Gå til innhold

Anmeldelse: Gran Turismo 5 (PS3)


Anbefalte innlegg

Dummeste jeg har hørt, Forza 3 har knapt nok noen skademodell i det hele tatt, det er kun forandringer i textures, og de har ingen mekanisk effekt. I GT5 er skademodellen 10x så avansert, det er snakk om delere som faller av, som ikke henger på skikkelig, som blir deformerte, i tillegg så kan de få en mekanisk effekt også.

 

Du viser med dette innlegget har du overhodet ikke har peiling på hva du snakker om.

I tillegg kan du umulig ha spilt Forza 3. Hvis det er mulig for meg å sette en bruker på "ignore" på dette forumet så havner du definitivt på den lista nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Edit:

 

Jeg ser at det også er mekanisk konsekvens i Forza 3 og at ting faller av der også, poenget var at det har også GT5 når man kommer videre i spillet. Sorry.

 

Ja, det kan være greit å sjekke opp fakta før man buser ut med sprøyt.

 

Uansett, hvorfor er det slik at man må spille i, ja gud vet hvor mange timer, for å at skademodell skal tre i kraft?

Hvorfor ikke bare kunne velge dette i menyen, slik det er i Forza? Du kan ikke være uenig i at dette ville vært en god idè i GT5..

Lenke til kommentar

Edit:

 

Jeg ser at det også er mekanisk konsekvens i Forza 3 og at ting faller av der også, poenget var at det har også GT5 når man kommer videre i spillet. Sorry.

 

Ja, det kan være greit å sjekke opp fakta før man buser ut med sprøyt.

 

Uansett, hvorfor er det slik at man må spille i, ja gud vet hvor mange timer, for å at skademodell skal tre i kraft?

Hvorfor ikke bare kunne velge dette i menyen, slik det er i Forza? Du kan ikke være uenig i at dette ville vært en god idè i GT5..

 

Jeg er enig i det, det er en del ting jeg kunne tenkt meg i GT-5, flere valg er ett av de, da tenker jeg på alt fra å skru av og på damage/mekanisk skade som du nevner til det å kunne trykke pause å endre innstillinger på kontroller, lyd, musikk, volum, etc. velge hva slags lyd jeg vil ha fra motoren uavhengig av hvilket view jeg benytter. Jeg ønsker å høre motorlyden som er når man velger panser-cam, når man velger cockpit eller bumper-cam så får man lyd som om man skulle sitte inne i bilen, naturlig nok i cockpit men jeg ønsker å kunne velge selv. i cockpit view rister kamera drøyt mye ifht min smak, skulle ønske man kunne styre intensiteten på ristingen her, eller slå det av. etc etc...

 

Det er et enormt stort spill og de drøye 25 timene jeg har spilt har vært en fryd, allerede der overgår GT5 de fleste andre spill jeg har spilt og da spiller det liten rolle om spillet for 7/10, det blir bare et tullete nummer fra noen som syns noe annet enn meg.

Endret av EmpireNO
Lenke til kommentar

velge hva slags lyd jeg vil ha fra motoren uavhengig av hvilket view jeg benytter. Jeg ønsker å høre motorlyden som er når man velger panser-cam, når man velger cockpit eller bumper-cam så får man lyd som om man skulle sitte inne i bilen, naturlig nok i cockpit men jeg ønsker å kunne velge selv.

 

Helt enig, dette har irritert meg også i andre spill. Jeg vil ha den feteste lyden uansett hvilken view jeg velger.

 

Det er et enormt stort spill og de drøye 25 timene jeg har spilt har vært en fryd, allerede der overgår GT5 de fleste andre spill jeg har spilt og da spiller det liten rolle om spillet for 7/10, det blir bare et tullete nummer fra noen som syns noe annet enn meg.

 

Ja, man må rett og slett forholde seg til det faktum at andre mennesker har andre meninger og oppfatninger enn en selv. Det spiller liten rolle om en anmelder gir favorittspillet ditt ræva karakter så lenge man selv syns det er gøy.

Lenke til kommentar

Hadde ventet lenge på GT5, har alltid vært noe magisk med serien. Skal sies at jeg ikke har spilt GT siden GT3, og skuffelsen var enorm over at det ikke har skjedd noe som helst på gameplay-fronten etter alle disse årene. Vil gå så langt som å si at det har blitt verre, for jeg syns ikke det tok så lang tid på GT1-3 å "komme i gang".

 

GT5 har ført til 1 ting her i huset; Forza 3 er børstet støvet av igjen. Det er et makeløst mye bedre spill enn GT5!

Lenke til kommentar

Gran Turismo 5 har en skademodellmotor som LANGT overgår det som er i Forza 3, likevel presterer anmeldere å rakke ned på skademodellen til GT5. Sjekk fysikken i Forza 3 når de kræsjer, det er faan i meg til å le seg i hjel av.

 

"Spesielt trist er det at spillet ikke evner å formidle verken kollisjoner eller skade på akseptabelt vis."

Jupp, sjekk Forza 3, slik skal det gjøres.

 

Forza 3:

 

GT-5:

 

Det er bare det at damage modellen i GT5 blir mer avansert etterhvert som man stiger i levels, men anmelderne har antageligvis ikke spilt lenger enn til level 10-12, da har de praktisk talt ikke startet spillet enda. GT-5 er bilspillenes RPG, det tar lang tid før man har sett alt.

 

Jeg velger å tru at du har null kunnskap rundt hvordan spillutviklere takler latency? Denne filmen du viser frem fra Forza 3 er fra online servere, altså det du ser er latency problemer. Ikke fysikk problemer. Noe alle bilspill har. Selv iRacing, Live for Speed. GTR serien sliter engang i blandt med dette ettersom det ikke kan kontrolleres fra spillets ståsted. Det har med hva slags linje folk spiller med, samt hvor langt unda de er fra severparken. Jo lengre unda, jo vanskeligere er det for spillet å forutsi spillernes "egentlige" possisjon i spillet. Spillet prøver hele tiden å rendre ut, eller forutsi hvor bilene kommer til å være til enhver tid, og noenganger så skjer det slike "hickups" som dette. Dette skjer i ALLE onlinespill, selv FPS shooters hvor du ser ragdoll fly rundt omkring pga en bug i systemet.

Lenke til kommentar

Her er det mye dumt å lese. For det første kan det jo ikke komme som en overraskelse at en tung bil som velter mens den ligger sidelengs i 150+ km/t ruller, dette sier seg selv. Dessuten er det helt latterlig å bruke en' video som en ukjent fyr har lagd som grunnlag for å si at noe er dårlig. Gt5 har langt i fra den skademodellen som Forza 3 har. Spill begge spillene så ser alle det. Uansett så kan man ikke regne med at et så uferdig spill skal få mer enn 7/10 når det ikke kommer med noe nytt, men faktisk isteden har dratt inn masse gamle biler ( LOL! ). Hva som får enkelte til å tro at en update skal øke karakteren i etterkant vil jeg helst ikke tenke på, det blir bare for dumt. Det er vertfall helt klart at mange her så rødt når de leste anmeldelsen og prøver å rakke ned på Forza 3 i samme slengen. Bare for å være grei kan jeg jo si at i tråden hvor man sier hvilke dårlige spill man faktisk har likt, så nevnes det masse 7/10 spill. Dere får skrive litt der om hvorfor GT5 er så konge for akkurat dere :)

 

Dummeste jeg har hørt, Forza 3 har knapt nok noen skademodell i det hele tatt, det er kun forandringer i textures, og de har ingen mekanisk effekt. I GT5 er skademodellen 10x så avansert, det er snakk om delere som faller av, som ikke henger på skikkelig, som blir deformerte, i tillegg så kan de få en mekanisk effekt også.

 

Dette beviser vell bare at du ikke har spilt Forza 3. Godt gjort ettersom vi nå kan utelukke dine uttalelser.

 

Ta det heller fra folk som både har Forza 3 og GT5.

Lenke til kommentar

Dummeste jeg har hørt, Forza 3 har knapt nok noen skademodell i det hele tatt, det er kun forandringer i textures, og de har ingen mekanisk effekt. I GT5 er skademodellen 10x så avansert, det er snakk om delere som faller av, som ikke henger på skikkelig, som blir deformerte, i tillegg så kan de få en mekanisk effekt også.

Som fleire har påpeika før meg, det er eit val du kan gjere inne i Forza. Ein kan setje damage-type til "only cosmetic".

 

 

Det er et enormt stort spill og de drøye 25 timene jeg har spilt har vært en fryd, allerede der overgår GT5 de fleste andre spill jeg har spilt og da spiller det liten rolle om spillet for 7/10, det blir bare et tullete nummer fra noen som syns noe annet enn meg.

Allikavel sitt du her og syt i forumet, og prøver å rettferdigjere ignoransen din med youtube videoar? Du kjem og med idiotiske innlegg om eit spel du tydelegvis aldri har prøvd. Du er eit latterleg medlem av SDF, og det kjem tydeleg fram at du som 99% av alle andre medlem er utav stand til å halde ein sakleg diskusjon.

 

Eg synes forøvrig det er utruleg vittig at fleire her inne framleis grin over UC2 karakteren. Men synes det er skummelt at dei snart har funne ut at;

 

det er Bill Gates og Kompani som er hovud bidragsytaren til Gamer.no, samt at det ikkje var Titanic som sank i April 1912. Det var søsterskipet, Olympic

.

Endret av Optimus Trasti
Lenke til kommentar

@ oophus

 

Har ikke påstått at jeg har spilt Forza 3 i denne tråden har jeg vel?

 

Jeg har sett andre spille Forza 3 og jeg har sett en del videoer, og jeg syns spillet ser helt ok ut. Jeg har til gode å se at skademodellen i Forza 3 er noe bra, jeg har sett utallige videoer og det er som regel kjempesmeller med en liten endring i teksturen på bilen som fremkommer. Enten er det slik at alle videoen som er lagt ut av Forza 3 krasjer bare inneholder unntakene eller så er ikke skademodellen i Forza 3 akkurat noe å hoppe i take for, for meg virker det som om mange Forza fans skryter av skademodellen i Forza 3, tar gjerne i mot noen linker som viser hvor bra dette er i Forza 3.

 

 

Uansett, dette er en GT5 tråd, ikke en Forza 3 tråd.

 

Jeg har spilt 25+ timer og er imponert over kvaliteten og innholdet i Gran Turismo, med et G27 ratt er dette spille for meg helt overlegent alt annet jeg har spilt.

 

For meg er Gran Turismo 5 en bra Jazz skive eller en flott klassisk konsert, mens NFS Shift etc. er en kul rockeskive. Alt til sin tid, GT5 oser av klasse, finesse og detaljer, GT5 krever mye mer av spilleren enn de fleste andre spill, tålmodighet bellønnes rikelig. Minner meg litt om Demon's Souls egentlig.

 

GT5 er på ingen måte perfekt, iallefall ikke for enhver smak. Noen liker Hollywood andre liker independent movies som det heter.

 

GT5 er i min bok i en helt annen klasse enn alt annet av bilspill jeg kan få kjørt på min PS3. Det interesserer meg ikke at det finnes bilspill på PC, jeg har ingen planer om å koble PC'en til flatskjermen min i stua for å spille spill, jeg har ikke xbox og har ingen planer om å kjøpe en heller.

Endret av EmpireNO
Lenke til kommentar

Karakteren er helt riktig etter min mening og velfortjent... At GT5 skuffer er helt klart, men det er mulig at forventningene var for store. På den andre siden er det forskjell på hva man forventer og hva man faktisk blir lovet!

 

At skademodellen er så dårlig som den faktisk er er nesten utilgivelig, man kan ikke kalle et spill for en simulator hvis man utelater et så viktig element som kollisjoner, den største faren man kan utsette seg for ved å kjøre bil er faktisk å kollidere og de konsekvensene det får. Kunne microsoft ha gitt ut flight simulator serien uten muligheter for å styrte i bakken og medfølgende konsekvenser? Om ikke deformasjoner av karroseriet var tillat burde det (faktisk) i det miste ha kommet opp en melding om at bilen er skadet eller ødelagt og at den ikke kan kjøres videre. Det er mange som utnytter denne feilen i GT serien med at man kjører (bremser) inn i bilene foran før svingene, inkludert meg selv.

 

Lyden i spillet er også mangelfull og til tider dårlig, som anmelderen sier så høres kollisjonene ut som at man dunker på plastkanner. Dårlig...

 

Jeg orker ikke å gå inn på å sammenlikne forza og gt serien, forza er en meget bra simulator og jeg er en stor fan av den. jeg har også bestanding vert en stor fan av gt serien så å sammenlikne er bare for dumt.

 

Nå skal det sies at spillet har mange kvaliteter og det vokser for hver gang jeg spiller det. Fysikken i spillet er relativt bra og mulighetene og utfordringene i spillet er mange. La oss håpe på at patcher (store patcher) forbedrer punktene som er dårlige, jeg tror og håper på at klagestormen mot spillet høres og at de gjør noe med det.

Lenke til kommentar

@rune500: Kommet til level 20? 40? Ikke det, nei vel. Da kommer du tilbake igjen når du har spilt et par timer på level 40..

Har du spilt et par timer på level 40, eller sikter du til alle ryktene som startet med den dårlig oversatte kommentaren til et tilfeldig videoklipp? Post gjerne et klipp du har laget selv, av en vanlig premium-bil, som viser den bli skadet.

Lenke til kommentar

@rune500: Kommet til level 20? 40? Ikke det, nei vel. Da kommer du tilbake igjen når du har spilt et par timer på level 40..

 

Har DU kommet til level 20? 40? Isåfall hvor lang tid brukte du på å komme dit?

Kan du lage en video som viser de fantastiske skadene på en annen bil enn rallybilen?

Lenke til kommentar

Merklig hvor kort de har kommet her, Tidlige Colin Mcrae,* falout, og Destruction Derby (ps1) haddet helt greie skademodller så hvorfor har ikke dagens nye spill det, det er etter min mening helt essensielt i et bilspill.

 

'*=selvsagt ikke det det heter ), husker ikke helt i farten <_<

 

FlatOut var det :rolleyes:

 

Endret av SimalarioN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...