Gå til innhold

Anmeldelse: Gran Turismo 5 (PS3)


Anbefalte innlegg

gamer.no skriver også; " 200 av bilene er aldeles nydelige og de fleste banene likeså. Fysikkmotoren er av de mest solide i konsollverdenen og kjørefølelsen med et godt ratt er helt i toppsjiktet. "

 

Det spørs hva hver enkelt forventer av spillet da, jeg kan bruke timevis med å kjøre practice runs på alle mulige baner, for å lære meg de, for å få ned runde tidene, for opplevelsen det er å suse igjennom de forskjellige banene med forskjellige biler. Det er bare helt fett, jeg fatter ikke all negativiteten. Ja, det er flere ting jeg ser at burde vært annerledes, men gleden ved å unlocke nye kule biler og kjøre disse gjennom alle de fantastiske banene er allerede nok for min del, alt det andre kommer som en bonus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er latterlig full av deg selv. På tide å få hodet ut av sin egen stump kanskje?

 

Dine oppgulp og nedsabling av av alt og alle som sier noe positivt om GT5 det er selvfølgelig nyttig informasjon som alle i en GT5 tråd ønsker å høre, men mine opplevelser med spillet er sprøyt. Interessant at flere av dere som ikke engang har PS3 bruker så mye tid på en GT5 tråd.

 

Get over yourself, vrangforestillingene dine kan du ta med deg en annen plass.

Du påpeikar at dette er ein GT5 tråd. Greit. Du samanliknar GT5 med Forza 3 (som du tydelegvis har særs lite fartstid med.) Ettersom du presterar å komme med påstandar som ikkje held vatn. Til dømes det med at skademotoren i Forza er ikkje eksisterande, og ikkje byr på mekanisk skade. Etter å ha innsett at du, som du seier, har hovudet i eigen stump, redigerar du det vekk. Greitt.

 

Når folk påpeikar at det var du som tok fram samanlikningane mellom GT5 og FM3, og kjem med motargument blir du rasgal og angrip folk med usaklege innlegg. Faktumet er at folk må ha andre meinar enn deg. Og foreslår samstundes at dei som hevdar at bilane tar skade før level 40 visar oss dette. Ettersom det er Dykk som kjem med ein påstand, sitt jo De på bevisbyrda.

 

Makan til folk altså.

Lenke til kommentar

gamer.no skriver også; " 200 av bilene er aldeles nydelige og de fleste banene likeså. Fysikkmotoren er av de mest solide i konsollverdenen og kjørefølelsen med et godt ratt er helt i toppsjiktet. "

 

Det spørs hva hver enkelt forventer av spillet da, jeg kan bruke timevis med å kjøre practice runs på alle mulige baner, for å lære meg de, for å få ned runde tidene, for opplevelsen det er å suse igjennom de forskjellige banene med forskjellige biler. Det er bare helt fett, jeg fatter ikke all negativiteten. Ja, det er flere ting jeg ser at burde vært annerledes, men gleden ved å unlocke nye kule biler og kjøre disse gjennom alle de fantastiske banene er allerede nok for min del, alt det andre kommer som en bonus.

200 bilar av 1000. Nice...

 

Men til innlegget ditt. Negativiteten, som du kallar det - kjem kanskje frå lovnader om eit spel som skulle revolusjonere sjangeren. Når faktum er at det ikkje leverar noko nytt, noko som ikkje har vært gjort før - så blir fallhøgda stor. Ein skulle jo tru at det var du som laga spelet, du sitt opp og ned å skriv om kor feil alle andre tar. Viss spelet er så fantastisk bra, så fattar eg ikkje kvifor du sitt her og prøver å overbevise alle andre. Sett deg no vel ned med spelet og kos deg? At andre likar spelet mindre, eller er skuffa gjer vel ingenting med di oppfatning av spelet?

Lenke til kommentar

Hallo, hva er forskjellen da? At du/dere forsøker å overbevise alle om at GT5 ikke holder mål det er greit, men at jeg kommer med et synspunkt som ikke sammenfaller med deres, ooohh da er det jeg som forsøker å presse mine synspunkter på dere. Forbanna hykler.

 

GT5 har en snittkarakter på metacritic 86/100 på 36 anmeldelser. Hvem sier at GT5 er et dårlig spill? Folk har forskjellige synspunkter på ting, og du og de andre xbox'erene har jo en annen agenda, dere har jo ikke PS3 engang.

Lenke til kommentar

Har ingenting med deg å gjøre det jeg skrev Pong, du trenger ikke være imponert over GT5 i det hele tatt, det er ikke et spill for alle. Beklager om du trodde jeg mente deg i det jeg skrev. Jeg forsøker ikke å få alle til å like GT5. Jeg kommer bare med mine synspunkter, og det utartet seg litt når jeg skrev at Forza 3 ikke hadde mekanisk skade, noe jeg beklaget og ærlig innrømmer at jeg ikke visste. Etter det har enkelte fortsatt å komme med usakligheter og angrep, det er de det er rettet mot.

Lenke til kommentar

Yxeflens skrev:

 

"Poenget mitt er fortsatt at det er mange stress-anmeldelser av spillet der ute, og en eventuell bekreftelse/avkreftelse burde kommet fra den vide spillpresse. Om et spill får 1/10 eller 10/10 bryr jeg meg fint lite om. Det betyr likevel ikke at jeg er spesielt uenig i noe av det du skriver i anmeldelsen, i så måte blir det snakk om nyanser, men at en dag eller to til med spillet nok kunne gjort seg.

 

På den annen side så vet vi som har vært med en stund at noen form for journalistisk integritet ikke er spesielt nøye for dagens spilljournalister."

 

Temmelig drøyt å antyde at Gamer.no og andre spilljournalister ikke eier integritet. Det betyr at du kaller de for korrupte, og det blir både for dumt og direkte usakelig.

 

Samtidig er det interessant at nettopp Gamer.no ventet lenger enn de fleste med å publisere sin omtale, og derav oppnådde to ting:

 

1. De skrev en bedre og mer nøyaktig omtale av spillet

2. De kom frem til en mer presis score enn de første hypetogene som kjørte på med 10/10 og 9/10.

 

I den grad man kan vurdere et spill ut i fra objektive kriterier er det komplett umulig å kunne gi GT5 en score på 10 eller 9 av 10. Til det er spillet ved lansering i en alt for dårlig forfatning totalt sett. Gamers omtale er seriøst og gir etter min oppfatning en svært presis beskrivelse av spillet.

 

Det er kanskje ting man kan beskylde Gamer.no for, men å påstå at de mangler integritet er ikke en av de....

 

Oi, korrupte. Jeg tenkte nok mest på at spillanmeldere sjelden er spesielt prinsippfaste (kriteriene byttes ut fra gang til gang). Det som riktignok kan sies er at det var en noe upresis formulering som druknet litt i en multitask-operasjon som involverte både fonetikk, grammatikk og det stusselig korte innlegget mitt.

 

Din subjektive mening om en anmeldelse blir egentlig veldig lite interessant. Om den er mer eller mindre presis enn noen annen anmeldelse er en sak for øynene som ser. Anmeldelser vil nok aldri bli objektive. Jeg skal hvertfall ikke starte noe felttog hverken for eller mot GT5, og ikke bryr jeg meg det dugg om karakterer på generelt grunnlag. Derimot så er jeg generelt kritisk til spillpressen i den formen den befinner seg nå.

 

Jeg skulle absolutt ha tatt meg tid til å utbrodere, og, ikke minst, brukt en bredere pensel da jeg skrev til anmelderen.

Lenke til kommentar

Veldig usikker på hvor du vil, spesielt når du begynner å snakke om integritet. Vi la ut omtalen et par dager etter mange andre, og føler på ingen måte at den er hastepublisert.

 

 

 

Upresis formulering som skulle være mer generell enn den ble. Hele innlegget ble mye mer rettet mot din anmeldelse enn det som var tenkt.

Lenke til kommentar

@ oophus

 

Har ikke påstått at jeg har spilt Forza 3 i denne tråden har jeg vel?

 

Jeg har sett andre spille Forza 3 og jeg har sett en del videoer, og jeg syns spillet ser helt ok ut. Jeg har til gode å se at skademodellen i Forza 3 er noe bra, jeg har sett utallige videoer og det er som regel kjempesmeller med en liten endring i teksturen på bilen som fremkommer. Enten er det slik at alle videoen som er lagt ut av Forza 3 krasjer bare inneholder unntakene eller så er ikke skademodellen i Forza 3 akkurat noe å hoppe i take for, for meg virker det som om mange Forza fans skryter av skademodellen i Forza 3, tar gjerne i mot noen linker som viser hvor bra dette er i Forza 3.

 

 

Uansett, dette er en GT5 tråd, ikke en Forza 3 tråd.

 

Jeg har spilt 25+ timer og er imponert over kvaliteten og innholdet i Gran Turismo, med et G27 ratt er dette spille for meg helt overlegent alt annet jeg har spilt.

 

For meg er Gran Turismo 5 en bra Jazz skive eller en flott klassisk konsert, mens NFS Shift etc. er en kul rockeskive. Alt til sin tid, GT5 oser av klasse, finesse og detaljer, GT5 krever mye mer av spilleren enn de fleste andre spill, tålmodighet bellønnes rikelig. Minner meg litt om Demon's Souls egentlig.

 

GT5 er på ingen måte perfekt, iallefall ikke for enhver smak. Noen liker Hollywood andre liker independent movies som det heter.

 

GT5 er i min bok i en helt annen klasse enn alt annet av bilspill jeg kan få kjørt på min PS3. Det interesserer meg ikke at det finnes bilspill på PC, jeg har ingen planer om å koble PC'en til flatskjermen min i stua for å spille spill, jeg har ikke xbox og har ingen planer om å kjøpe en heller.

 

Artig at du påpeker at dette er en GT5 tråd samtidig at du klarer å spytte ut så mye sprøyt angående deg og dine tanker/planer. Hvem bryr seg?

 

Jeg reagerte ettersom du begynte å juge til folk på forumet. Gjør litt research før du begynner å skrive så ordner alt seg.

 

Du er latterlig full av deg selv. På tide å få hodet ut av sin egen stump kanskje?

 

Dine oppgulp og nedsabling av av alt og alle som sier noe positivt om GT5 det er selvfølgelig nyttig informasjon som alle i en GT5 tråd ønsker å høre, men mine opplevelser med spillet er sprøyt. Interessant at flere av dere som ikke engang har PS3 bruker så mye tid på en GT5 tråd.

 

Get over yourself, vrangforestillingene dine kan du ta med deg en annen plass.

 

Det jeg tror de fleste hisser seg opp over med innleggene dine, meg selv inkludert, er hvor totalt blottet for fakta de er når du omtaler forza 3. Og det var faktisk du selv som trakk opp de sammenligningene. Når du presterer å påstå at et spill du aldri har spillt ikke har hverken kosmetisk eller mekanisk skade, for så å be folk få hodet ut av ræva når de kritiserer innleggene dine og usakligheten din, blir bare for dumt. Og det er litt trist å se at tråden har utviklet seg til at det nå går i veldig mye usaklig synsing og grenser mot personangrep..

 

Ellers kan jeg vel legge til at jeg ikke har prøvd GT5 enda, og at jeg faktisk vurderte å kjøpe en ps3 i ens ærend, da jeg har likt tidligere GT spill meget godt. Men etter å ha lest hva som har kommet fra med at det er 2 forskjellige grafiske nivåer på biler, at skademodellen som de snakket så mye om er såpass mangelfull ect, gjør til at jeg nok blir kjørende noen ekstra runder med forza 3, kontra å svi av flere tusenlapper for å kunne spille GT5.

 

Og de som snakker om at GT serier er det mest realistiske, det ultimate av bilspill osv, og i samme innlegg presterer å si at krasjing, skade ect ikke har noe med bilkjøring og GT å kjøre. Ta dere en bolle. Husker selv de tidligere GT spillene jeg spillte, (3 og 4) hvor man kræsjet ut motspillere, brukte vegger som "sprettpunkt" for å få mest fart igjenom svinger osv. Såfremt ingen klarer å overbevise meg om at dette gir mer realisme og bedre flyt i kjøringen samt mer "kjøreglede og godfølelse" så holder jeg på mitt standpunkt at et bilspill uten skadesimulering som mulighet før du har brukt titals timer i spillet er å blir på linje med arcade-racere som NFS serien. Som i og for seg er kjempeartige bilspill, men blir for teit hvis man med en så grunnleggende mangel skal kalle seg en simulator.

Lenke til kommentar

Det jeg tror de fleste hisser seg opp over med innleggene dine, meg selv inkludert, er hvor totalt blottet for fakta de er når du omtaler forza 3. Og det var faktisk du selv som trakk opp de sammenligningene. Når du presterer å påstå at et spill du aldri har spillt ikke har hverken kosmetisk eller mekanisk skade, for så å be folk få hodet ut av ræva når de kritiserer innleggene dine og usakligheten din, blir bare for dumt. Og det er litt trist å se at tråden har utviklet seg til at det nå går i veldig mye usaklig synsing og grenser mot personangrep..

Ser ikkje ut som om han evnar å begripe akkurat det der. Og så ignorerar han elegant alle poenga folk kjem med - og gir seg sjølv ei offer-rolle. Heilt fantastisk.

 

Og de som snakker om at GT serier er det mest realistiske, det ultimate av bilspill osv, og i samme innlegg presterer å si at krasjing, skade ect ikke har noe med bilkjøring og GT å kjøre. Ta dere en bolle.
Enig. Synest ikkje "The real driving simulator" passar så bra. Eg hugsar før GT5 releasen. Då var GT fanboys særs krasse i sin kritikk over kor dårleg skademodell FM har, og meinte at det var berre småting iforhold til kva GT5 ville ha. No når det visar seg at skademodellen til GT5 er stort sett ikkje eksisterande i største-parten av spelet, visar det seg at kosmetisk og mekanisk skade ikkje har noko i ein køyre-simulator å gjere.

 

Nei, no må De bestemme dykk.

 

Synes forøvrig at rally i GT5 er moro.

Lenke til kommentar
Og de som snakker om at GT serier er det mest realistiske, det ultimate av bilspill osv

De som snakker om at GT i det hele tatt er en simulator har opplagt ikke kjørt en bil på bane. Så enkelt er det. Det kan godt være det ultimate bilspill, men noen simulator er det ikke. At skaden ikke er ideel betyr ikke spesielt mye i seg selv (skal liksom ikke kjøre i veggene eller på hverandre sånn i utgangspunktet..), men det ødelegger jo fullstendig all racing. Noe som forsåvidt allerede er ødelagt av en ubrukelig AI (i den grad dette kan kalles en AI..).

 

Forza har dog i stor grad akkurat samme problem, til tross for skade. De fleste kjører på en fullstendig urealistisk måte, krasjer seg forbi osv og det kommer vel i stor grad av at spillene legger opp til slik kjøring (løp på 2 runder hvor man må passere 6 biler.. yeah right..).

Lenke til kommentar

Er ikke mer å skvise ut av boksene nå, bare å håpe at noen kan satse på å lage spill til PC igjen.

 

Ang simulator så er det som en nevner veldig langt unna ja, så lenge man kan krasje seg fremmover i rekkene (slik flere bilspill fungerer i dag). Selv Simbin spill er ikke 100% troverdig her, Richard Burns er også ganske troverdig.

Lenke til kommentar

@ oophus

 

 

Artig at du påpeker at dette er en GT5 tråd samtidig at du klarer å spytte ut så mye sprøyt angående deg og dine tanker/planer. Hvem bryr seg?

 

Jeg reagerte ettersom du begynte å juge til folk på forumet. Gjør litt research før du begynner å skrive så ordner alt seg.

 

Dette er jo et tråd om GT5, i og med at vi diskuterer anmeldelsen om Gt5 ? At du har klart å tenke deg frem til noe annet, må jeg nesten gratulere deg.

 

Nå må du da hvertfall klare å lese hva jeg siterer. Denne personen klarte å hoste opp sprøyt angående Forza 3. Altså det var HAN som startet diskusjonen, hvor han så etter å bli latterliggjort sier at "nei, slutt å snakk om Forza 3, dette er en GT5 tråd".

 

Uansett, det virker til at det er umulig å snakke om et bilspill hvor ikke andre bilspill blir dratt opp i diskusjonen. Slik vil det alltid være ettersom det er det mest logiske å gjøre når man skal/ønsker å ta frem forskjellige scenarioer slik at man faktisk kan sammenligne og utgjøre et poeng ut av det man skriver.

 

At dette er overraskende for deg tilsier vell at du har lite erfaring rundt nettopp dette med forums.

Endret av oophus
Lenke til kommentar

Du er latterlig full av deg selv. På tide å få hodet ut av sin egen stump kanskje?

 

Dine oppgulp og nedsabling av av alt og alle som sier noe positivt om GT5 det er selvfølgelig nyttig informasjon som alle i en GT5 tråd ønsker å høre, men mine opplevelser med spillet er sprøyt. Interessant at flere av dere som ikke engang har PS3 bruker så mye tid på en GT5 tråd.

 

Get over yourself, vrangforestillingene dine kan du ta med deg en annen plass.

Og jeg har ikke PS3?

 

Jeg studerer og bor i et bofelleskap, hvor vi både har Wii, x360 og playstation 3 fordelt på de som bor her. Så ja, jeg har testet alle spillene.

 

Artig at du gjentar det jeg sier om deg for å kaste det tilbake, snakk om mangel på fantasi.

 

Det eneste jeg gjør er å forsvarer gamer.no med karakteren de har gitt til spillet. Spillet er bra på noen punkter, men det smeller igjennom på punkter som skade, noe en MÅ ha hvis en har lyst til å kaste på "The ultimate driving simulation" på spillets cover.

 

Som andre her sier, det blir ikke et race hvis det først og fremst handler om å kræsje hverandre ut for å vinne racet.

Endret av oophus
Lenke til kommentar

Hugsar kor vannvittig med oppstyr det var rundt 3D-gras (ja, du las rett. Gras i 3D.) før lanseringa av FM3.

 

768884.jpeg

768885.jpeg

768886.jpeg

 

Dei buskane, og trea der må jo væra fantastisk tøffe på min nye 3D-tv. Eg undrast om dei er lånt ifrå det gode gamle spelet, Road Rash.

 

Evt, for De som har spelt spelet lenge nok, kva level låsar du opp 3D-buskar på? :D

Endret av Optimus Trasti
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...