Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sykt kjedelig trailer imo.

Har du ikke lest bøkene så forstår du neppe en brøkdel :p

 

Men ja, kul musikk!

 

Edit: On another note, bør ikke denne tråden skifte navn til "sesong 4" eller vil den beholde navnet ettersom vi ennå er i bok 3?

Endret av Corey
Lenke til kommentar

Sykt kjedelig trailer imo.

Har du ikke lest bøkene så forstår du neppe en brøkdel :p

 

Men ja, kul musikk!

 

Edit: On another note, bør ikke denne tråden skifte navn til "sesong 4" eller vil den beholde navnet ettersom vi ennå er i bok 3?

 

Å ikke forstå alt som skjer er liksom litt av poenget med en trailer. Og ja, den burde oppdateres til Sesong 4.

Lenke til kommentar

Jeg bare håper ingen poster noen spoilere. Jeg vil heller bli overrasket. Jeg er av typen som slår av i det jeg hører ordene "Next week on ..." :p

 

Burde vel få inn en notis om spoiler-regler i førstepost også, i tillegg til notisen om bokspoilere.

 

Om jeg ikke husker feil har normen her vært "om det er vist på TV, så er det lov å snakke om".

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

TV-Serien følger sin egen tidslinje. Skuespillerne blir ett år eldre for hver gang. Det merkes spesielt godt på de yngste av dem. Det er derfor naturlig å se det slik at ca ett år passerer i løpet av de 10 episodene.

 

Men hvis det du lurer på er hvor mye tid som har passert mellom Episode 10 i sesong 3 og episode 1 i sesong 4 så er svaret at det har strengt tatt ikke gått noe tid overhodet.

Lenke til kommentar

TV-Serien følger sin egen tidslinje. Skuespillerne blir ett år eldre for hver gang. Det merkes spesielt godt på de yngste av dem. Det er derfor naturlig å se det slik at ca ett år passerer i løpet av de 10 episodene.

 

Men hvis det du lurer på er hvor mye tid som har passert mellom Episode 10 i sesong 3 og episode 1 i sesong 4 så er svaret at det har strengt tatt ikke gått noe tid overhodet.

 

Grunnen til at jeg spør er at jeg spesielt tenker på

dragen, og den enorme veksten siden forrige sesong

i filmen over.

Lenke til kommentar

 

Grunnen til at jeg spør er at jeg spesielt tenker på

dragen, og den enorme veksten siden forrige sesong

i filmen over.

 

 

Og forklaringen på det er:

 

 

 

Rett og slett at dragen vokser såpass på et år.

 

sesong 1 (og 2):

http://www.makinggameofthrones.com/storage/daenerys-dragon-1920.jpg

 

sesong3:

http://static4.wikia.nocookie.net/__cb20130422051161/gameofthrones/images/thumb/4/46/Drogon_takes_Flight_S3E4.jpg/640px-Drogon_takes_Flight_S3E4.jpg

 

Jeg vil si den størrelsen vi ser i sesong 4 bare er naturlig utvikling

 

Men hvis det er skyggen over Kings landing i traileren du tenker på så får vi nok bare vente og se hva som er forklaringen på den.

 

 

 

Lenke til kommentar

Apropos diskusjonen ovenfor. Det er et tema som har blitt diskutert i boktråden, jeg poster det i spoiler men står ingenting der som kan spoile handlingen.

 

 

Det vi tror det er snakk om er at sesong 4 på tv, handler litt om bok 4 og 5. Ting kan tyde på det. Med andre ord er kanskje denne sesongen 2 år istedenfor 1 år.

 

 

Lenke til kommentar

 

 

Grunnen til at jeg spør er at jeg spesielt tenker på

dragen, og den enorme veksten siden forrige sesong

i filmen over.

 

 

Og forklaringen på det er:

 

 

 

Rett og slett at dragen vokser såpass på et år.

 

sesong 1 (og 2):

http://www.makinggameofthrones.com/storage/daenerys-dragon-1920.jpg

 

sesong3:

http://static4.wikia.nocookie.net/__cb20130422051161/gameofthrones/images/thumb/4/46/Drogon_takes_Flight_S3E4.jpg/640px-Drogon_takes_Flight_S3E4.jpg

 

Jeg vil si den størrelsen vi ser i sesong 4 bare er naturlig utvikling

 

Men hvis det er skyggen over Kings landing i traileren du tenker på så får vi nok bare vente og se hva som er forklaringen på den.

 

 

 

 

Ok, kan jo selvsagt være det, men..

 

 

Synes ikke du også at den dragen vi ser helt på slutten ser veldig stor ut? På slutten av forrige sesong var de på størrelse med et menneske. Nå synes jeg bare hodet alene er større.

 

Men jeg skal ikke klage på dette jeg, har ventet siden de klekket ut for første gang til å se de gå Charizard over alle andre. Og jeg er jo heller ikke akkurat noe ekspert på hvordan en drage vokser. :)

 

Lenke til kommentar

Apropos diskusjonen ovenfor. Det er et tema som har blitt diskutert i boktråden, jeg poster det i spoiler men står ingenting der som kan spoile handlingen.

 

 

Det vi tror det er snakk om er at sesong 4 på tv, handler litt om bok 4 og 5. Ting kan tyde på det. Med andre ord er kanskje denne sesongen 2 år istedenfor 1 år.

 

 

 

Er nok med elementer fra 4 og 5 (som forøvrig skjer på samme tidspunkt, hvertfall del 1 av bok 5) - viss ikke hadde det blitt veldig lite tid til flere av karakterene. Er jo snart ferdig med bok 3.)

 

Uansett, gleder meg stort til s4! Vet flere ikke vil se den 15-minutter filmen (med god grunn), men denne sesongen kommer til å bli så latterlig kul.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...