Gå til innhold

Anmeldelse: Forza Motorsport 3 (X360)


Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med play.com og leveringstider?

 

Jeg tenkte å bestille Forza 3 pga lav pund nå. Men dersom play.com sender dette på release date eller bare et par dager før og det blir stoppet i toll kan det jo fort gå en uke over release dato?

For guds skyld ikke kjøp det der.. Correct me if I'm wrong, men pund er nå nede i 10 ca? Sjekket play.com sin pris og den er på 40£ for vanlig versjon og 55£ limited versjon. I tillegg kommer moms +25% og tollavgifter som gjør at prisen og sikkert leveringstiden blir langt høyere enn et kjøp fra f. eks. Lefdal.com (499,- for limited edition!)

 

EDIT: Ser at pundet faktisk er nede i 9, men uansett så lønner det seg ikke.

Endret av LinoraN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen som har erfaring med play.com og leveringstider?

 

Jeg tenkte å bestille Forza 3 pga lav pund nå. Men dersom play.com sender dette på release date eller bare et par dager før og det blir stoppet i toll kan det jo fort gå en uke over release dato?

Hei Kenny!

 

Med gårsdagens kurs er eitt pund om lag 9.398 kroner. (sist oppdatert kl. 09:09 - torsdag 8. oktober 2009)

For Forza Motorsport 3 Limited Edition vil du på Play.com måtte betala 54,99£ - noko som tilsvarar 516,89 norske kroner.

 

Då er det jo billegare her heime, til dømes her:

http://www.lefdal.com/product/spill-konsoller/xbox-360-spill/X360FORZA3LE/x360-forza-motorsport-3-limited-edition

503655.jpeg

 

Sånn blir det når man ikke har harddisk som standardutstyr, eller når komprimering ikke lenger er nok til å få plass til alt på en DVD. Lukter ikke akkurat neste generasjon...

Hahahaha! Aaaahhh... Nå har jeg søren meg sett alt.

Synest det luktar meir svett fanboy eg! :D

Lenke til kommentar

Er det noen som har erfaring med play.com og leveringstider?

 

Jeg tenkte å bestille Forza 3 pga lav pund nå. Men dersom play.com sender dette på release date eller bare et par dager før og det blir stoppet i toll kan det jo fort gå en uke over release dato?

For guds skyld ikke kjøp det der.. Correct me if I'm wrong, men pund er nå nede i 10 ca? Sjekket play.com sin pris og den er på 40£ for vanlig versjon og 55£ limited versjon. I tillegg kommer moms +25% og tollavgifter som gjør at prisen og sikkert leveringstiden blir langt høyere enn et kjøp fra f. eks. Lefdal.com (499,- for limited edition!)

 

EDIT: Ser at pundet faktisk er nede i 9, men uansett så lønner det seg ikke.

 

 

Kansellert play. Bestilt Lefdal! :)

 

 

Sjekket bare pris på elkjøp og da ble det billigere på play..

Lenke til kommentar

Det får jo ikke 9/10 heller, men 7/10. Sitatet ditt er fra en annen anmeldelse

 

Det spiller jo ingen rolle. Det er jo samme spillet. Hvordan et bilspill kan få 9/10 når noe slikt er totalt fjernt, skjønner ikke jeg. Bare min mening :)

 

Sikkert et godt spill, men jeg rynker litt selv på nesen om dagen når jeg ser anmeldelsene både her og på spillverket. Greit at Anmelderen selvfølgelig skal få lov til å være subjektiv også, men er jo måte på.. Trur han var litt oppi skyene av å fått tak i spillet når han satte karakteren. Er fint enig med at det ikke skal ha høyere enn 7/10 når noe så viktig er vekk. Samme som å fjerne sverdet til Zelda og ikke erstatte det med noe. Skulle likt å sett det fikk 10/10 da.

Endret av Barliman
Lenke til kommentar

Det får jo ikke 9/10 heller, men 7/10. Sitatet ditt er fra en annen anmeldelse

 

Det spiller jo ingen rolle. Det er jo samme spillet. Hvordan et bilspill kan få 9/10 når noe slikt er totalt fjernt, skjønner ikke jeg. Bare min mening :)

 

Vel, det er det samme spillet men sett med forskjellige øyne. Jeg kunne ikke finne noen referanser til dette i Gamers anmeldelse (men kanskje jeg ikke har lest den nøye nok). Poenget mitt var egentlig bare det at selv om Gamereactors anmelder reagerer på dette er det ikke sikkert at du eller andre gjør det. På samme måte som at Gamers anmelder mente at Uncharted 2 hadde kjedelige karakterer og for mye skyting (for å trekke inn et kjært tema), så er ikke dette nødvendigvis sant for alle. Prøv spillet og se selv vil jeg si :)

Lenke til kommentar

Bra at noen ser gjennom HYPEN:

Gamereactor's anmeldelse 7/10

 

Hos Metacritics ligger det på 93, så Gamereactor tar nok feil. ;)

Det at spelet ligg på 93 hjå metacritic skal ikkje væra veiledande. Det du gjer i det innlegget ditt er jo å seie at gamer.no tok feil i si anmeldelse av Uncharted 2. Det finnes ikkje rett og feil i denne samanhengen. Veldig viktig å ha klårt for seg. :-)

 

Men, me kan jo væra einige om at når spelet ligg på 93/100 hjå metacritic så kan det sjå ut som om dette er eit bilspel å gleda seg til!

Lenke til kommentar

Sånn blir det når man ikke har harddisk som standardutstyr, eller når komprimering ikke lenger er nok til å få plass til alt på en DVD. Lukter ikke akkurat neste generasjon...

Hahahaha! Aaaahhh... Nå har jeg søren meg sett alt.

Synest det luktar meir svett fanboy eg! :D

Det kan man trygt si :)

 

 

Hos Metacritics ligger det på 93, så Gamereactor tar nok feil.

 

Metacritics er ingen fasit eller noe lignende, så å påstå at GR tar feil er... feil.

Metacritic er den beste måten for å sjekke hva en film/bok/dvd/spill får som gjennomsnitlig karakter blant all kritikken. Så selv om det ikke finnes noe fasit uansett er Metacritic og lignende nettsteder det nærmeste du kommer fra det.

Endret av Khogn
Lenke til kommentar

Vel, det er det samme spillet men sett med forskjellige øyne. Jeg kunne ikke finne noen referanser til dette i Gamers anmeldelse (men kanskje jeg ikke har lest den nøye nok). Poenget mitt var egentlig bare det at selv om Gamereactors anmelder reagerer på dette er det ikke sikkert at du eller andre gjør det. På samme måte som at Gamers anmelder mente at Uncharted 2 hadde kjedelige karakterer og for mye skyting (for å trekke inn et kjært tema), så er ikke dette nødvendigvis sant for alle. Prøv spillet og se selv vil jeg si :)

 

Skjønner hva du mener.. Anmelderen skal få lov til å ha sin mening selvfølgelig. Bare synes det er utrolig merkelig at han gir det så høy karakter når så viktige elementer mangler.. Spesielt når han sannsynligvis da elsker bilspill. Enhver som liker bilspill helt greit og oppover, vil jeg tro synes slike ting er MEGET viktig, slik at det ikke blir fort kjedelig i lengden. Man skal jo også forvente at slike ting er på plass i dagens generasjon bilspill.. skal ikke kunne sammenligne det med n64 bilspill. Synes derfor det virker som anmelderen er litt blenda av "Forza 3" og virket litt som om han har vært litt oppi skyene når han anmeldte det og så litt bort ifra viktige ting.

 

Men informasjon har blitt gitt iallefall, og det blir ikke noe Forza 3 på meg når dette kom frem :)

Lenke til kommentar

Du kan umulig være spesielt begeistret for racing hvis du er villig til å droppe en helt rå kjørefølelse fordi det ryker for lite. Alt sånt er selvsagt flott, men det står ikke på min Topp 10-liste over hva som er viktigst i et bilspill, for å si det forsiktig.

Endret av Aasgaard
Lenke til kommentar

@Barliman: Jeg vet iallefall at jeg, etter å ha spilt demoen XX antall ganger ikke engang la merke til det du sier før du nevnte det. Da er det vel ikke akkurat noe som er særlig viktig. I spill som Need for Speed og Burnout kan jeg se hvorfor røyk, gnister og flyende bildeler er viktige, men i et spill som skal fungere mer eller mindre som en simulator bryr jeg meg særs lite om dette. Man spiller vel ikke Forza for og svi gummi og kræsje andre biler av veien?

Lenke til kommentar
Metacritic er den beste måten for å sjekke hva en film/bok/dvd/spill får som gjennomsnitlig karakter blant all kritikken.

 

Så kan du jo se gjennom lista av sider som er med i Metacritics, og hvilke som ikke er det.

Det er jo isåfall bedre å heller finne deg en 4-5 sider du merker du er enig ofte med, og se hva snittet blir mellom disse sidene.

Slår iallefall å stole blindt på en "fasit-side" spør du meg.

 

I mitt tilfelle bruker jeg Gamer, 1up, IGN, GR, og diverse blogger der jeg vet smaken er forskjellig, klarer disse å enes i stor grad om en karaktèr er det for meg ingen tvil.

Men jeg kjøper fortsatt mest spill ut i fra personlig intresse, og ikke karaktèr, om et spill jeg har gledet meg til lenge får 6/10 eller noe lignende, vil jeg fortsatt kjøpe spillet.

Lenke til kommentar

Ironi har du vel aldri hørt om Lakus? Bra at noen andre kanskje ser at jeg ikke mente dette bokstavelig...

Ironi på nettet er som oftest fail, og med ditt og broren ditt sitt rykte er det ikke alltid like lett å skjønne hva som faktisk er ironi og ikke. Beklager om du/dere føler dere støtt, men det er inntrykket jeg sitter med etter en rekke innlegg.

 

Spar deg Lakus, dette kan du unngå. Jeg og har et annet inntrykk av deg i det siste, trodde du var en åpen gamer men det ser ikke sånn ut.. Og personangrep kan du spare det også for

Lenke til kommentar

Hva er en åpen Gamer, Toman? En som liker de samme spillene som deg?

 

Tror ikke jeg trenger å spare på noe mer, for jeg er ekstremt snill fra før.

 

En som kan godta at andre folk skryter av et av spill uten at disse personene blir hetset og stemplet som Sony fanboy og omvendt...

Og nå har plutselig metacritics rett med Forza 3 og ikke andre spill..

 

Jeg kan ikke skryte av noen spill for da blir jeg stemplet.. Og ikke snakke stygt om noe ting mot en annen konsoll, stemplet da og.

Lenke til kommentar

Jeg godtar da i aller største grad at folk liker forskjellige spill osv, og om du føler du har noen kort på handa som sier noe annet så legg de på bordet, men frem til da vil jeg helst at du ikke anklager meg for alt herifra til månen. Litt besynderlig er det dog at de personene som absolutt krever at andre skal være åpne og skjønne det at folk har forskjellige meninger er de samme som oftest kaller andre fanboys. Litt selvmotsigende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...