Gå til innhold

Anmeldelse: Forza Motorsport 3 (X360)


Anbefalte innlegg

GT5 7/10 confirmed? ;)Fin anmeldelse, virker som om det er et bra spill... selv om GameReactor "ser gjennom hypen". Dere som klager over fanboys som skriker over gamers 7/10 på UC2 kan hvertfall ikke klage på GRs 7/10 til Forza 3 nå :pDet skal bli morro å prøve Forza i alle fall.

Vi har ikke gjort det heller;D

 

Virker som et interessant spill forresten, men nå som Uncharted 2 og Brutal Legend er forhåndsbestilt så blir nok dette plukket opp rundt juletider istedet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
TOPP anmeldelse, du er nå min favorittskribent! ;)

Helt enig! Slik burde alle anmeldelser være skrevet og bygget, uansett hva den endelige karakteren blir.

 

 

Virker som et godt spill. I min verden ser dog omgivelsene litt "tegnet" ut her ift. f.eks Dirt 2, men grafikken er jo god nok.

I så fall tror jeg du har fått feil uttrykk av bildene. Etter å ha prøvd demoene til både Dirt 2 og Forza 3 mener jeg at sistnevnte har mer realistisk/troverdig grafikk. Faktisk mener jeg at Dirt 1 føles mer ekte enn toeren hva omgivelser angår... som nesten er litt mislykket på denne fronten.

Lenke til kommentar

Har lyst på dette, men har dessverre ikke noe ratt som fungerer på 360. :\

 

Spillet fungerer ypperlig med gamepad også. Det er moro med ratt, men absolutt ikke nødvendig.

 

Hva skal man med et bilspill som ikke gir deg kjøregleden? Da forsvinner hele poenget! Dette kjøper jeg aaldri, håper at GT5 blir bedre!

Selfølgelig opp til deg å avgjøre hvilke spill du skal kjøpe, men du går glipp av et knallspill. Jeg tar heller et spill med fet grafikk (for det har Forza 3) og 60fps enn et med fantastisk grafikk og 30fps. Nettopp på grunn av kjøregleden. Jeg vil vel faktisk påstå at det er noe av det som gjør Forza 3 så bra, at Turn 10 ikke har ofret viktigere områder for å kunne levere et marginalt penere spill.

 

Å dra inn Gran Turismo 5 blir uansett bare spekulasjoner. Vi får se når den tid kommer.

 

Hvilket bilspill er det du snakker om som har 30 fps? For nå er det vel faktisk slik at alle gran turismo spill har vært 60 fps. Noen f.eks. forza 2 ikke var. Men hadde klart kjøpt dette om ikke spillet hadde kostet meg flere tusen. Blir litt mye å kjøpe xbox 360 for 2500-3000 kr samt spillet til 500 kr. Dyrer leker.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Bra at noen ser gjennom HYPEN:

Gamereactor's anmeldelse 7/10

HAHAHA! Gamer gir Uncharted 7/10 og de ser ikke gjennom hype, men er Xbox 360 fanboys.

Gamereactor gir Forrza 3 7/10 og de ser gjennom hypen.

 

¨Gå langt ut på jordet og grav deg ned under en kuruke¨, sa mannen som spiste gråstein til middag.

 

Når det kommer til spillet har jeg aldri vært i tvil om at jeg skulle kjøpe det. Jeg spilte det forrige i serien overraskende mye og etter å ha tatt en del runder i de forskjellige bilene som er i demoen er jeg sikker på at jeg skal ha det. Nå blir det ny Prince-bil ^^

 

Og creds for produktinformasjonsruta, den gjorde meg oppmerksom på at spillet kom en uke etter lønning. +1

Lenke til kommentar

Bra at noen ser gjennom HYPEN:

Gamereactor's anmeldelse 7/10

HAHAHA! Gamer gir Uncharted 7/10 og de ser ikke gjennom hype, men er Xbox 360 fanboys.

Gamereactor gir Forrza 3 7/10 og de ser gjennom hypen.

 

¨Gå langt ut på jordet og grav deg ned under en kuruke¨, sa mannen som spiste gråstein til middag.

 

Når det kommer til spillet har jeg aldri vært i tvil om at jeg skulle kjøpe det. Jeg spilte det forrige i serien overraskende mye og etter å ha tatt en del runder i de forskjellige bilene som er i demoen er jeg sikker på at jeg skal ha det. Nå blir det ny Prince-bil ^^

 

Og creds for produktinformasjonsruta, den gjorde meg oppmerksom på at spillet kom en uke etter lønning. +1

 

Er vel naturlig at den kommentaren kommer? Var vel det som ble sagt når uncharted 2 fikk 7 av 10. Så da sier det vel seg selv at motparten vil ta igjen med samme mynt. Vi snakker jo tross alt om barnehagebarn. Men uansett så er det som det er sagt så mange ganger tidligere, ingen sammenheng mellom karakterer, så 7 av 10 hos gamereactors anmelder er sikkert veldig bra.

Lenke til kommentar

Hadde rett før anmeldelsen kom, 9/10 eller høyere til 360, dette kommer til og fortsette

Så at noen nevnet at dem stolte på flertallet, hvorfor stoler ikke folk på flertallet etter fadesen gamer.no hadde med Uncharted 2 da?

 

Jeg ble ikke imponert av grafikken i demoen av FM3 heller, spillet vil bli savnet da jeg takler ikke bilspill med gamepad.

Lenke til kommentar

 

 

Hvilket bilspill er det du snakker om som har 30 fps? For nå er det vel faktisk slik at alle gran turismo spill har vært 60 fps. Noen f.eks. forza 2 ikke var. Men hadde klart kjøpt dette om ikke spillet hadde kostet meg flere tusen. Blir litt mye å kjøpe xbox 360 for 2500-3000 kr samt spillet til 500 kr. Dyrer leker.

 

Forza 2 gikk også i 60fps, 30fps under replays. xbox 360 Elite koster 2200kr, så er ikke så dyrt ^^

Lenke til kommentar

Jeg vet dette er off topic, men jeg ¨må¨ si det:

 

Når man roper at én side er fanboys fordi de ga lavere karakter enn enkelte forventet og så rett etterpå støtter en annen side som gir samme karakter til et annet toppspill og hopper i taket fordi de er så flinke til å se gjennom hype, da blir jeg litt paff. Jeg sier det samme som før, at karakterer osv går på den enkeltes opplevelse med spillet, og jeg ser fremdeles ingen grunn til å sette sider, spill og karakterer opp mot hverandre, være det Gamer, Forza, Uncharted eller Gamereactor.

 

Det vil alltid finnes forskjellige meninger der ute, og det gjelder for alle og om alt, men når man uavkortet hopper fra å slenge dritt om en side fordi de gav en lavere karakter enn det man selv ville se til ett spill, til å støtte en annen side fordi de gir den lavere karakteren de vil se på et annet spill med formål om å fremdeles undermine den ene siden som gav lavere karakter til "sitt" spill slik at man kan tenke for seg selv at ¨hah, jeg og spillet mitt vant¨, da er det på tide å åpne øya.

Lenke til kommentar

 

 

Hvilket bilspill er det du snakker om som har 30 fps? For nå er det vel faktisk slik at alle gran turismo spill har vært 60 fps. Noen f.eks. forza 2 ikke var. Men hadde klart kjøpt dette om ikke spillet hadde kostet meg flere tusen. Blir litt mye å kjøpe xbox 360 for 2500-3000 kr samt spillet til 500 kr. Dyrer leker.

 

Forza 2 gikk også i 60fps, 30fps under replays. xbox 360 Elite koster 2200kr, så er ikke så dyrt ^^

 

Beklager! Nei, nja... 2700 blir litt mye med tanke på at det er for ett spill. Ellers sliter jeg jo med å få spilt alle spillene jeg kjøper. Har fremdeles ett par i hylla med plasten på. huff..

Lenke til kommentar

Jeg vet dette er off topic, men jeg ¨må¨ si det:

 

Når man roper at én side er fanboys fordi de ga lavere karakter enn enkelte forventet og så rett etterpå støtter en annen side som gir samme karakter til et annet toppspill og hopper i taket fordi de er så flinke til å se gjennom hype, da blir jeg litt paff. Jeg sier det samme som før, at karakterer osv går på den enkeltes opplevelse med spillet, og jeg ser fremdeles ingen grunn til å sette sider, spill og karakterer opp mot hverandre, være det Gamer, Forza, Uncharted eller Gamereactor.

 

Du tror ikke at det kan ha vært humoristisk ment?

Lenke til kommentar

Jeg vet dette er off topic, men jeg ¨må¨ si det:

 

Når man roper at én side er fanboys fordi de ga lavere karakter enn enkelte forventet og så rett etterpå støtter en annen side som gir samme karakter til et annet toppspill og hopper i taket fordi de er så flinke til å se gjennom hype, da blir jeg litt paff. Jeg sier det samme som før, at karakterer osv går på den enkeltes opplevelse med spillet, og jeg ser fremdeles ingen grunn til å sette sider, spill og karakterer opp mot hverandre, være det Gamer, Forza, Uncharted eller Gamereactor.

 

Det vil alltid finnes forskjellige meninger der ute, og det gjelder for alle og om alt, men når man uavkortet hopper fra å slenge dritt om en side fordi de gav en lavere karakter enn det man selv ville se til ett spill, til å støtte en annen side fordi de gir den lavere karakteren de vil se på et annet spill med formål om å fremdeles undermine den ene siden som gav lavere karakter til "sitt" spill slik at man kan tenke for seg selv at ¨hah, jeg og spillet mitt vant¨, da er det på tide å åpne øya.

 

Om du blir paff av det så blir jeg paff av deg :p For du skjønner vel at det bare er en hevn kommentar?

Lenke til kommentar

Forza 2 kjører 60fps (30fps under repriser). Det er vel det samme som GT5 Prologue, hvis jeg husker riktig. Eksempler på nyere spill som kjører 30fps: PGR3, PGR4, NFS: Shift og Dirt 2.

 

Ok, virket bare som om at du mente at Gt5 kjørte i 30 fps. Siden du svarte slik du svarte til han som heller skulle vente på gt5. Er vel ingenting som tyder på at kjørefølelsen/kjøregleden blir noe mindre i gt5, bare med enda litt bedre grafikk.

Lenke til kommentar

Ok, virket bare som om at du mente at Gt5 kjørte i 30 fps. Siden du svarte slik du svarte til han som heller skulle vente på gt5. Er vel ingenting som tyder på at kjørefølelsen/kjøregleden blir noe mindre i gt5, bare med enda litt bedre grafikk.

Jeg mener veldig lite om GT5 (ikke prøvd det), men det er ganske meningsløst å forsøke å sette et spill opp mot fremtidige utgivelser. Jeg vil påstå at Forza 3 er flere hakk bedre enn Gran Turismo-spillene som er tilgjengelig i dag, men jo flere gode spill vi får, jo bedre, så vi krysser selvsagt fingrene for nok en knalltittel i GT5.

Lenke til kommentar

Nesten så jeg må overbevise romkameraten min om å kjøpe dette, da jeg ikke har xbox selv. Kunne for så vidt kjøpt det selv og spilt på hans konsoll, men lommaboka begynner å bli litt slank etter en strålende spillhøst.

 

Forøvrig en velskrevet anmeldelse

Endret av Zlatzman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...