Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Det vi tror det er snakk om er at sesong 4 på tv, handler litt om bok 4 og 5. Ting kan tyde på det. Med andre ord er kanskje denne sesongen 2 år istedenfor 1 år.

 

 

 

 

Sesong 4 vil først og fremst ta for seg andre del av bok nummer 3. Men mot slutten av sesongen vil vi muligens få se enkelte ting som foregikk enten i bok 4 eller bok 5. Hele bok 4 foregår paralelt med første del av bok 5. Så tidsspennet i sesong 4 vil neppe bli noe lengre enn sesong 1,2 og 3

 

 

Lenke til kommentar

 

Det vi tror det er snakk om er at sesong 4 på tv, handler litt om bok 4 og 5. Ting kan tyde på det. Med andre ord er kanskje denne sesongen 2 år istedenfor 1 år.

 

 

 

 

 

Faen! Da må jeg lese enda raskere.. Forøvrig ser det jo da ut som at Daenerys kommer seg over havet iløpet av sesong 4, naturen i scena minnet ihvertfall veldig om Westeros..

 

 

Lenke til kommentar

For de som ikke har rasket til seg sesong 3 ennå, har Elkjøp en fin pris ut dagen: http://www.elkjop.no/product/filmer-og-serier/tv-serier-og-samlebokser-blu-ray/BDVDGAMETH3/game-of-thrones-sesong-3-blu-ray

Det står at Sean Bean er med i denne sesongen, men det er han jo ikke. Med mindre han er med i noen flashbacks jeg ikke husker (kan ikke huske at det har vært noen flashbakcs forsåvidt)

Lenke til kommentar

Sist jeg sjekket var det spoilere fra bøkene som ikke var lov, mens det som var sendt på TV er lov til å diskutere. Trailere sendes på TV, og bør vel dermed kunne diskuteres her uavhengig av om de inneholder spoilere eller ikke? Det er mulig jeg har misforstått spoiler-reglene, men å klage på at man linker til offisielle trailere virker litt i overkant strengt.

 

Edit: Har fått tilbakemelding på at mange prøver å holde seg unna trailere nettopp fordi det spoiles, og den som ble linket til her har visningsbilde fra en scene som forteller veldig mye. Har derfor plassert den i spoiler.

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar

Det som står i førstepost og i trådtittelen er at det ikke skal spoiles fra bøkene. Jeg skjønner absolutt poenget med at trailere oppfattes som spoilere, men det står altså ikke noe sted og man kan dermed ikke forvente at brukere skal forstå det intuitivt. Folk har forskjellige definisjoner på hva som er en spoiler. Traileren har tross alt blitt vist på amerikansk TV.

 

edit: Så dersom noen ønsker regler som faktisk er noenlunde forutberegnelige så er det bare å komme med et utkast som kan diskuteres her. Om det nås noenlunde konsensus så kan det skrives inn i førstepost. Det holder ikke å si "spoilere er forbudt" og så klage hver gang noen nevner noe som DU anser som en spoiler. Enkelte ting er åpenbart omfattet av et slikt forbud, men grensene er nødvendigvis skjønnsmessige og da skjer ting som dette.

Endret av Herr Brun
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...