Gå til innhold

Anmeldelse: Gran Turismo 5 (PS3)


Anbefalte innlegg

Så er den diskusjonen endelig ferdig.

Forza 3 -> 9/10

GT5 -> 7/10

 

Forza 3 vinner. Og jeg er så sagtens så enig.

GT5 er for sterilt og overhypet.

 

Aldri noen gang kan jeg huske at et spill som er blitt utsatt og utsatt har levd opp til hypen.

At et spill blir utsatt og utsatt er for meg et tegn på at her sliter de i mange ender, og produktet blir ikke som forventet.

 

Husker den gang Tomb Raider var en god serie. Så ventet jeg og kammerater på Angel of Darkness. Det ble utsatt og utsatt og utsatt.

Når det endelig kom viste det seg å være en så stor flopp at vi ikke forstod hva de hadde pusset på hver gang de utsatte det.

 

 

Samtidig synes jeg GT5 seiler opp til å være et litt halvferdig spill her.

200 Premiumbiler og 800 halvfabrikat.

Hvorfor ikke bare levere ut et spill med 200 premiumbiler, og skippe de dårlige.

(Kanskje fordi det er prestisje i å skulle kunne skryte på seg 1000+ biler???)

 

Gleder meg nå til å få spilt Top Gear banen.

Men ellers blir det nok mere Forza 3 enn GT5 som ruller på skjermen her hjemme.

 

(Og meg bekjent kan man skru av alle hjelpemidler i Forza 3. Så hvor den påstanden kom i fra, forstår jeg ikke).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

...og for øvrig, forza 3 har mange gode egenskaper, men du er "forced" til å ha på enkelte hjelpe middler.

 

Nå skal jeg ikke si noe sikkert, men i Forza kan man vel helt fra første løp velge hvor mange hjelpemidler en vil ha på (kjørelinje, mannuelt gir, skade, AI, osv osv.). I GT5 derimot er det jo slik at skademodellen ikke blir implementert før du runder lv 40 eller noe.

Lenke til kommentar

Helt enig i annmeldelsen, men GT5 er fortsatt en fantastisk bra spill i mine øyne tross en humpete start.

Klarer ikke sette fingern på hva det er, men GT5 har magien Forza mangler. Når jeg setter på GT5 så storkoser jeg meg, mens Forza blir jeg lei etter en liten time kjøring selv om det absoultt er et knall spill.

Endret av Happyherb
Lenke til kommentar

Flerspiller delen trekker ned, vil det si at eg ikke kan spille i lag med en venn over nett ? Altså vi lager en slags lobby, velger bane og racer i lag? Noe ala Left 4 Dead.

 

Virker og utrolig trist at du ikke kan bruke den samme bilen din, bli vandt med den, justere på den før du kjøper ny.

 

Jaja, eg fikk hvertfall et klart budskap av en venn av meg, å holde meg unna, eller hvertfall tenke meg godt om før eg eventuelt kjøper GT5.

Lenke til kommentar

Så er den diskusjonen endelig ferdig.

Forza 3 -> 9/10

GT5 -> 7/10

 

Forza 3 vinner. Og jeg er så sagtens så enig.

GT5 er for sterilt og overhypet.

 

 

Så fordi at gamer.no mener at GT5 er dårligere enn Forza 3 så skal man bare legge diskusjonen død? Herregud så idiotisk. Selvfølgelig er det noe som liker GT5 bedre og det skal de få lov til og mene.

 

Og det er ikke akkurat første gang gamer.no gir et PS3-eksklusivt spill "dårlig" karakter.

Lenke til kommentar

Og det er ikke akkurat første gang gamer.no gir et PS3-eksklusivt spill "dårlig" karakter.

 

Ooooooooog DER kom den første bemerkningen om at Gamer favoriserer konsoller.

 

Ja, det må være derfor GT5 får 7/10.

 

Du påsto dette i anmeldelsen om Uncharted 2, og tok da feil. Du tar like mye feil denne gangen.

Endret av Zarunil
Lenke til kommentar

Pussige greier dette spillet her. Jeg er egentlig enig i karakteren; spillet er uferdig, bilene holder ujevn kvalitet, ting fungerer dårlig online, skademodellen er bortimot fraværende, og det er noen rare ting i menyene.

Men så sitter jeg og kjører en treg, urstygg knallgul Celica i stua mi her, og synes spillet er skitbra. Eller jeg sitter og banner over en lisenstest, hvor det er omtrent umulig å holde bakenden på den gamle Ferrarien i vater, mens jeg egentlig har det moro som bare det.

Spillet holder mål for meg, og mer til. Men det står vel på om dem klarer å oppdatere det i månedene fremover, slik at online fungerer bra i alle fall.

Lenke til kommentar

Og det er ikke akkurat første gang gamer.no gir et PS3-eksklusivt spill "dårlig" karakter.

 

Ooooooooog DER kom den første bemerkningen om at Gamer favoriserer konsoller.

 

Ja, det må være derfor GT5 får 7/10.

 

Du påsto dette i anmeldelsen om Uncharted 2, og tok da feil. Du tar like mye feil denne gangen.

 

Jeg tar ikke feil når jeg sier at dette ikke er første gangen. 7/10 til UC2 var en dårlig karakter, det samme var 6/10 til Killzone 2 som gamer.no gav. Men hvorfor sitter jeg her å sløser tid på dette, folk i dag er for kravstore og utskjemte når det kommer til spill.

Lenke til kommentar

At spillet er overhypet er jo faen et individuelt problem, og gjør ikke spillet dårligere.

 

At anmelder er lei av GT serien er også et individuelt problem.

 

Dere gir Fifa toppkarakter hver år, selv om dem driter spill som er helt like.

 

Ikke helt enig.

Sony og PD har jo hypet dette spille lenge.

Pressen har sett frem til og sett frem til.

GT5 har nok mange flere artikler i pressen denne måneden enn de fleste andre spill.

(Kanskje med unntak av Blops).

 

FIFA vokser, utvikler seg, blir bedre og bedre.

Kommer ikke ut som et halvfabrikat der ManU er godt rendret, mens Chelsea er rendret etter en 5 år gammel standard.

Lenke til kommentar

 

Så fordi at gamer.no mener at GT5 er dårligere enn Forza 3 så skal man bare legge diskusjonen død? Herregud så idiotisk. Selvfølgelig er det noe som liker GT5 bedre og det skal de få lov til og mene.

 

Og det er ikke akkurat første gang gamer.no gir et PS3-eksklusivt spill "dårlig" karakter.

 

Det jeg mener er at siden Forza 3 kom, har stort sett hele Gran Turismo leiren. (og da den delen av leiren som ikke spiller Forza 3) forkynnet høyt og tydelig hvordan GT5 bare ville bli det STORE STORE ultimate beste bilspillet. Og at Forza 3 ville være en "arcaderacer" i forhold.

 

Nå ser jeg på metacritic at Forza har 92/100 og GT5 har 86/100.

Selv har jeg alltid likt Forza bedre enn GT-serien.

Har alle spill i begge serier.

Lenke til kommentar

Trur ein spelar feil spel viss ein begrunnar at GT5 er eit dårleg spel pga. dårleg musikk, kjedlige menyar og bilar som er stygge. For min del handlar GT5 om nøyaktig bil simulering, korleis bilen oppførar seg medan eg kjempar hardt om førsteplassen etter 10 intense rundar på bana.

 

Klarer ikkje heilt å skjønne korleis anmeldar klarer å sammenlikne GT4 og 5 når det gjeld "køyrefølelse", sjøvsagt er opplevelsen lik ettersom det fosatt er bilar ein køyrer, men det er jo så enormt fleirer detaljar i simuleringa til GT5, chassis, demparar, bremsing osv..

Lenke til kommentar

Og det er ikke akkurat første gang gamer.no gir et PS3-eksklusivt spill "dårlig" karakter.

 

Ooooooooog DER kom den første bemerkningen om at Gamer favoriserer konsoller.

 

Ja, det må være derfor GT5 får 7/10.

 

Du påsto dette i anmeldelsen om Uncharted 2, og tok da feil. Du tar like mye feil denne gangen.

 

Jeg tar ikke feil når jeg sier at dette ikke er første gangen. 7/10 til UC2 var en dårlig karakter, det samme var 6/10 til Killzone 2 som gamer.no gav. Men hvorfor sitter jeg her å sløser tid på dette, folk i dag er for kravstore og utskjemte når det kommer til spill.

 

7/10 til UC2 er alt for lavt, spillet ligger faktisk på gjennomsnittlig 96.41% og er nr 6 på "all time best" på gamerankings, og er kanskje det beste spillet til PS3. Men nok om det.

 

At Forza 3 fikk bedre karakter enn GT5 beviser ingenting annet enn at det var bedre i sin tid når det kom ut, ikke idag. Hva man mener er en annen sak. Jeg er sikker på GT5 vil bli bedre med patchene framover, men har uannsett kost meg mye mer med det allerede enn jeg gjorde med Forza, og synes spillet er helt herlig. Og jeg er ingen fanboy, har hatt et GT spill før engang.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

GT5 solgte 1,8 millioner de første to dagene... Tror de aller fleste koser seg med spillet, og har bedre å gjøre enn å klage på småting i spillet

 

Salgstall har nok mer med "hype" å gjøre kontra med hvor mange som "koser" seg med det..

 

Det er jo et faktum at folk er generelt skuffet over spillet, det rakk liksom ikke helt opp til forventningene til folk og det er relativt uferdig, det selv etter 5 år.

 

Grunnen til at det ble utsatt er jo klart. De forstod nok selv at ting ikke helt fungerte som det skulle og måtte til slutt bare kaste det ut og hjelpe til med å rette opp feilene sine seinere ved hjelp av patcher.

 

Forza 4 skal jo komme tidlig neste år, så er spent på hvordan de vil sammenlignes.

Lenke til kommentar

FIFA vokser, utvikler seg, blir bedre og bedre.

Kommer ikke ut som et halvfabrikat der ManU er godt rendret, mens Chelsea er rendret etter en 5 år gammel standard.

 

GT voker og utvikler seg på mange måter.

 

Viss du kaller de for halvfabrikat er også alle forza sine biler halvfabrikat i forhold til gt sine premium biler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...