Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er åpent for tolkning? Det at en av hovedpersonene i serien er

? Hvordan er det åpent for tolkning? Det er jo ikke det. Når man ser det bildet så vet man at det vil skje og man har blitt (surprise) spoilet. Årsaken til

er åpen for tolkning, men når man får vite C før B så er det en spoiler, og DET er ikke åpent for tolkning.

 

Men istedenfor å snakke om enkelttilfeller og ting som har skjedd burde vi heller prate om spoilerpolicyen i tråden fremover. Som f.eks om trailere til neste episode er lov eller ikke. Om neste episode ikke er tillatt så er definitivt ikke trailere til hele neste sesong det heller. Da nettopp pga at spoilere i dem er uunngåelige.

 

Lakus out.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skjønner fortsatt ikke at dette er et problem..

 

 

DET SOM IKKE ER VIST I SELVE TV-SERIEN SKAL IKKE DISKUTERES UTENFOR SPOILERTAG!

 

Dette gjelder absolutt alt, trailere, bøker, osv.. Dette har vi vært igjennom så mange ganger nå! Vi diskuterer det som er vist i originalsendingene, ikke noe annet -men GJETTING om hva som KOMMER TIL Å SKJE, er selvfølgelig lov!

 

Folk skal få ha et VALG hvorvidt de vil vite hva som skjer fremover! Teasere/trailere (hendelser fra bøkene) er ting som ikke har skjedd enda, og skal ikke åpent diskuteres!

 

 

Bør snart få en STOR "LEG MEG FØRST"-post med disse reglene i TV-Serie-tråden, som gjelder for ALLE serier..

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Trailer anser jeg ikke som spoiler, isåfall er det vel flere som blir ganske sure av tv-reklamer.. Ikke står det noe om trailers i regla heller :)

 

For å ta litt prat om kommende sesong utifra de trailerne;

 

ser ut som at Daenerys kommer seg over havet til Westeros, mer spesifikt et sted i Nord eller øyene til Theon/Ironpeople? Ser ihvertfall veldig sånn ut i den scena hvor dragen slår ut med vingene og det ligger en person på bakken, mtp. landskapet. Mye som skjer i denna sesongen her om de skal holde alt som loves i trailern!

 

Endret av Herr Brun
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vel, trailere er spoilere.. Ikke så mange andre måter å se det på! :) At man poster et YouTube-klipp av en trailer i tråden er ikke noe problem (så sant det ikke fungerer på noen annen måte for andre), for den må jeg selv klikke på å se (noe jeg ikke gjør).. At man diskuterer trailere i spoiler i denne tråden, bør også gå greit. Men, er det ikke sendt i originalsendingen som går i USA, så SKAL folk få et valg hvorvidt de vil vite hva som vil skje.. Selv har jeg ikke sett et eneste klipp fra den kommende sesongen.. Og, ikke har jeg lest bøkene.. Jeg vil IKKE vite hva "høyedepunktene" som er valgt ut i traileren er, jeg vil bli overrasket selv når det faktisk skjer! :)

Lenke til kommentar

Trailer anser jeg ikke som spoiler, isåfall er det vel flere som blir ganske sure av tv-reklamer.. Ikke står det noe om trailers i regla heller :)

Men om du gidder å lese så ser du at jeg har puttet traileren i spoiler. Det er da fint om du respekterer dette når du nå en gang er involvert i diskusjonen. En ting er at man ikke kan forvente at alle vet hva som blir ansett som spoilers og ikke (her er jeg i stor grad enig med deg i hva som bør være omfattet), men når du vet det er det ganske respektløst å drite i det.
Lenke til kommentar

Skjønner fortsatt ikke at dette er et problem..

 

 

DET SOM IKKE ER VIST I SELVE TV-SERIEN SKAL IKKE DISKUTERES UTENFOR SPOILERTAG!

 

Dette gjelder absolutt alt, trailere, bøker, osv.. Dette har vi vært igjennom så mange ganger nå! Vi diskuterer det som er vist i originalsendingene, ikke noe annet -men GJETTING om hva som KOMMER TIL Å SKJE, er selvfølgelig lov!

 

Folk skal få ha et VALG hvorvidt de vil vite hva som skjer fremover! Teasere/trailere (hendelser fra bøkene) er ting som ikke har skjedd enda, og skal ikke åpent diskuteres!

Guess what: Ikke alle leser alle 220 sidene her, så at diskusjonen er tatt før er ikke særlig relevant så lenge den ikke har manifestert seg i noenlunde konkrete retningslinjer i førstepost eller subforum-wide. En like naturlig tolkning er jo at det serieskaperne har gått ut med av offisielle videoer har "skjedd" og dermed bør kunne diskuteres her. Jeg skjønner forsåvidt at du er uenig, og om det er slik at de fleste er enig med deg i din tolkning så har jeg ingen verdens problemer med det, men du kan ikke forvente at folk tar det intuitivt.
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Dette er en diskusjon som er i absolutt alle serie-tråder.. Og ikke leser jeg alle sider selv. Vi får være litt uenige om folk tar det intuitivt, eller ikke, selv mener jeg det fremkommer som nokså klart. Men, nok om det, jeg har sagt mitt. :)

 

 

EDIT: Uansett. Jeg føler sterkt for at det bør komme klare regler, som ikke gir rom for tolkning, som settes opp som en sticky.. Så får det blir opp til fellesskapet hva disse skal inneholde, for dette har vært et problem lenge i serie-tråder.. Greit å vite før man skal besøke en tråd, eller ikke..

Endret av Bone
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig med Lakus og Bone her. Trailere etc ødelegger opplevelsen til en viss grad når du vet at X kommer til å skje. Du vet kanskje ikke hvordan det vil skje, men at du i det hele tatt vet at det kommer ødelegger. Hadde jeg ikke visst hva/hvorfor/hvordan det med embed-bildet til den traileren der, så hadde jeg følt meg rimelig snurt om det ble spoilet i en "spoilerfri" tråd.

 

Syns at diskusjon av "neste episode"-trailere, trailere, previews og annet bør legges i spoilertråd her inne, for å respektere de som ikke vil ha noe spoilet men fremdeles delta i diskusjoner ang. det som skjedde i forrige ukes episode.

 

Bare til å få inn en no-spoilers svart på hvitt i førsteposten, selv om jeg ikke tror det blir noe mindre av det - for helt ærlig, hvor mange leser den uansett.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Siden du tydeligvis mener ett og annet om dette hadde det vært veldig fint om du tok deg tid til å lage en tråd med dine synspunkter i tilbakemeldingsforumet. Felles retningslinjer for hele subforumet for hva som er spoiler og ikke høres ut som en god ide, men det krever brukerinvolvering og noen må ta initiativ.

Lenke til kommentar

Ja det er det som er blitt gjort. For meg blir det veldig vanskelig å forstå problemene med å skjønne trådtittelen.

 

Game of Thrones - Sesong 4 (USA-sendetid)

 

Er det som ligger i en trailer USA sendetid? Er det som viser der sendt i USA? Nei.

 

Da legger man det i en spoiler.

 

Forstår faktisk ikke problematikken.


Hvis alle følger dette så blir det bedre. Til og med optimalt? Ikke det at eg ser hva ellers man kan gjør for å gjøre det bedre.

Lenke til kommentar

Ja det er det som er blitt gjort. For meg blir det veldig vanskelig å forstå problemene med å skjønne trådtittelen.

 

Game of Thrones - Sesong 4 (USA-sendetid)

 

Er det som ligger i en trailer USA sendetid? Er det som viser der sendt i USA? Nei.

 

Da legger man det i en spoiler.

 

Forstår faktisk ikke problematikken.

 

Hvis alle følger dette så blir det bedre. Til og med optimalt? Ikke det at eg ser hva ellers man kan gjør for å gjøre det bedre.

Guess what: Det som står er at man ikke skal spoile fra bøkene. Trailerne har jo blitt sluppet, og det er da på ingen måte unaturlig å anta at man kan diskutere også disse her: De har jo blitt vist på TV.
  • Liker 5
Lenke til kommentar

EDIT: Uansett. Jeg føler sterkt for at det bør komme klare regler, som ikke gir rom for tolkning, som settes opp som en sticky.. Så får det blir opp til fellesskapet hva disse skal inneholde, for dette har vært et problem lenge i serie-tråder.. Greit å vite før man skal besøke en tråd, eller ikke..

 

Hva hjelper en sticky for oss som aldri er innom subforumet men kun følger enkelte tråder m/sjekk av førstepost om det er en lengre tråd? Oppdager jeg en tråd som er interessant følger jeg/poster jeg i den. Og sånn fortsetter det inntil jeg skal inn på et subforum for å lete etter noe, som er relativt sjeldent. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...