt.

 

Til sammenligning har vi Danys og Arya. Danys kastet ut han fyren, men jeg fikk ikke følelsen av at det betyr så mye. Venner har hun mer enn nok av fra før (selv en og annen sengekamerat), og han kan dra hjem til familien sin. Litt kjipt er det jo for hans del, men ikke så mye at jeg bryr meg. Arya er en av favorittene mine, men selv hun var meningsløs. Alt hun og Hound gjorde var å snakk drit om alt mulig før de kom fram. Alt ledet opp til at hun fikk vite at Lysa var død, og det kunne de glatt ha tatt i neste episode. Selv scenen med Tyrion var bare for å strekke ut tiden til kampen. Å hoppe over den hadde kanskje ikke hatt samme effekt, men den kunne ha vært kortet ned veldig mye.

 

Så med andre ord: Action trenger ikke nødvendigvis være slossing. Det er nok med scenen til Sansa osv.

 

 

RIP Tyrion & Oberyn.. To bra karakterer gone

Viktig tips: En person i en film eller tv-serie er aldri død før man ser liket, og kanskje selv ikke da. I verste fall får vi se Tyrion igjen neste episode bare for å bli drept, og kanskje venter de til finalen. Men for alt vi vet kan noe skje, så han blir reddet i siste øyeblikk. Det vil i så fall ikke være første gang hand overlever på mirakuløst vis. Han har jo vært dødsdømt i kamp to ganger allerede, pluss tatt til fange og ble liggende ved siden av det stupet uten en måte å stikke av på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har aldri hatt så lite lyst til å se neste episode som nå. Nå er jeg faktisk litt lei serien overraskende nok, og det er egentlig en helt merkelig følelse å sitte med. Etter The Red Wedding var jeg oppgitt, men hevngjerrig. Nå er jeg bare oppgitt, sint og trist. Er helt tom for ord.

 

Ned, Rob og nå Oberyn. Alle mine støttestener er nå borte. Har offisielt ingen favorittkarakter og det skuffer. Det blir litt som å følge en historie uten en hovedkarakter for meg og det går aldri helt bra. Trenger en uke på meg nå. Nei, huff... skremmende.

Helt enig. Tror faktisk ikke jeg orker mer, det er bare for voldsomt og brutalt. Har aldri reagert så negativt på en scene før.

 

At de tar livet av en så kul og god karakter som oberyn på den måten er så usaklig æresløst og jævlig. God natt drittserie.

Endret av Everket
Lenke til kommentar

Uten tvil det dødsfallet som har gått mest inn på meg. Jeg fikk en utrolig godfølelse av Oberyn etter at han stilte seg som frivillig da han snakket med Tyrion. Nå skulle han fikse biffen. En helt latterlig måte for Oberyn å tape på. Blir sint og irritert. Faen.

 

Forøvrig la jeg merke til at The Mountain ble liggende ved siden av Oberyn etterpå, uten at han bevegde seg. Det er godt mulig at han har fått seg en god støkk. Håper det. Jeg håper også at Dorne vender seg mot House Lannister. Dette burde få ringvirkninger.

 

Jeg nekter å gi opp håpet på Tyrion. Han har fremdeles Jaime på sin side. Dette med mindre Tyrion blir henrettet med en gang da...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt utrolig at enkelte faktisk velger å slutte å se på en serie de har investert så mye tid i. Ikke litt nysgjerrig på hva som skjer videre?

 

Utrolig nysgjerrig. Og jeg er fortsetter så og si garantert å se på, men tror nok jeg må forandre måten jeg ser på. For dette var slag i ansiktet.

 

Ellers som jeg og flere andre har nevnt. Vi forventer ikke en happy ending, og det at Oberyn ville dø var ikke usannsynelig eller direkte feil. Men måten det ble gjort på. Jeg følte i alle fall at selve slåsskampen var lagd slik at Oberyn skulle vinne, men for sjokkfaktoren og for å "gi oss fingern" så drepte de Oberyn på en simpel måte. Hadde det vært omvendt, at Oberyn ble herja med før The Mountain på (normalt) villain-vis skulle brife før han avgjorde kampen, så tror jeg mange hadde reagert med å synes det var klisje og at det var en dårlig måte å fortelle/vise historien på. Når det er en helt som lider den skjebnen blir det enda verre.

 

Angående skjebnen til The Mountain. Tatt fra hva en av serieskaperne sa i Inside the Episode - MODEDIT: KRAFTIG SPOILER INC.

 

 

Han sa at The Mountain var forgiftet. Så jeg antar at The Mountain dermed ikke overlever. Fikk tross alt kutt i leggen, magen og brystet også.

 

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Ser ingen utvei for Tyrion nå, ser på han som død, med mindre Jaime tar han etter nakken og løper.

 

Blir spennende å se hva som skjer fra Dorne sin side nå. Husker jeg rett er det Broren til Oberyn som styrer der? The Mountain har nå drept søstra, barna til søstra og broren hans, jeg vil ikke regne med at han tar det godt. Tyrion sendte vel også Myrcella til Dorne for lenge siden, så de har nok godt grep om henne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

RIP Tyrion & Oberyn.. To bra karakterer gone

Viktig tips: En person i en film eller tv-serie er aldri død før man ser liket, og kanskje selv ikke da. I verste fall får vi se Tyrion igjen neste episode bare for å bli drept, og kanskje venter de til finalen. Men for alt vi vet kan noe skje, så han blir reddet i siste øyeblikk. Det vil i så fall ikke være første gang hand overlever på mirakuløst vis. Han har jo vært dødsdømt i kamp to ganger allerede, pluss tatt til fange og ble liggende ved siden av det stupet uten en måte å stikke av på.

 

Hysj, jeg prøver å jinxe dødsfallet ;)

Endret av Hardboiled Rice
Lenke til kommentar

 

Ellers som jeg og flere andre har nevnt. Vi forventer ikke en happy ending, og det at Oberyn ville dø var ikke usannsynelig eller direkte feil. Men måten det ble gjort på. Jeg følte i alle fall at selve slåsskampen var lagd slik at Oberyn skulle vinne, men for sjokkfaktoren og for å "gi oss fingern" så drepte de Oberyn på en simpel måte.

 

Du synes ikke at denne fortellerteknikken minner veldig om utfallet av et visst blodig bryllup da? Først sitter alle seerne i glede over at bryllupet ordnet seg på "beste vis", tross alt negativt i forkant, for så plutselig å snu helt opp ned på alt og ende med drapene på 3 av de viktigste protagonistene i serien?

 

;)

Lenke til kommentar

Fighten mellom Oberyn og The Mountain var utrolig fet (skuespill og ikke minst koreaografi var helt topp!), men Gud så forutsigbart, dere. Faktisk så forutsigbart at jeg blir litt trist.

 

 

Det kjipe: Oberyn fremsto smo en drøyt fet karakter med masse potensiale, og Tyrions tid er nok over.

Det positive: jeg slipper å lage kake, siden jeg vant veddemålet med dama. Helt topp!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jS6upa

Shit for en episode!!!

 

Tipper Tyrion overlever, enten at the mountain også er død, og det blir sett på som en "uavgjort" kamp, og han slipper løs, eller at Jamie redder han på en måte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Kjedelig og skuffende, serien tok en lei sving for min del.

At det i tillegg var så kjedelig forutsigbart gjorde det hele bare verre.

 

De gode viser nok en gang sentimalitet og hva får de til gjengjeld? Nettopp, en knust skalle og en dverg mest sannsynlig uten hode, hva mer kan enn forvente i dette universet?

 

Syns sesongen i seg selv har vært skuffende, snart sitter vi å ser på et par prikklike eldre herremenn med kort hår og skjegg som sitter i slottet sitt og furter for at de ikke er konge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...