Gå til innhold

Anmeldelse: Forza Motorsport 3 (X360)


Anbefalte innlegg

Du kan umulig være spesielt begeistret for racing hvis du er villig til å droppe en helt rå kjørefølelse fordi det ryker for lite. Alt sånt er selvsagt flott, men det står ikke på min Topp 10-liste over hva som er viktigst i et bilspill, for å si det forsiktig.

 

Jeg skjønner den, men skal ikke anmeldelsen være litt objektiv også da ? Hvis anmeldelsene på gamer.no er reint subjektivt, så ser ikke jeg vitsen med å sjekke anmeldelsene her lenger, da jeg er ute etter en blanding av objektivitet og subjektivitet..helst med en anelse mer objektivitet.

9/10 sier jo egentlig litt at anmeldelsen er ganske så mye subjektiv, med tanke på alle de manglene forza3 har, som iallefall jeg ser på som enorme stygge mangler som absolutt ikke burde være eksisterende på denne generasjons spill. Feilene er jo en ganske grei del av et bilspill..spesielt for folk som ikke er helt ultra bil hue, som har en tendens til å se bort ifra de andre tingene rundt bilene.

Endret av Barliman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og vi nevner i fleng, Barlimann?

 

(Ettersom det finnes mange sarte sjeler der ute vil jeg presisere at dette innlegget ikke er ment til å provosere, fremkalle negativ stemning eller diskriminere verken brukere av forumet eller brukere av forskjellige konsoller. Jeg ber enkelt nok en annen forumbruker om å bygge opp rundt argumentet sitt slik at vi lettere kan respondere på hans innlegg og slik bygge videre en god diskusjon)

Lenke til kommentar

Du kan umulig være spesielt begeistret for racing hvis du er villig til å droppe en helt rå kjørefølelse fordi det ryker for lite. Alt sånt er selvsagt flott, men det står ikke på min Topp 10-liste over hva som er viktigst i et bilspill, for å si det forsiktig.

 

Jeg skjønner den, men skal ikke anmeldelsen være litt objektiv også da ? Hvis anmeldelsene på gamer.no er reint subjektivt, så ser ikke jeg vitsen med å sjekke anmeldelsene her lenger, da jeg er ute etter en blanding av objektivitet og subjektivitet..helst med en anelse mer objektivitet.

9/10 sier jo egentlig litt at anmeldelsen er ganske så mye subjektiv, med tanke på alle de manglene forza3 har, som iallefall jeg ser på som enorme stygge mangler som absolutt ikke burde være eksisterende på denne generasjons spill. Feilene er jo en ganske grei del av et bilspill..spesielt for folk som ikke er helt ultra bil hue, som har en tendens til å se bort ifra de andre tingene rundt bilene.

 

 

Hva er de enorme stygge manglene du har oppdaget (uten å ha hverken prøvd spillet eller sett det live) som "alle" de andre spillanmelderne ikke har oppdaget?

Lenke til kommentar

Du kan umulig være spesielt begeistret for racing hvis du er villig til å droppe en helt rå kjørefølelse fordi det ryker for lite. Alt sånt er selvsagt flott, men det står ikke på min Topp 10-liste over hva som er viktigst i et bilspill, for å si det forsiktig.

 

Jeg skjønner den, men skal ikke anmeldelsen være litt objektiv også da ? Hvis anmeldelsene på gamer.no er reint subjektivt, så ser ikke jeg vitsen med å sjekke anmeldelsene her lenger, da jeg er ute etter en blanding av objektivitet og subjektivitet..helst med en anelse mer objektivitet.

9/10 sier jo egentlig litt at anmeldelsen er ganske så mye subjektiv, med tanke på alle de manglene forza3 har, som iallefall jeg ser på som enorme stygge mangler som absolutt ikke burde være eksisterende på denne generasjons spill. Feilene er jo en ganske grei del av et bilspill..spesielt for folk som ikke er helt ultra bil hue, som har en tendens til å se bort ifra de andre tingene rundt bilene.

Dette har jeg tatt opp før, men kun fått en shitstorm tilbake. Dette var før Uncharted-anmeldelsen verdt å nevne (Referanse). I tillegg har de skrevet en egen artikkel om hvor dumt og umulig det er å prøve å vinkle anmeldelser mest mulig objektivt, som de liker å lenke til i tide og utide. Men dem om det - jeg har forsøkt å komme i gjennom med et poeng, men vil man ikke høre som vil man ikke høre. Den artikelen spesielt tendenserer til å bruke Gamer.nos egen kultur som målestokk for å vurdere sitt eget publikum. Artikkelen glemmer at en viss etnosentrisme er dypt forankret hos alle mennesker, og utelukker problemer kun for å utelukke problemer - istedenfor å finne løsninger.

 

Det er vanskelig å forsøke noe nytt når man har bind for øynene og tviholder på det gamle. Jeg har gitt opp å forsøke å få budskapet gjennom, og forholder meg til siden som en herlig side med god coverage med et godt community. Men faglig tyngde i anmeldesene? Meh, not so much.

 

Look to GameTrailers og metacritic. Generalisert, okay. Men det er en bedre indikator enn hva èn enkelt person mener og synser.

Lenke til kommentar

Ikke lek dumme da lakus og alpha :) kler dere ikke...

 

Må få lov til å mene noe som kanskje ikke dere mener her. ;)

 

Min mening er enkel og grei. Jeg synes anmelderne skal komme med en mer objektiv anmeldelse, enn en subjektiv.

 

Denne anmeldelsen oser av subjektivitet, og det liker ikke jeg. enkelt og greit :)

 

Ta med feilene og opplys godt om det i anmeldelsen og trekk deretter for det også.

 

Skulle jeg gått etter gamer.no anmeldelsen hadde jeg kjøpt det.. men nå er vi heldig og har gamereactor også som legger mer faktaen på bordet denne gang, og var flinke til å opplyse om det,både gode og dårlige sider og gjorde så jeg slapp et dårlig kjøp for min del.

 

Jeg er glad vi har andre sider også, fordi flere av disse anmeldelsene er bare for fjortiss fanboys.. putte kronjuveler på et vortesvin, be my guest,men ikke forvent så mange tilskuere.

Lenke til kommentar
Skulle jeg gått etter gamer.no anmeldelsen hadde jeg kjøpt det.. men nå er vi heldig og har gamereactor også som legger mer faktaen på bordet denne gang, og var flinke til å opplyse om det,både gode og dårlige sider og gjorde så jeg slapp et dårlig kjøp for min del.

 

Jeg er glad vi har andre sider også, fordi flere av disse anmeldelsene er bare for fjortiss fanboys.. putte kronjuveler på et vortesvin, be my guest,men ikke forvent så mange tilskuere.

Dette er jeg forøvrig ikke enig i. Forza er en kvalitetsserie (hvertfall de to første utgavene som jeg har spilt), og det nye spillet ser meget lovende ut, noe både 7/10 og 9/10, samt 93 på metacritic forsvarer. Det blir litt schizofrent å først kreve mer objektivitet, for så å hakke løs på et spill med kun subjektive argumenter.

 

Du sier jo til og med at du slapp et dårlig kjøp (uten at du engang har spilt spillet???), at anmeldelsene til Gamer.no er for fjortissfanboys, og noe metafor med et vortesvin. Ikke akkurat objektivt.

 

Ikke bær det at du syntes et spill har fått ufjortent god/dårlig karakter inn under fanen for objektivitet. Objektiviteten må gjøre seg gjeldende for anmeldelsen, ikke et lite tall på slutten. Selv om de selvfølgelig speiler hverandre.

Lenke til kommentar
Skulle jeg gått etter gamer.no anmeldelsen hadde jeg kjøpt det.. men nå er vi heldig og har gamereactor også som legger mer faktaen på bordet denne gang, og var flinke til å opplyse om det,både gode og dårlige sider og gjorde så jeg slapp et dårlig kjøp for min del.

 

Jeg er glad vi har andre sider også, fordi flere av disse anmeldelsene er bare for fjortiss fanboys.. putte kronjuveler på et vortesvin, be my guest,men ikke forvent så mange tilskuere.

Dette er jeg forøvrig ikke enig i. Forza er en kvalitetsserie (hvertfall de to første utgavene som jeg har spilt), og det nye spillet ser meget lovende ut, noe både 7/10 og 9/10, samt 93 på metacritic forsvarer. Det blir litt schizofrent å først kreve mer objektivitet, for så å hakke løs på et spill med kun subjektive argumenter.

 

Du sier jo til og med at du slapp et dårlig kjøp (uten at du engang har spilt spillet???), at anmeldelsene til Gamer.no er for fjortissfanboys, og noe metafor med et vortesvin. Ikke akkurat objektivt.

 

Ikke bær det at du syntes et spill har fått ufjortent god/dårlig karakter inn under fanen for objektivitet. Objektiviteten må gjøre seg gjeldende for anmeldelsen, ikke et lite tall på slutten. Selv om de selvfølgelig speiler hverandre.

 

Er det feil å kreve mer objektivitet ? feil av meg å mene at det burde være mer av det ?

 

Forza 2 var helt OK for meg, og siden jeg veier en stor del på nettopp det Forza3 mangler, så kjøper jeg det ikke, rett og slett. Takket være god informasjon fra andre sider.

Trur ikke du skjønnte helt det siste jeg sa.. nytet flere anmeldelser jeg, de pleier som regel å være flinke med Ps3 spilla, hvor de legger veldig godt frem svake og sterke sider , i motsetning til et vist antall xbox spill.

 

Det blir jo bare en anmeldelse for fjortisser som søker etter en bekreftelse på at favoritt spillet demmes har bare gode sider. Skulle ønske anmelderen/anmelderne skrev litt mer til oss som ikke er i den kategorien.

 

Tallet på slutten gir jeg f... i for å si det sånn.. så lenge anmeldelsen er informativ og god og drar frem alt og ikke gjemmer unna de 7 stygge koner. ;)

 

Edit: Bare sier ifra at jeg stopper her ;) Har sagt nok om hva jeg mener om visse anmeldelser :) har fått frem mitt poeng.

Endret av Barliman
Lenke til kommentar

Ikke lek dumme da lakus og alpha :) kler dere ikke...

 

Må få lov til å mene noe som kanskje ikke dere mener her. ;)

 

Min mening er enkel og grei. Jeg synes anmelderne skal komme med en mer objektiv anmeldelse, enn en subjektiv.

 

Denne anmeldelsen oser av subjektivitet, og det liker ikke jeg. enkelt og greit :)

 

Ta med feilene og opplys godt om det i anmeldelsen og trekk deretter for det også.

 

Skulle jeg gått etter gamer.no anmeldelsen hadde jeg kjøpt det.. men nå er vi heldig og har gamereactor også som legger mer faktaen på bordet denne gang, og var flinke til å opplyse om det,både gode og dårlige sider og gjorde så jeg slapp et dårlig kjøp for min del.

 

Jeg er glad vi har andre sider også, fordi flere av disse anmeldelsene er bare for fjortiss fanboys.. putte kronjuveler på et vortesvin, be my guest,men ikke forvent så mange tilskuere.

 

 

Jeg leker ikke dum og mener ikke noe spesielt om hverken anmeldelse av Forza 3 eller andre spill på gamer.no. Du sier følgende: "med tanke på alle de manglene forza3 har, som iallefall jeg ser på som enorme stygge mangler som absolutt ikke burde være eksisterende på denne generasjons spill.". Ingen anmeldelser jeg har sett noe sted sier noe om enorme stygge mangler så jeg lurer på hva de er? Hvis det er ekstremt burde jeg vel la være å kjøpe spillet. Jeg mener, ingen vil vel kjøpe noe med enorme stygge feil?

Lenke til kommentar

Jeg leker heller ikke dum, og driter regelrett i hvilke sider som gav hvilken karakter til hvilket spill, men om man skal si at et spill har store mangler må man gjerne begrunne det om man vil bli tatt seriøst. Jeg respekterer at du har din mening om spillet, men det er da heller ikke din mening jeg diskuterer, men spillet. Derfor lurer jeg på hvilke store mangler som er en deal-breaker ifølge deg det er du mener. Forøvrig lurer jeg på hva det er som gjør at Gamereactor kan se gjennom hypen til dette spillet, når Gamer ifølge så mange ikke kunne det i en vis annen anmeldelse. Det er nøyaktig samme situasjon, og nei, jeg mener ikke at Gamereactor tar feil og at Gamer hadde riktig, jeg skjønner bare ikke hvorfor man skal sette sider opp mot hverandre fremfor å snakke om spillet.

 

(Og om du faktisk mener at Gamer er fanboys har du vel ikke lest artikkelen hvor det faktisk står at Gamer har gitt et høyere gjennomsnitt på PS3)

Lenke til kommentar

Gamereactors anmeldelse av Forza3 må være noe av det dårligste anmeldelse jeg har lest på en god stund og det er ikke på grunn av karakteren 7/10 som gjør att jeg mener dette.

 

Grunnen er rimelig enkel. Over halve anmeldelsen hans blir viet til Gran Tourisimo noe som faktisk fikk meg til å lure er det en GT anmeldelse jeg leser eller er det en Forza 3 anmeldelsen jeg er inne på.

 

En annen ting som får meg til å reagere er GR karaktersetting av holdbarhet som forøvrig lander på en 7, hvordan kan ett spill som har en stor singleplayer del og en enda større multiplayer del bare få 7 på skalaen ?

 

Men jeg er også litt enig i det han sier att det føles litt livløst og dødt ut når han nevner ingen gnistringer i kollisjoner eller det att man kjøre i sanda ikke skaper noen støvrøyk så hans grafiske vurdering av spillet kan til en viss grad forsvares.

Lenke til kommentar

Sånn blir det når man ikke har harddisk som standardutstyr, eller når komprimering ikke lenger er nok til å få plass til alt på en DVD. Lukter ikke akkurat neste generasjon...

Hahahaha! Aaaahhh... Nå har jeg søren meg sett alt.

Synest det luktar meir svett fanboy eg! :D

 

Dere mener det er ei god "løsning" å ikke kunne se hvilken bil motstanderen kjører, eller å må bytte mellom disker for å spille alle banene? Ikke misforstå - Jeg har ingenting i mot å skifte disk på lineære enspiller-spill(?). Men dette gjør jo at de uten harddisk i xboxen sin ikke får spilt spillet som det er ment. Grunnen er enkelt begrenset med plass på DVD. Nå har sikkert flertallet der ute boks med disk, men fremdeles kjedelig for de andre, uansett hvor få de er. Jeg vurderer faktisk å få kjøpe meg en billig xbox bare pga. dette spillet, så ikke kom her å beskyld meg for fanboyfanteri fordi jeg siterer fakta. :p

Endret av cappy
Lenke til kommentar

Dere mener det er ei god "løsning" å ikke kunne se hvilken bil motstanderen kjører, eller å må bytte mellom disker for å spille alle banene? Ikke misforstå - Jeg har ingenting i mot å skifte disk på lineære enspiller-spill(?). Men dette gjør jo at de uten harddisk i xboxen sin ikke får spilt spillet som det er ment. Grunnen er enkelt begrenset med plass på DVD. Nå har sikkert flertallet der ute boks med disk, men fremdeles kjedelig for de andre, uansett hvor få de er. Jeg vurderer faktisk å få kjøpe meg en billig xbox bare pga. dette spillet, så ikke kom her å beskyld meg for fanboyfanteri fordi jeg siterer fakta. :p

 

Kjøper man boks uten disk har man seg sjæl og takke.

Lenke til kommentar

Er det feil å kreve mer objektivitet ? feil av meg å mene at det burde være mer av det ?

 

Forza 2 var helt OK for meg, og siden jeg veier en stor del på nettopp det Forza3 mangler, så kjøper jeg det ikke, rett og slett. Takket være god informasjon fra andre sider.

Jeg mener du går glipp av et virkelig storslagent bilspill, men du er selvfølgelig helt fri til å avgjøre hvilke spill du kjøper og ikke. Men bare så jeg forstår deg riktig: En omtale er altså mer objektiv hvis den vektlegger spillelementer slik du ville vektlagt dem? Kan det ikke tenkes at ditt virkelighetsbilde er nøyaktig like subjektivt som andres? Hvis du refererer til en høyere sannhet, hvor finner man denne formelen som fortelller hvordan det er riktig å veie ulike spillelementer opp mot hverandre? Kunne du kanskje vist oss noen eksempler på omtaler som er objektive og følger denne?

 

En omtale er per definisjon subjektiv. Du får en begrunnet mening om produktet, levert av noen som gjerne er mer interessert og erfaren enn den gjennomsnittlige mannnen i gata. Det gjelder ikke bare Gamer.no, det gjelder ikke bare spill. Uansett hvikle omtaler du leser, er det synsing. Heldigvis. Når jeg leser en omtale, vil jeg nemlig høre om forfatteren av teksten liker spillet eller ikke, og hvorfor. Jeg er ikke interessert i hva slags gjennomsnitt han tror at spillet vil få på en eller annen meta-side. Jeg tror heller ikke at en identisk mangel på to spill, nødvendigvis er like avgjørende for opplevelsen, så jeg er sjeleglad for at seriøse nettsteder ikke opererer med noen form for automatikk i at mangel A skal føre til trekk X i karakter.

 

Edit: Bare sier ifra at jeg stopper her ;) Har sagt nok om hva jeg mener om visse anmeldelser :) har fått frem mitt poeng.

Mulig jeg har tungt for det, men jeg klarer ikke å finne det.

Lenke til kommentar

Dere mener det er ei god "løsning" å ikke kunne se hvilken bil motstanderen kjører, eller å må bytte mellom disker for å spille alle banene? Ikke misforstå - Jeg har ingenting i mot å skifte disk på lineære enspiller-spill(?). Men dette gjør jo at de uten harddisk i xboxen sin ikke får spilt spillet som det er ment. Grunnen er enkelt begrenset med plass på DVD. Nå har sikkert flertallet der ute boks med disk, men fremdeles kjedelig for de andre, uansett hvor få de er. Jeg vurderer faktisk å få kjøpe meg en billig xbox bare pga. dette spillet, så ikke kom her å beskyld meg for fanboyfanteri fordi jeg siterer fakta. :p

Kjøper man boks uten disk har man seg sjæl og takke.

 

Slående argument. Må rett og slett bare gi meg..

Lenke til kommentar

Skjelden jeg har sett så mye følelser for en anmeldelse :p

 

Tydeligvis kampen mellom Forza og Grand turismo.

 

Likte forza 2 godt pga av kjørefølelse med ratt og god grafikk på bilene. Synes dog det var litt lite gode baner. Virker som dette ikke er noe problem med 3'ern, men har jo ikke testa det ennå.

 

Ting som skade modellering ol. er helt uintersant for meg i en sim.

 

Litt vittig at folk slakter/forguder ett spill de har testa full versjon av ennå. Demoen sier jo ikke mye egentlig. Sammeligne meg GT5 er jo latterlig da det ikke en gang har kommet demo...

 

Ellers fan av GT også da det er første gode bilspillet jeg spillte, og mye...

Lenke til kommentar
Faktisk er Forza Motorsport 3 et så stort spill at det kommer på to DVD-er. Selve spillet og rundt 300 biler på den ene disken og 100 nye biler og noen ekstra baner på den andre. Spørsmålet som raskt melder seg er hvordan dette vil fungere online for personer uten harddisk eller som ikke har mer plass igjen på den de har?

 

– Omtrent som med DLC (nedlastbart innhold). Du har spillet og det meste av spillet på den første disken og så kan du installere det ekstra innholdet på den andre disken. Det blir da en integrert del av spillet, sier Greenawalt til Spillmagasinet. Dersom du ikke har biler du møter på online installert, vises bare en automatisk generert standardbil som kjører som den virkelige motstanderen, men som ikke ser ut som den bilen han kjører, forklarer Greenawalt. Med banene er det annerledes, du får ikke kjøre på baner du ikke har installert.

 

Sånn blir det når man ikke har harddisk som standardutstyr, eller når komprimering ikke lenger er nok til å få plass til alt på en DVD. Lukter ikke akkurat neste generasjon...

Men sikkert et fantastisk spill på alle andre måter. :)

Nå er det ikke dette uvanlig for en konsoll. Var ikke PS1, PS2 og Dreamcast verdig sin generasjon? Eller har det bare blitt bestemt at spill på flere plater ikke er "next-gen" og er bare noe man må føye seg etter?

Lenke til kommentar
Faktisk er Forza Motorsport 3 et så stort spill at det kommer på to DVD-er. Selve spillet og rundt 300 biler på den ene disken og 100 nye biler og noen ekstra baner på den andre. Spørsmålet som raskt melder seg er hvordan dette vil fungere online for personer uten harddisk eller som ikke har mer plass igjen på den de har?

 

– Omtrent som med DLC (nedlastbart innhold). Du har spillet og det meste av spillet på den første disken og så kan du installere det ekstra innholdet på den andre disken. Det blir da en integrert del av spillet, sier Greenawalt til Spillmagasinet. Dersom du ikke har biler du møter på online installert, vises bare en automatisk generert standardbil som kjører som den virkelige motstanderen, men som ikke ser ut som den bilen han kjører, forklarer Greenawalt. Med banene er det annerledes, du får ikke kjøre på baner du ikke har installert.

 

Sånn blir det når man ikke har harddisk som standardutstyr, eller når komprimering ikke lenger er nok til å få plass til alt på en DVD. Lukter ikke akkurat neste generasjon...

Men sikkert et fantastisk spill på alle andre måter. :)

Nå er det ikke dette uvanlig for en konsoll. Var ikke PS1, PS2 og Dreamcast verdig sin generasjon? Eller har det bare blitt bestemt at spill på flere plater ikke er "next-gen" og er bare noe man må føye seg etter?

 

Du kan jo lese mine andre postene mine før du svarer. :)

 

Problemet er ikke å bytte disk, men at du går glipp av enkelte, kanskje ikke så viktige(?) , deler av spillet hvis du ikke har Xbox med harddisk.

Ikke en eneste gang nevnte jeg PS1, PS2 eller Dreamcast heller...

 

Ja, det er bedre enn at de ikke får spille. Og alt tatt i betraktning et godt kompromiss. Men jeg mener det skal være unødvendig i denne generasjonen. Som sagt, på store lineære spill er ikke diskbytte et problem, men på en bilsimulator blir det litt "halfassed", hvis du skjønner hva jeg mener. :)

 

Dere mener det er ei god "løsning" å ikke kunne se hvilken bil motstanderen kjører, eller å må bytte mellom disker for å spille alle banene? Ikke misforstå - Jeg har ingenting i mot å skifte disk på lineære enspiller-spill(?). Men dette gjør jo at de uten harddisk i xboxen sin ikke får spilt spillet som det er ment. Grunnen er enkelt begrenset med plass på DVD. Nå har sikkert flertallet der ute boks med disk, men fremdeles kjedelig for de andre, uansett hvor få de er. Jeg vurderer faktisk å få kjøpe meg en billig xbox bare pga. dette spillet, så ikke kom her å beskyld meg for fanboyfanteri fordi jeg siterer fakta. :p
Endret av cappy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...