Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare jeg som syntes den hodeeksplosjonen var litt vel slapstick? Jeg nekter å tro at det var realistisk.

 

Jeg aner ikke, har aldri sett ett hode bli klemt i stykker før. Scenen formidlet uansett budskapet godt. At Oberyn var i vanvittige smerter til siste stund, og at The Mountain var umenneskelig sterk. Endret av Mala
Lenke til kommentar

God dammit! Its not over til its over... Det beviste den scenen der..

Men når Oberyn drev å traska rundt fjellet, så så jeg faktisk for meg at han trakk en kniv ut av ermet og stakk han ned, så helt overraskende var det ikke for meg..

RIP Tyrion & Oberyn.. To bra karakterer gone

 

A game of heads

Endret av Hardboiled Rice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har aldri hatt så lite lyst til å se neste episode som nå. Nå er jeg faktisk litt lei serien overraskende nok, og det er egentlig en helt merkelig følelse å sitte med. Etter The Red Wedding var jeg oppgitt, men hevngjerrig. Nå er jeg bare oppgitt, sint og trist. Er helt tom for ord.

 

Ned, Rob og nå Oberyn. Alle mine støttestener er nå borte. Har offisielt ingen favorittkarakter og det skuffer. Det blir litt som å følge en historie uten en hovedkarakter for meg og det går aldri helt bra. Trenger en uke på meg nå. Nei, huff... skremmende.

Endret av Debutanten
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har aldri hatt så lite lyst til å se neste episode som nå. Nå er jeg faktisk litt lei serien overraskende nok, og det er egentlig en helt merkelig følelse å sitte med. Etter The Red Wedding var jeg oppgitt, men hevngjerrig. Nå er jeg bare oppgitt, sint og trist. Er helt tom for ord.

 

Ned, Rob og nå Oberyn. Alle mine støttestener er nå borte. Har offisielt ingen favorittkarakter og det skuffer. Det blir litt som å følge en historie uten en hovedkarakter for meg og det går aldri helt bra. Trenger en uke på meg nå. Nei, huff... skremmende.

enig, har ikke lyst å se neste episode, første gang noen sinne.

 

Dette var for meg mye verre enn halshuggingen av ned og red wedding...

Lenke til kommentar

Enig med det folk sier. Det var en episode som var så sjokkerende og brutal at den nesten gir meg avsmak på å se noe mer. Jeg kommer til å se de neste to episodene i håp om at det kommer litt payback og lese ferdig bøkene, slik at jeg vet hva jeg går til før jeg eventuelt begynner å se femte sesong. Jeg takler ikke flere episoder som Red Wedding og denne makabre jævelskapen av en episode jeg nettopp har vært vitne til.

 

Skal litt til for å få opp motivasjonen nå, spesielt om Tyrion tas av dage i episode 9 eller 10. Klarer uansett ikke se for meg at ikke Tyrion, Tywin, The Hound, Brienne/Pod og/eller Sansa/Littlefinger møter sin ende før denne sesongen er ferdig. Mistenker også at The Watch er i ferd med å bli voldtatt så til de grader, så Jon og Sam kan fort også være ferdige. Kanskje Ramsay og "Threek" også.

 

Stoler faen ikke på at noen klarer å holde seg i live nå. Jævla serie...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Herregud, det er en grunn til at de ikke hakket av hodet hans med en gang. Som vi så i sesong 1 faller hodet sekunder etter dommen, så den eneste grunnen til at de har en ny episode er jo for at han får tid til å rømme, eller kanskje han får take the black uansett?

 

Tja, grunnen til at episoden ble avsluttet nå kan da like gjerne være fordi de ville ha Oberyn sin død som klimaks. Neste episode kan jo starte med at de dreper Tyrion, så er stemninga satt...

 

Jeg har alltid trodd at Tyrion skulle klare seg, det gjør jeg ikke nå.

 

Etter å ha tenkt meg om er jeg fortsatt sur, irritert og forbanna over at Oberyn døde. Han skulle hatt hevnen sin, men hadde godtatt at han hadde blitt drept. MEN måten det skjer på... Han hadde ikke bare The Mountain på bakken og egentlig slått han, men han han hadde også lekt med han under hele kampen. Ned og Robb var i alle fall naive og ikke klar over hva de slåss mot, Oberyn VAR bedre enn det The Mountain.

 

Hadde det vært en jevn kamp eller en kamp der arrogansen til Oberyn hadde tatt han underveis i kampen så hadde det vært "greit". Når det det ender opp med at han dør fordi han holder en ekstra tale, arg, det er et slag i ansiktet og et fuck you fra forfatterne. Det er ikke for å skape et god fortelling, det er bare for å knuse oss seerne. Sadistiske jævler.

 

Noe annet. Ramsay er offisielt en Bolton. Det betyr at alle bastards kan bli det antar jeg. Håp for Jon, Gendry og resten av bastardgjengen? Eller, hvem er det nå jeg lurer... Gendry er sikkert drept allerede og Jon ryker vel når Wildlingsa angriper. Uansett hvor viktig vi tror han er.

 

At serieskaperne visnok gjettet riktig på hvem Jon sin mor var er garantert bullshit. Svarer deres var sikkert bare at "faen heller, du dreper han uansett så har ikke noe å si"

Endret av Teipball
  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

Herregud, det er en grunn til at de ikke hakket av hodet hans med en gang. Som vi så i sesong 1 faller hodet sekunder etter dommen, så den eneste grunnen til at de har en ny episode er jo for at han får tid til å rømme, eller kanskje han får take the black uansett?

 

Tja, grunnen til at episoden ble avsluttet nå kan da like gjerne være fordi de ville ha Oberyn sin død som klimaks. Neste episode kan jo starte med at de dreper Tyrion, så er stemninga satt...

 

Jeg har alltid trodd at Tyrion skulle klare seg, det gjør jeg ikke nå.

 

Etter å ha tenkt meg om er jeg fortsatt sur, irritert og forbanna over at Oberyn døde. Han skulle hatt hevnen sin, men hadde godtatt at han hadde blitt drept. MEN måten det skjer på... Han hadde ikke bare The Mountain på bakken og egentlig slått han, men han han hadde også lekt med han under hele kampen. Ned og Robb var i alle fall naive og ikke klar over hva de slåss mot, Oberyn VAR bedre enn det The Mountain.

 

Hadde det vært en jevn kamp eller en kamp der arrogansen til Oberyn hadde tatt han underveis i kampen så hadde det vært "greit". Når det det ender opp med at han dør fordi han holder en ekstra tale, arg, det er et slag i ansiktet og et fuck you fra forfatterne. Det er ikke for å skape et god fortelling, det er bare for å knuse oss seerne. Sadistiske jævler.

 

Veldig godt sagt. En av grunnene til at dette gikk særlig inn på meg var at Oberyn fullstendig eide the mountain, fikk jo godfølelse før sjokket...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...