Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sånn bortsettfra at man man aldri vil finne en heavyarmor med sneak effects (i hvert fall ikke jeg etter ca 40 timer playtime)

Jeg har en heavy armor med sneak enchant jeg fikk i en quest:

 

 

http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:Boethiah's_Calling

Ebony Mail** 00052794 28 5000 45

You are able to move more quietly, and opponents that get too close take 5 points of poison damage per second. Takes full upgrade benefits from Ebony Smithing perk

 

 

 

Bare synd at Røykeffektene den har i kamp gjør den nærmest ubrukelig i 1.person. Pil og bue er spesielt plagsomt.

 

Lenke til kommentar

*facepalm*

 

Hvordan starter jeg en av disse questlinene da?

 

Enten går du til legioenen i Solitud viss du vil slåss for empire, eller til ulfric i en by jeg aldri husker navnet på viss du vil slått for stormcloaks

Har nå forsøkt å snakke med både General Tullius og Jarl Ulfric. Finner ikke noe valg for å starte quest hos noen av de..har bare masse andre samtaleemner, blant annet "How goes the war" eller noe slikt.

 

EDIT: Ser på journalen min at jeg har fullført "Message To Whiterun", men har aldri fått neste quest; "Battle for Whiterun" :S

Endret av TMB
Lenke til kommentar

*facepalm*

 

Hvordan starter jeg en av disse questlinene da?

 

Enten går du til legioenen i Solitud viss du vil slåss for empire, eller til ulfric i en by jeg aldri husker navnet på viss du vil slått for stormcloaks

Har nå forsøkt å snakke med både General Tullius og Jarl Ulfric. Finner ikke noe valg for å starte quest hos noen av de..har bare masse andre samtaleemner, blant annet "How goes the war" eller noe slikt.

 

EDIT: Ser på journalen min at jeg har fullført "Message To Whiterun", men har aldri fått neste quest; "Battle for Whiterun" :S

Da har du nok joina Imperial Legion. Sjekk UESP, så finner du ut hva du skal gjøre videre i den quest line'en.

Lenke til kommentar

http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:Battle_for_Whiterun

 

After finishing the previous quest, Jarl Ulfric Stormcloak will tell you that you are going to help take Whiterun. He will tell you to report to Galmar Stone-Fist for orders, who will simply tell you to meet him outside the city.

 

Ingen av de sier noe om det. :(

 

EDIT: Prøvde å starte tilsvarende quest for Imperials. Funka ikke det heller.

Endret av TMB
Lenke til kommentar

Planen var å gå Imperial på borgerkrig questsa, men så er jeg ved Riverwood så kommer det 3 Imperialsoldater og sier at "This area is not for civilians" og krever 100 gull fra meg, jeg gir det ikke og ender opp med å drepe alle 3. Tipper jeg går Stormcloaks isteden da, makan til frekkhet!

 

Et aldri så lite spørsmål her... Sjekket du området rundt? Den gangen jeg møtte tre Imperials som krevde penger, så var det bandits som hadde drept imperial guards og stjålet utstyret deres. Fant de avkledde likene bak en liten bakketopp.

 

Ikke nødvendigvis samme som skjedde for din del, men mener da at ingen Imperial guards vil presse deg for penger på noe som helst tidspunkt. Bortsett fra bounty, selvsagt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Planen var å gå Imperial på borgerkrig questsa, men så er jeg ved Riverwood så kommer det 3 Imperialsoldater og sier at "This area is not for civilians" og krever 100 gull fra meg, jeg gir det ikke og ender opp med å drepe alle 3. Tipper jeg går Stormcloaks isteden da, makan til frekkhet!

 

Et aldri så lite spørsmål her... Sjekket du området rundt? Den gangen jeg møtte tre Imperials som krevde penger, så var det bandits som hadde drept imperial guards og stjålet utstyret deres. Fant de avkledde likene bak en liten bakketopp.

 

Ikke nødvendigvis samme som skjedde for din del, men mener da at ingen Imperial guards vil presse deg for penger på noe som helst tidspunkt. Bortsett fra bounty, selvsagt.

 

Tenkte faktisk på det, og fant 3 avkledde lik bak de ja :p Så da blir det vell imperial uansett!

Lenke til kommentar

Noen som har vært i Mzulft eller holder på med College Of Winterhold Quests ? Gavros plinius har jo ikke noe nøkkel på seg !! jeg gikk fra døren som jeg trenger nøkkelen til og helt tilbake til liket av Gavros plinius , men NEIDA , ingen nøkkel der :(

 

 

Jeg antar at du er i the Aedrome?

 

Uansett, du har vel drept en Falmer, plukket opp "Focusing Crystal" fra liket hans og så videre. Når du går videre innover derfra, så skal det finnes en kiste der nøkkelen ligger.

 

Det er tross alt det beste tipset i Skyrim: Sjekk alle kister. Loot alle kropper. Alltid.

 

Endret av KindX
Lenke til kommentar

Noen som har vært i Mzulft eller holder på med College Of Winterhold Quests ? Gavros plinius har jo ikke noe nøkkel på seg !! jeg gikk fra døren som jeg trenger nøkkelen til og helt tilbake til liket av Gavros plinius , men NEIDA , ingen nøkkel der :(

 

 

Jeg antar at du er i the Aedrome?

 

Uansett, du har vel drept en Falmer, plukket opp "Focusing Crystal" fra liket hans og så videre. Når du går videre innover derfra, så skal det finnes en kiste der nøkkelen ligger.

 

Det er tross alt det beste tipset i Skyrim: Sjekk alle kister. Loot alle kropper. Alltid.

 

 

 

ja , er der jeg er . hadde oversett en kiste lenger ned , merkelig egentlig , for jeg looter alltid ALLE kister :p jaja, fant nøkkelen og har gitt han fyren Focusing Crystal . takk for tips ;)

 

Lenke til kommentar

 

ja , er der jeg er . hadde oversett en kiste lenger ned , merkelig egentlig , for jeg looter alltid ALLE kister :p jaja, fant nøkkelen og har gitt han fyren Focusing Crystal . takk for tips ;)

 

 

Fantastisk! :)

 

Fort gjort å gå glipp av en liten kiste eller en liten kropp i ny og ne. Med tanke på hvor mye innhold som er i spillet, så er Skyrim ganske utilgivelig når det kommer til akkurat det.

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar

Serr, klikekr snart lol.

 

Gikk inn i Blue Palace for å snakke med en dame der i en quest. I sekundet jeg entrer døra starter et masseslagsmål uten like, hvor alle angriper alle helt ut av det blå. 90% av de som er involvert, har evig liv....og de angriper meg, så jeg får ikke snakka med dama -_-

 

Funker ikke å reloade en save heller

Lenke til kommentar

Noen som kan hjelpe meg med et himla stort irritasjonsmoment som ødelegger hele spillopplevelsen min så jeg slipper å kaste bort dagesvis med spilling?

 

Dette gjelder skyrim på ps3

 

Jeg er vampyr på stage 4.. vet at jeg kan ta på meg et par quest hvor jeg må bite noen som sover, og de finner man lett i byene.. greit nok.. MEEN jeg har fått med meg en follower (farkas eller noe) som det ikke går an å bli kvitt med mindre man går tilbake dit man fikk han (og det er seff i en by hvor jeg ikke kommer inn fordi folk dreper meg). Han ødelegger all snikingen min slik at jeg ikke kommer meg inn i noen hus om natten fordi han flyr på alle vaktene slik at vi blir oppdaget.... Eneste muligheten slik jeg har lest og ser er å finne noen som sover utenfor byen, men det er jo helt håpløst! er det noen som vet om en løsning til eller om et sted hvor det finnes sovende folk ute? Om jeg må starte på level 8 igjen kaster jeg hele spillet i søpla!

Lenke til kommentar

Noen som kan hjelpe meg med et himla stort irritasjonsmoment som ødelegger hele spillopplevelsen min så jeg slipper å kaste bort dagesvis med spilling?

 

Dette gjelder skyrim på ps3

 

Jeg er vampyr på stage 4.. vet at jeg kan ta på meg et par quest hvor jeg må bite noen som sover, og de finner man lett i byene.. greit nok.. MEEN jeg har fått med meg en follower (farkas eller noe) som det ikke går an å bli kvitt med mindre man går tilbake dit man fikk han (og det er seff i en by hvor jeg ikke kommer inn fordi folk dreper meg). Han ødelegger all snikingen min slik at jeg ikke kommer meg inn i noen hus om natten fordi han flyr på alle vaktene slik at vi blir oppdaget.... Eneste muligheten slik jeg har lest og ser er å finne noen som sover utenfor byen, men det er jo helt håpløst! er det noen som vet om en løsning til eller om et sted hvor det finnes sovende folk ute? Om jeg må starte på level 8 igjen kaster jeg hele spillet i søpla!

 

Edit: Ah, beklager. Så nettopp at det var Farkas. Han er vel follower grunnet noe quest-relatert?

 

Ville da uansett dratt til én av de mindre stedene, som Ivarstead, Rorikstead eller lignende, der du vil ha større muligheter til å unngå vakter og dermed enklere å snike seg inn i hus

Endret av KindX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...