Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Guess what: Det som står er at man ikke skal spoile fra bøkene. Trailerne har jo blitt sluppet, og det er da på ingen måte unaturlig å anta at man kan diskutere også disse her: De har jo blitt vist på TV.

Og det er ekstremt vanlige kutyme at man ikke kommer med spoilere på previews og trailere. USA-sendetid betyr episoder som er sendt i USA. Ikke all informasjon tilgjengelig utenom de sendte episodene. Grunnen til at kun bokspoilere ligger i åpningstråden var fordi det var problemet som dominerte tråden.

 

Jeg har jo lest bøkene, så påvirker ikke meg, men det å diskutere ting som ikke har blitt sendt (av hele episoder) er og bør regnes som spoilere. Jeg ser ikke problemet at trailere diskuteres her, men da bør det gjøres i spoiler-tags av hensyn til de som ikke ønsker å få innholdet i kommende episoder spoilet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke Sleggefett, på lik linje som man skal følge andre regler på forumet!? Man finner regler for diverse underkategorier i Sticky, så er det brukerens eget ansvar å følge de regler som er gitt.. Da bør det kanskje stå i reglene til diskusjon.no : se eventuell sticky-tråder for nærmere særregler. ?

Lenke til kommentar

Guess what: Det som står er at man ikke skal spoile fra bøkene. Trailerne har jo blitt sluppet, og det er da på ingen måte unaturlig å anta at man kan diskutere også disse her: De har jo blitt vist på TV.

 

Guess what. Det står (USA Sendetid)

 

Da er mitt spørsmål til deg: Er en trailer en episode som er sendt på tv i USA?

Lenke til kommentar

Sorry, men en noenlunde objektiv lesing av det som faktisk står i førstepost tilsier at det er uproblematisk å dele/diskutere trailere. Det står at historier som kommer fra bøkene og som ikke er vist på TV i USA ikke skal postes. Dette er ikke hentet fra bøkene, og det er i tillegg vist på TV i USA (det står ingenting om at det skal være sendt en episode, bare at det skal være vist på TV), og da omfattes det ikke av det som faktisk står i førstepost.

 

At det likevel er for en spoiler å regne er helt uproblematisk, men så lenge den tolkningen ikke lar seg utlede av hva som faktisk står der men fordrer en viss kjennskap til praksis i TV-forumet så kan man ikke klage på at folk misforstår. Min første magefølelse var at trailere overhodet ikke var for spoiler å regne, i og med at det nå en gang er serieskaperne som har valgt å sende det på TV, og at det i alle fall ikke er "bok-prat" (som er der fokuset har vært hittil).

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Da kopierer jeg dette slik at de som eventuelt vil preike om det får det med seg, siden jeg selv blar forbi off-topic diskusjoner i emner.

 

For å ta litt prat om kommende sesong utifra de trailerne;

ser ut som at Daenerys kommer seg over havet til Westeros, mer spesifikt et sted i Nord eller øyene til Theon/Ironpeople? Ser ihvertfall veldig sånn ut i den scena hvor dragen slår ut med vingene og det ligger en person på bakken, mtp. landskapet. Mye som skjer i denna sesongen her om de skal holde alt som loves i trailern!

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har man jo lært at viktige hovedpersoner kan forsvinne sånn uten videre..

 

Men, jeg blir oppriktig lei meg og skuffet hvis

 

Tyrion,

Arya,

Jon Snow, eller

Daenerys

 

dør..

 

Det er mange andre som er viktige, men disse er de viktigste, for meg.. Aller viktigst er Arya, så Jon Snow, så er jeg usikker på hvem jeg vil savne mest av Tyrion eller Dany..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ned kunne ikke bli drept siden han var lederen for de eneste "snille" og hovedperson. De drepte han.

 

Rob kunne ikke bli drept siden han var den som skulle hevne drapet på Ned. De drepte han.

 

Den eneste som jeg ikke kan tro kan bli drept er Dany siden hun er den som har drager som er det tøffeste i hele serien. Da dreper de vel henne også.....

 

Faktisk helt enig med Bone om hvem jeg helst ikke ønsker skal dø, blir sikkert noen av dem da. Joffrey er vel den jeg forventer skal dø en eller annen gang, typisk er det vel han som aldri dør.

Lenke til kommentar

Jo, selvsagt. Men likevel helt jævlig.

 

Men jeg klikker totalt hvis de dreper dragene uten at de viser seg ordentlig fram. Det at Rob døde var utrolig irriterende, men at direwolfen hans døde også var nesten mer irriterende. Vi har mistet en allerede pga dusten Joffrey og Arya sin er jo ute gjør gudene vet hva.

Lenke til kommentar

Jeg tipper alle Starks bikker unna, inkludert halv-søsken (Jon og på en måte Theon), untatt Arya.

 

Tror Arya blir den gjenlevende heltinnen av serien.

 

The Kingslayer, snarere kjent som Jaime Lannister kanskje, tror jeg faktisk ofrer seg og/eller hjelper til med å bringe ned Hus Lannister.

Endret av Debutanten
Lenke til kommentar

Jeg tror kanskje at Arya er med et stykke, men liker ikke å være for sikker..

 

Jeg tror også at Bran er med et stykke også, kanskje helt til slutt, for det virker å være noe svært viktig med han..

 

Jeg tror også at Daenerys er med til nærmere slutten, men om hun lever når siste rulletekst går, er jeg usikker på.. Siden serien heter A Song of Ice and Fire, antar jeg at White Walkers representerer Ice, og Daenerys med Dragene representerer Fire.. Så, jeg tror at "slaget" vil stå mellom disse to fraksjonene, og slik vil hun bli med helt til slutt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...