Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast


Anbefalte innlegg

Dessuten, som jeg allerede har påpekt, så er all HA fra og med Dwarven armor enten a) latterlig stygg (Orcish og Dragon, jeg ser på dere), eller b) i utgangspunktet grisefett, men håpløst stilbrytende (Ebony, Daedric, Dwarven) i forhold til temaet ellers i spillet (Skyrim, Nords, norrønt).

 

Ett unntak er Wolf Armor som man får av Companions, som er bedre enn Dwarven og også lettere. Personlig spiller jeg heller med den enn Daedric (har begge settene, begge Legendary), fordi det er mer tematisk riktig for min karakter (Nord, spiller Tank-style).

 

Og dette baserer jeg kun på estetikk, ikke noe som helst form for praktisk bruk og armor rating.

 

Opptatt av estetikk i klesvalget? hehe. Da det tross alt er lagt opp til å spille i first person view og til nød får sett enden på ermene så kunne man vært kledd i klovnekostyme for all i care :p

 

Uansett, vedr light/heavy armor. Greit at Heavy armor kan bli like lydløst og fleksibelt som light ved å bruke perks på det, poenget er at disse perksene kan da bli brukt helt andre steder hvor man vil trenge det mer som sneaky stealth assassin :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle Elder Scrolls spillene har vel hatt first person view. Dette er vel det første spillet hvor det er mulig å kjøre 3 pers uten at man henger seg opp i hvor latterlig karakteren din beveger seg :p

 

Personlig klarer jeg ikke å leve meg ordntlig inn i det hele i 3 person, syntes det blir mye mer spennende og intenst i first person. MEN skal være enig i at rent praktisk så er ikke 3 person så dumt da man får mere oversikt og bredere synsfelt.

Lenke til kommentar

Heavy armor er overlegent på alle punkter, uansett spillestil.

Høres kjedelig å gå rundt med heavy armor, synes jeg... Beveger man seg ikke betraktelig tregere, eller finnes det perks som utgjevner det?

Det er et perk som gjør at heavy armor ikke veier noenting.

Høres litt søkt ut. Det burde jo være en eller annen fordel med å velge Light Armor... :p

 

Før du har perken er jo Heavy Armor ganske ubrukelig til sniking, og ikke minst.

Du slipper å dumpe en masse perks inn i armor, og kan hele bruke de på andre godsaker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den "weightless armor" perken er på 70 HA skill og helt øverst i HA treet, så du får den ikke med det første heller.

Men ein får same effekta av The Steed, i tillegg til +100 i strenght/carry capacity.

 

Det vs 15% raskere lvling i alle skills? Er ikke noe som er verdt det for alle. Og Heavy Armor er ikke bedre enn Light Armor på alle måter, siden du må bruke mange perks, som heller ikke passer alle sammen. Slutt å si HA er bedre på alle måter, det er ikke bedre for en mage, siden du må bruke perks på noe du ikke trenger.. En mage skal ikke stå inntil fienden, ikke en som sneaker heller (bare bak fienden), og ikke en archer.

Endret av XFXforce
Lenke til kommentar

Opptatt av estetikk i klesvalget? hehe. Da det tross alt er lagt opp til å spille i first person view og til nød får sett enden på ermene så kunne man vært kledd i klovnekostyme for all i care :p

 

Uansett, vedr light/heavy armor. Greit at Heavy armor kan bli like lydløst og fleksibelt som light ved å bruke perks på det, poenget er at disse perksene kan da bli brukt helt andre steder hvor man vil trenge det mer som sneaky stealth assassin :)

 

Jeg spiller faktisk i 3rd person. Synes det er bedre. Alltid gjort i Bethesdas spill, til og med Fallout 3/New Vegas med skytevåpen. Rollespillmessig synes jeg faktisk det passer bedre. Og da spiller plutselig estetikken på klesvalget inn.

 

(Forøvrig øker det jo vanskelighetsgraden, siden jeg spiller med dårligere armor fordi jeg synes den ser bedre ut)

Lenke til kommentar

Den "weightless armor" perken er på 70 HA skill og helt øverst i HA treet, så du får den ikke med det første heller.

Men ein får same effekta av The Steed, i tillegg til +100 i strenght/carry capacity.

 

Det vs 15% raskere lvling i alle skills? Er ikke noe som er verdt det for alle. Og Heavy Armor er ikke bedre enn Light Armor på alle måter, siden du må bruke mange perks, som heller ikke passer alle sammen. Slutt å si HA er bedre på alle måter, det er ikke bedre for en mage, siden du må bruke perks på noe du ikke trenger.. En mage skal ikke stå inntil fienden, ikke en som sneaker heller (bare bak fienden), og ikke en archer.

 

Det er sant det men. Nå har jeg valgt litt "hybrid" Med onehanded+Destruction Så det er ikke helt ideelt for meg og løpe rundt og dingle i Cloth :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Spiller i 3rd person helt til jeg drar frem buen eller leter etter noe. med trinnløst scrollehjul så er det raskt å bytte mellom views.

Savner scrolling til 3rd person, spiller på PS3 å når du skal zoome ut ser du rett i ryggen på charactern din.

Lenke til kommentar

Den "weightless armor" perken er på 70 HA skill og helt øverst i HA treet, så du får den ikke med det første heller.

Men ein får same effekta av The Steed, i tillegg til +100 i strenght/carry capacity.

 

Det vs 15% raskere lvling i alle skills? Er ikke noe som er verdt det for alle. Og Heavy Armor er ikke bedre enn Light Armor på alle måter, siden du må bruke mange perks, som heller ikke passer alle sammen. Slutt å si HA er bedre på alle måter, det er ikke bedre for en mage, siden du må bruke perks på noe du ikke trenger.. En mage skal ikke stå inntil fienden, ikke en som sneaker heller (bare bak fienden), og ikke en archer.

 

Det er sant det men. Nå har jeg valgt litt "hybrid" Med onehanded+Destruction Så det er ikke helt ideelt for meg og løpe rundt og dingle i Cloth :p

 

Tror ikke jeg sa noe om hybrids.

Lenke til kommentar

Slai, du får Nightingale armor av Thieves Guild questlinja. Den har fine enchants og sånn, men mest av alt, så ser den ganske kul ut ^^

 

 

thanks! Harddisken min kræsja så jeg må starte på nytt. Var ikke så fornøyd med utseendet på kattekvinne-assassinen min.

 

tro om det blir en lizard nå.. Og tro om jeg skal perke sneak->ppocket og deretter kjøre thiefs for så å kjøre dark brotherhood... For dobbel blade of woe pluss det settet fra thiefs... MEN jeg bruker egentlig bue mer enn daggers som assassin.. Hm..

Lenke til kommentar

Wups , Wispmother var litt ... vel sterk :p Lydia er borte også , så jeg er alene om å finne Staff of Magnus . må legge en taktikk her :D

I det du kommer til "Protect Winterhold"-delen av det oppdraget.

 

 

Jeg hadde ikke sjangs til å skade "Magical Anomaly"-kulene som flyr rundt med magi. Selv om jeg nå er Arch-mage har jeg typ skill level 20-25 i hver av de fire magiske kategoriene og ikke en eneste perk. Så jeg sprang en liten kilometer ut i skogen med kulene etter meg. På veien møtte vi et par tre bjørner og en geit som kulene drepte før jeg kom meg langt nok unna til at min 100 sneak med alle perks kicket inn og jeg kunne sneak-attacke med bue. Hver kule tok seks-syv piler med 3x sneak fra min ebony bow med 100 archery og alle perks. Jeg er altså ikke akkurat over powered.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...