Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt hektet på A Song of Ice and Fire. Begynt å lese den første boka. Føler de to siste episodene bygger mer substans rundt karakterene. Lord Snow, Arya, Daenerys og Bran er de mest fascinerende personene i serien hittil. Man kan tydelig se at "the plot thickens" nå! Hoho - HBO har gjort det igjen.

Endret av Mr.SS
Lenke til kommentar

Jeg annser meg selv som over snittet god i engelsk men det er enkelte ord og uttrykk jeg ikke skjønner, men aldri nok til at jeg mister handlingen, så jeg syns ikke det er spessielt vanskelig.

 

Jeg hadde egentlig sett for meg at det var mange flere folk på tourney'en.

Lenke til kommentar

Så fort jeg får stipend så bestiller jeg disse bøkene. Koster jo ingenting. Bare elsker serien sålangt! :D

Hvordan er språket i bøkene? Vanskelig?

A ruler who hides behind paid executioners soon forgets what death is.

 

Språket er ganske greit, men med noen ord som kanskje er lite brukt, som craven, samt et par uttrykk som er skrevet på en litt spesiell måte (break his fast, og ikke eat breakfast), men lett forståelig. Men synes han skriver veldig bra uten å lage språket alt for lyrisk - språket er ganske direkte, noe jeg liker. I en såpass kompleks historie vil jeg ikke begynne å måtte tolke betydningen av språket hele tiden i tillegg.

 

When your enemies defy you, you give them steel. However, when they bend the knee, you help him to their feet, elsewise no-one will bend the knee.

 

-Valar morghulis-

Lenke til kommentar

Er omtrent halvveis i bok 2 nå, og må si at jeg koser meg stort :)

Eneste jeg har å utsette er at jeg sliter litt med navnene, spesielt siden de fleste har kallenavn som brukes i hytt og pinevær.

 

Har ikke begynt på TV-serien enda, men har tenkt å gjør det snart. I bøkene er min favorittkarakter lett Tyrion, men vet ikke om han er like likandes i serien.

 

Noen andre av boknerdene som er enige i at Impen er helten i historien :D?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...