Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981287349

Vanskeligere å sneake med HA.

Neida, bruker:

Ebony Armor

Ebony Helmet of Eminent Archery (30% mer damage med bow)

Necklace of Sneaking (20% mer Sneak)

Orchish Gauntlets of Eminent Archery (30% mer damage med bow)

Ring of Minor Sneaking (15% mer Sneak

Nightingale Muffeled Boots

Lenke til kommentar

Det står jo at den gjør armoren vektløs og ikke sakker deg ned, står ingenting om at den lager mindre lyd..

"Lyd" er ikke en egen verdi. "Lyden" armor lager er basert på vekt av hele settet. Når det er 0 vekt (naken) vil det ikke gå utover sneak. På samme måte som vektløs light/heavy armor, der en teller som naken.

Lenke til kommentar

Forstår ikke helt den perken forøvrig. Jeg kunne godtatt at den reduserte vekten på heavy armor og kanskje gjorde at du fikk samme hastighet som umodifisert light armor (hvorpå light perken fjernet vekten helt og gjorde deg like rask som om du ikke hadde armor i det heletatt), men å gjøre kål på hele forskjellen?

 

Merkeligste designvalget noensinne.. :dontgetit:

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Forstår ikke helt den perken forøvrig. Jeg kunne godtatt at den reduserte vekten på heavy armor og kanskje gjorde at du fikk samme hastighet som umodifisert light armor (hvorpå light perken fjernet vekten helt og gjorde deg like rask som om du ikke hadde armor i det heletatt), men å gjøre kål på hele forskjellen?

 

Merkeligste designvalget noensinne.. :dontgetit:

 

Enig. Hvis man først skal putte masse perks i heavy eller light, da er det ingen fordeler med light. Men hvis man ikke spiller en nærkamp-karakter, så er det light som gjelder.

Lenke til kommentar

Dessuten, som jeg allerede har påpekt, så er all HA fra og med Dwarven armor enten a) latterlig stygg (Orcish og Dragon, jeg ser på dere), eller b) i utgangspunktet grisefett, men håpløst stilbrytende (Ebony, Daedric, Dwarven) i forhold til temaet ellers i spillet (Skyrim, Nords, norrønt).

 

Ett unntak er Wolf Armor som man får av Companions, som er bedre enn Dwarven og også lettere. Personlig spiller jeg heller med den enn Daedric (har begge settene, begge Legendary), fordi det er mer tematisk riktig for min karakter (Nord, spiller Tank-style).

 

Og dette baserer jeg kun på estetikk, ikke noe som helst form for praktisk bruk og armor rating.

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...