Gå til innhold

Anmeldelse: Forza Motorsport 3 (X360)


Anbefalte innlegg

"Turn 10 har også klart å lage en silkeglatt grafikk som oppdateres med seksti bilder i sekundet. De fleste racingspill har nemlig bare en bildeoppdatering på tretti bilder i sekundet, og man merker forskjellen. Det flyter helt fenomenalt i Forza 3, men den glatte bildeoppdateringen går dessverre på bekostning av andre grafiske effekter. Grafikken er nemlig veldig statisk og livløs. Kræsjer jeg med andre biler blir det ingen røyk eller spektakulære gnisteffekter, alt som skjer er at den skinnende blanke teksturen til motstanderens bil blir byttet ut med en litt skitnere tekstur. Det ser falskt og merkelig ut. Å kjøre over grus lager ingen støvskyer, svidd gummi lager ikke røyk, og resultatet er at det føles nesten som å kjøre en litt livløs bilsimulator-simulator!"

 

 

Dette var meget skuffende.. hvordan det ender opp med 9/10 etter dette skjønnte jeg ikke.

 

Menmen.. Får se om jeg skal ha det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får håpe att når den tid kommer att det er samme anmelder som får gleden av å anmelde GT5 til PS3. Gt5 og Forza 3 er to store tittler på hver sin konsoll og bare håper jeg klarer å blaste igjennom Uncharted 2 på 9 dager for Forza 3 kommer til å gjøre 360 brennhet. Gleder meg til den 25 okt og CE av forza 3 er kjøpt og betalt men ikke mottat men håper att de sender spillet tidligere for dette er en het kandidat til årets spill for mitt vedkommende.

Lenke til kommentar

"Turn 10 har også klart å lage en silkeglatt grafikk som oppdateres med seksti bilder i sekundet. De fleste racingspill har nemlig bare en bildeoppdatering på tretti bilder i sekundet, og man merker forskjellen. Det flyter helt fenomenalt i Forza 3, men den glatte bildeoppdateringen går dessverre på bekostning av andre grafiske effekter. Grafikken er nemlig veldig statisk og livløs. Kræsjer jeg med andre biler blir det ingen røyk eller spektakulære gnisteffekter, alt som skjer er at den skinnende blanke teksturen til motstanderens bil blir byttet ut med en litt skitnere tekstur. Det ser falskt og merkelig ut. Å kjøre over grus lager ingen støvskyer, svidd gummi lager ikke røyk, og resultatet er at det føles nesten som å kjøre en litt livløs bilsimulator-simulator!"

 

 

Dette var meget skuffende.. hvordan det ender opp med 9/10 etter dette skjønnte jeg ikke.

 

Menmen.. Får se om jeg skal ha det.

 

 

Det får jo ikke 9/10 heller, men 7/10. Sitatet ditt er fra en annen anmeldelse.

Lenke til kommentar

Jeg vet dette er off topic, men jeg ¨må¨ si det:

 

Når man roper at én side er fanboys fordi de ga lavere karakter enn enkelte forventet og så rett etterpå støtter en annen side som gir samme karakter til et annet toppspill og hopper i taket fordi de er så flinke til å se gjennom hype, da blir jeg litt paff. Jeg sier det samme som før, at karakterer osv går på den enkeltes opplevelse med spillet, og jeg ser fremdeles ingen grunn til å sette sider, spill og karakterer opp mot hverandre, være det Gamer, Forza, Uncharted eller Gamereactor.

 

Du tror ikke at det kan ha vært humoristisk ment?

 

Ironi har du vel aldri hørt om Lakus? Bra at noen andre kanskje ser at jeg ikke mente dette bokstavelig...

Lenke til kommentar

Hadde rett før anmeldelsen kom, 9/10 eller høyere til 360, dette kommer til og fortsette

Så at noen nevnet at dem stolte på flertallet, hvorfor stoler ikke folk på flertallet etter fadesen gamer.no hadde med Uncharted 2 da?

 

Jeg ble ikke imponert av grafikken i demoen av FM3 heller, spillet vil bli savnet da jeg takler ikke bilspill med gamepad.

Leste du den artikkelen om at Gamer faktisk gir høyere karakterer til ps3-spill? Hvordan kan du da fortsette i det uendelige med "gamer.no er fanboys"?

 

Og hvorfor var U2 en fadese? Det var anmelderens ærlige mening, ikke noe mer. Og hvorfor tar du opp den anmeldelsen her?

 

At du ikke takler gamepad får være ditt problem. Men kan jeg minne deg på at det faktisk finnes ratt til 360 også?

Lenke til kommentar
Faktisk er Forza Motorsport 3 et så stort spill at det kommer på to DVD-er. Selve spillet og rundt 300 biler på den ene disken og 100 nye biler og noen ekstra baner på den andre. Spørsmålet som raskt melder seg er hvordan dette vil fungere online for personer uten harddisk eller som ikke har mer plass igjen på den de har?

 

– Omtrent som med DLC (nedlastbart innhold). Du har spillet og det meste av spillet på den første disken og så kan du installere det ekstra innholdet på den andre disken. Det blir da en integrert del av spillet, sier Greenawalt til Spillmagasinet. Dersom du ikke har biler du møter på online installert, vises bare en automatisk generert standardbil som kjører som den virkelige motstanderen, men som ikke ser ut som den bilen han kjører, forklarer Greenawalt. Med banene er det annerledes, du får ikke kjøre på baner du ikke har installert.

 

Sånn blir det når man ikke har harddisk som standardutstyr, eller når komprimering ikke lenger er nok til å få plass til alt på en DVD. Lukter ikke akkurat neste generasjon...

Men sikkert et fantastisk spill på alle andre måter. :)

Lenke til kommentar

Så at noen nevnet at dem stolte på flertallet, hvorfor stoler ikke folk på flertallet etter fadesen gamer.no hadde med Uncharted 2 da?

 

 

Det ironiske her er jo at de som vet de vil ha spillet skal ha spillet uavhengig av GR's 7/10, mens "angriperne" i UC-saken oppførte seg som om verden skulle gå under da Gamer ga UC 7/10, så kanskje det er angriperne som burde stole mer på flertallet, og ikke de som faktisk skal ha FM3 uansett?

 

Kommentaren din forøvrig er bare (etter min mening) latterlig, og et tegn på paranoia.

Lenke til kommentar

Ironi har du vel aldri hørt om Lakus? Bra at noen andre kanskje ser at jeg ikke mente dette bokstavelig...

Ironi på nettet er som oftest fail, og med ditt og broren ditt sitt rykte er det ikke alltid like lett å skjønne hva som faktisk er ironi og ikke. Beklager om du/dere føler dere støtt, men det er inntrykket jeg sitter med etter en rekke innlegg.

Lenke til kommentar

Forza 2 kjører 60fps (30fps under repriser). Det er vel det samme som GT5 Prologue, hvis jeg husker riktig. Eksempler på nyere spill som kjører 30fps: PGR3, PGR4, NFS: Shift og Dirt 2.

 

 

Tviler at du merker forkjell mellom 30 og 60. Når man nærmer seg under 20, da er det en annen sak.

Lenke til kommentar

Forza 2 kjører 60fps (30fps under repriser). Det er vel det samme som GT5 Prologue, hvis jeg husker riktig. Eksempler på nyere spill som kjører 30fps: PGR3, PGR4, NFS: Shift og Dirt 2.

 

 

Tviler at du merker forkjell mellom 30 og 60. Når man nærmer seg under 20, da er det en annen sak.

 

Tviler på at du merker forskjell, men resten av oss gjør det. Forskjellen mellom bilspill i 30fps og 60 fps er stor. PUNKTUM. Ingen diskusjon nødvendig.

Lenke til kommentar

Forza 2 kjører 60fps (30fps under repriser). Det er vel det samme som GT5 Prologue, hvis jeg husker riktig. Eksempler på nyere spill som kjører 30fps: PGR3, PGR4, NFS: Shift og Dirt 2.

 

 

Tviler at du merker forkjell mellom 30 og 60. Når man nærmer seg under 20, da er det en annen sak.

 

Tviler på at du merker forskjell, men resten av oss gjør det. Forskjellen mellom bilspill i 30fps og 60 fps er stor. PUNKTUM. Ingen diskusjon nødvendig.

+1

 

 

Gran Turismo 5 har tøff konkurranse nå. Bra.

+1

 

Ja, synest det er bra at det er komen eit reelt alternativ til Gran Turismo. Lyt meg berre klarere at Forza Motorsport har vært ein reell utfordrar sidan FM1 - men no med lanseringa av det tredje spelet er dette ein verkeleg etablert franchise.

Eg må ærleg innrømme at eg ikkje har spelt GT serien noko særleg - forutanom i tida når eg hadde PS3. Då fekk eg prøvd GT5 demoen, og så Prologue litt. Er eit utruleg flott spel, visuelt - men i mi meining tar Turn10 innersvingen på Polophony når det kjem til realisme og køyrekjensle.

 

NB! Eg satte 'i mi meining' i bold - slik at det teknisk sett ikkje skal gå an for eventuelle fanboys å vri og vende på setninga mi.

Endret av Gaz West
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...