Gå til innhold

Anmeldelse: Gran Turismo 5 (PS3)


Anbefalte innlegg

Henger meg på anmelderen og senest Tronotrond sin mening her.

Jeg får på en måte vondt i øya mens jeg spiller. Det ene øyet ser en fin premiumbil, mens det andre ser PS2- fjell i bakgrunnen (eller PS2- bil, -tilskuer, -bane etc.).

 

Men det er vel på tide at vi konsollspillere får smake det PC- spillere får hver gang; et sammenrask som fungerer bare halvveis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

FIFA vokser, utvikler seg, blir bedre og bedre.

Kommer ikke ut som et halvfabrikat der ManU er godt rendret, mens Chelsea er rendret etter en 5 år gammel standard.

 

GT voker og utvikler seg på mange måter.

 

Viss du kaller de for halvfabrikat er også alle forza sine biler halvfabrikat i forhold til gt sine premium biler.

 

Vel, nei egentlig ikke. Først og fremst fordi de har en helhetlig stil som passer sammen med resten av spillet. Ja. de er ikke like detaljerte som premiumbilene i GT5, men de matcher hverandre og dermed får man ikke de store kontrastene som ødelegger for den helhetlige opplevelsen.

 

7/10 er fortjent. Deal with it.

 

 

Forøvrig: Synd at det bare er 1vs1 uten AI i 2 player split screen :/

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

GT5 solgte 1,8 millioner de første to dagene... Tror de aller fleste koser seg med spillet, og har bedre å gjøre enn å klage på småting i spillet

 

Det er jo et faktum at folk er generelt skuffet over spillet, det rakk liksom ikke helt opp til forventningene til folk og det er relativt uferdig, det selv etter 5 år.

 

Jeg tror du tar feil her. De som har forhåndsbestilt og sett frem til spillet ser på det med et helt annet syn enn hva brorparten av brukere på internettforumer gjør. For dem så er det "endelig kom det!", "sjekk den vannvittige grafikken!" og "dette har jeg sett frem til!". Har man en positiv innstilling til et spill, noe man gjerne har når man kjøper det, så blir opplevelsen så mye bedre. Hvis man kjøper GT5 for å kjøre raske, dyre biler på TVen sin, noe jeg regner med at de fleste gjør, vil man sitte igjen med et veldig, veldig godt inntrykk. Med en gang man blir kritisk og begynner å lete etter feil vil man, som med alle andre spill, finne mer enn hvis man har et godt syn på det.

Lenke til kommentar

Jeg tror de av oss som har spilt GT siden den første versjonen vil elske spillet, til tross for de svakhetene som med rette påpekes av anmelderen! GT maner frem følelser få andre (bil)spill kan. Det er kanskje en blanding av nostalgi og et ønske om å få gull på alle Special Licence-testene;) Får bare håpe PD etterhvert kommer med innholdsrike utvidelser til spillet. Jeg gleder meg til å kjøre Suzuki Escudo Pikes Peak:D

Lenke til kommentar

7/10 er langt ifra noe sammenrask.

 

Nei, for all del. Det var definitivt en overdrivelse som gjør seg dårlig i skrevet format.

 

Etter å ha kjørt litt mer ikveld har jeg vel funnet ut at min største skuffelse ligger i at det er for mye "samme gamle". Jeg får ikke den gleden denne gangen som ved 1-4.

Det er absolutt ikke noe dårlig spill. Så får jeg se om 10-15 timer til om det løsner for min del og overtar Forzas trone :)

Lenke til kommentar

 

Det er jo et faktum at folk er generelt skuffet over spillet, det rakk liksom ikke helt opp til forventningene til folk og det er relativt uferdig, det selv etter 5 år.

 

Jeg tror du tar feil her. De som har forhåndsbestilt og sett frem til spillet ser på det med et helt annet syn enn hva brorparten av brukere på internettforumer gjør. For dem så er det "endelig kom det!", "sjekk den vannvittige grafikken!" og "dette har jeg sett frem til!". Har man en positiv innstilling til et spill, noe man gjerne har når man kjøper det, så blir opplevelsen så mye bedre. Hvis man kjøper GT5 for å kjøre raske, dyre biler på TVen sin, noe jeg regner med at de fleste gjør, vil man sitte igjen med et veldig, veldig godt inntrykk. Med en gang man blir kritisk og begynner å lete etter feil vil man, som med alle andre spill, finne mer enn hvis man har et godt syn på det.

 

Ja det en ikke vet tar en ikke skade av eller..? Fortrenger en alt som er vondt eller i dette tilfelle dårlig utført så blir alt så mye bedre. 80% av bilene i GT5 er konverte PS2 biler som ikke ser halv...LALALALALALALALALA jeg har ventet i 5 år LALALALALA...oi se på de fine premium bilene!

 

...Jeg er trøtt

Lenke til kommentar

Jeg mener det er mange her som misforstår Gran Turismo 5 (no offense). Spillet handler om flotte biler som racer på vakre baner. Om du er ute etter "perfekte" rette lyder, eksplosjoner, "perfekt" fysikk, skade, vrake eller å ødelegge biler (patetisk imo), så er det jo bare å spille spill som GTA 4 eller noe. Det finnes massevis av slike, og jeg hater slike spill. Er glad for at det fortsatt finnes spill som Gran Turismo som skiller seg ut ved å alltid være Gran Turismo, ikke Grand Theft Auto eller Burnout skitet (min mening). Jeg er faktisk glad for at GT5 fortsatt er som før, og når jeg hører "Gran Turismo" tenker jeg enkelt og greit flotte sportsbiler på flotte racerbaner. Jeg vet at det er flere som er enig med meg i at vi trenger et ikkevoldelig bilspill for folk i alle aldre. Dette er en av de store grunnene til at jeg er en Gran Turismo fan. Vanskelig å forklare men jeg liker Gran Turismo fordi det er Gran Turismo. Og de vil selvfølgelig oppdatere mer etterhvert :)

Endret av Holy
Lenke til kommentar

Holy: Nei, da er det nok DU som har missforstått. Når de setter "The best driving simulator" på coveret, så forventer man akkurat dette. Det er ingen simulator hvis man kan kjøre i 200km/t i bilen forran for å bruke den som et bremsepunkt , eller for å kaste den bilen til siden for å komme forbi. Da går liksom hele poenget bort.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

7/10 til UC2 er alt for lavt,

Du store...

 

Enda godt vi PS3-eiere klarer å lage oppstyr over dårligere karakterer til de eksklusive spillene våre. Man leser ikke anmeldelsene til gamer.no for få gjentatt fasitsvaret fra metacritic.

Lenke til kommentar

Syns spillet et konge jeg, 9/10 fra meg :) Det er liksom bare noe eget med GT spillene, stemninga og musikken, bilene.. Ja, 800 standardbiler som ser helt okei; men jeg skal da ikke bruke tid på å sikle over grafikken hele tiden, runke til Celican liksom, jeg vil kjøre bil, kose meg og ha det morro.. Og med godt over 200 premiumbiler pluss more incoming senere, syns jeg det er ganske bra :)

 

Kan nevne til slutt at jeg aldri har spilt Forza, eller PGR..

Lenke til kommentar

Etter å ha vakfartet nettet over anmeldelser så er det helt på det rene att denne anmeldelsen treffer på mange av de samme punktene som de andre sidene gjør noe som man kan si ikke var tilfellet med k2 og u2 men nok om den saken.

 

Selv om man er en stor fan av en franchise som jeg er av denne så bør man ikke lukke øynene for mangler som GT5 har og som anmelder har funnet veldig godt å fremheve og dermed scoren 7/10.

 

I gårsdagens patch så har lastetidene blitt lavere nen det skal absolutt ikke å være nødvendig men slikt når spillet tross alt er det dyreste innenfor sin sjanger og har hatt lang utviklingstid.

 

For meg så fremstår GT som ett halvferdig produkt som Sony ikke turte å utsette noe mer og for å ta en vri det er ikke alltid att salgstall er reflektebart med ett godt sluttprodukt.

Endret av whackedorange
Lenke til kommentar

Det er snart gjentatt til det kjedelige nå at folk er missfornøyde med karakteren spillet fikk. Jeg fatter ikke hvorfor karakteren har noe som helst å si for hvordan man liker spillet jeg. Jeg har da funnet spill jeg elsket til tross for anmeldere har slaktet spillet, det betyr ikke at jeg må like det mindre fordi. Det er jo anmelder sin jobb å lete etter feil og mangler, man finner jo alltid feil og mangler i spill, men i enkelte titler er de jo (mye) bedre gjemt enn i andre. Jeg bryr meg ikke nevneverdig om karakteren på spill egentlig, men det høres dog ut som om jeg kommer til å bli skuffet etter å ha lest kommentarene. De som sier spillet er dårlig har som regel gode argumenter og forteller om feil og mangler, de som mener spillet er bra viser jo bare til serien og at de foregående spillene var bra... Det lover jo ikke bra, for man vet jo av erfaring at fordi om det første er bra, blir ikke nødvendigvis oppfølgeren bra...

 

Jeg bestilte C.E. av dette spillet allerede i sommer, har gått til innkjøp av G27 + playseat i påvente av en fantastisk opplevelse. Men, om jeg ender opp med å være skuffet over spillet ser dessverre ut som om jeg må vente lenge på å finne ut ettersom de ennå ikke har klart å sende det j¤#%& spillet. Gleder meg som en unge til å prøve hele greia (har spart testinga av rattet og alt til jeg får prøvd det på GT5 først). Jeg har selvsagt spilt Forza 1,2,3 også, men siden Microsoft ikke klarer å støtte de fantastiske rattene til Logitech blir hele opplevelsen en smule amputert. Er det forresten noen som vet hvorfor Microsoft ikke støtter det?

 

Uansett, slutt å syt over karakterer som ikke stemmer overens med deres eget bilde av spillet, om dere liker det så bør dere jo være fornøyd med det, da trenger dere ikke klage over at resten av verden ikke deler den oppfatningen eller at de faktisk påpeker tidvis ganske alvorlige mangler...

Lenke til kommentar

Hadde jeg hatt PS3 hadde jeg garantert kjøpt dette spillet. Litt synd å se det ikke lever opp til forventningen folk har. Men etter den lange tiden som har blitt brukt, ble vell det etterhvert en umulig jobb. Om ikke annet så har hvertfall spillet endelig komt ut.. :p

 

Grei karakter, skjønner flere av punktene dine. Men synes uansett GT5 blir en mer simulert bilopplevelse, spesielt siden Forza 3 tvinger deg til å bruke hjelpemidler.

 

Wait, what? Nå er det riktig nok noen uker siden jeg har spilt forza3, men hva mener du her?

 

 

Jasså, hvilke hjelpemidler i Forza 3 kan man IKKE skru av ??

 

http://www.youtube.com/watch?v=wVkxSZoHbYY

 

google search

 

Mulig dette bare er tull, men synes det har kommet fram såpass mange ganger i diskusjoner på neogaf.com og Gtplanet + andre forums til at det ikke er noe i det.

 

Ellers er jeg enig med deg Phelix, karakteren er ikke viktig. GT5 gir i allefall meg en kjørefølelse som ingen andre bilspill klarer, på tross av dens mangler.

Lenke til kommentar

UrgeLoL: I den videoen får man se noe som heter fysikk. I den virkelig verden vil ikke en bil snu seg automatisk til den andre siden når man vri på ratt, man må først motvirke de kreftene som drar den mot den andre siden, det vil dermed ta en liten stund før bilen retter seg ut og begynner å gå mot den andre retningen.

 

NB! Det jeg skriver skal ikke komme frem som hvent eller kverulant, fant bare ikke en annen måte å skrive det på :huh:

Endret av Erik
Lenke til kommentar

UrgeLoL: I den videoen får man se noe som heter fysikk. I den virkelig verden vil ikke en bil snu seg automatisk til den andre siden når man vri på ratt, man må først motvirke de kreftene som drar den mot den andre siden, det vil dermed ta en liten stund før bilen retter seg ut og begynner å gå mot den andre retningen.

 

NB! Det jeg skriver skal ikke komme frem som hvent eller kverulant, fant bare ikke en annen måte å skrive det på :huh:

 

Ja du så virkelig på videoen og teksten som var i videoen? Du trenger ikke se på bilen, det er ikke det han som har laget videoen snakker om. Se på wheelcontroller ikonet, som skal vise hvor mye styring du tilfører hver vei, samme som gass og brems. Wheelkontroller ikonet ser ut som at det styrer litt selv inn i mellom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...