Gå til innhold

Diskusjonstråd rundt "Gran Turismo 5"


Anbefalte innlegg

Må si meg enig at dette er skuffende, hva er poenget med at racerbiler skal ha skader kun? Er jo tross alt vanlige biler vi spiller GT for. Tune en gammel bil og få mest mulig effekt utav den. Kjenner jeg blir irritert over sånne valg. Nekter å sette meg ned med et bilspill uten skader etter å ha brukt noen hundre timer med Race Driver: Grid som jeg mener er beste bilspillet hittil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Funksjonaliteten i Gran Turismo 5 skal ha blitt annonsert på Polyphony Digital sine sider tidligere i dag, men senere trukket. Gtplanet.net fikk takk i dette og har postet en nyhet angående dette. Siden dette mest sannsynlig ikke var ment for allmenheten så får vi ta det med en klyp salt, men var mye lovende der.

 

http://www.gtplanet.net/gran-turismo-5-gam...ures-announced/

 

Vis man er i cockpit view, skal PS Eye kunne følge ansiktet ditt. Skal også kunne laste opp repriser til youtube. 1000 biler totalt, hvorav 170 er "premium" som vil si at skademodelering også dekker innvendige skader. 60 baner bekreftet, 20 flere vil bli annonsert. Spørs vel om de 60 første i det hele tatt er annonsert men:p

 

Synes hvertfall dette høres bra ut jeg.

Lenke til kommentar
Kun racerbiler for skader i GT5, vanlige biler vill være slik det alltid har vært og dermed sparte lommeboka mi seg for 600 spenn.

Skuffende, men ikke avgjørende da jeg har storkost meg med tidligere GT versjoner uten skademodellering. Hadde dog håpt at de skulle dekke alle bilene.

 

 

Vis man er i cockpit view, skal PS Eye kunne følge ansiktet ditt. Skal også kunne laste opp repriser til youtube. 1000 biler totalt, hvorav 170 er "premium" som vil si at skademodelering også dekker innvendige skader. 60 baner bekreftet, 20 flere vil bli annonsert. Spørs vel om de 60 første i det hele tatt er annonsert men:p

 

Synes hvertfall dette høres bra ut jeg.

Hadde vært utrolig kult å hatt et bra ratt + tracking som styrer synsvinkelen! Spiller alltid fra førsteperson så jeg kjenner jeg sikler litt med tanke på dette, blir spennendes å lese om hvordan dette fungerer i praksis, om det blir like bra som jeg håper.

60 baner er ganske mye, regner med de fleste er vanlige racingtracks som jeg liker best, antar man får prøve seg på gamle klassikere også. NASCAR virker skrot for min del men må vel testes, er vel for å appellere til det amerikanske markedet regner jeg med. En F1-modus til GT6 hadde ikke vært å forakte :whistle: eller et eget GT:F1 spill *drømmer*. Er det noen bra F1 spill til PS3, har ikke konsollen enda så har ikke så god oversikt.

 

Er det forøvrig noen som kan gi meg en objektiv sammenligning av GT og Forza seriene da jeg aldri har prøvd sistnevnte. Har jo lest en god del bra om Forza, er det noe tess? Har alltid likt den følelsen GT serien gir meg som jeg føler slår en bra balanse mellom realisme og arkade.

Lenke til kommentar

Når man ser på de to flaggskipa GT for Sony og Forza for MS så kan man stille spørsmålstegn om hvorfor ikke GT klarer det som Forza kan nemlig skademodellering på all bilmerkene i spillene.

 

Ser ikke helt poenget med masse biler i en racing sim som begge utgir for å være når ikke alle bilene oppfører seg som in real life når man dulter bort i en motstander og ergo en skade er oppstått.

 

Jeg ville heller hatt en midre antall biler i GT hvis det kom full skademodellering på alle bilmerkene slik det ser ut til å bli nå er direkte latterlig att de kaller dette The Real Driving Sim.

Lenke til kommentar
Er det forøvrig noen som kan gi meg en objektiv sammenligning av GT og Forza seriene da jeg aldri har prøvd sistnevnte. Har jo lest en god del bra om Forza, er det noe tess? Har alltid likt den følelsen GT serien gir meg som jeg føler slår en bra balanse mellom realisme og arkade.

 

GT serien vinner en del på att det er en grafisk perle av ett bilspill, har flere utgaver av bilmerker enn konkurenten og har flere baner man skal kjøre på. Derimot taper det på att i Forza har skademodellering i serien sin noe som fører til att bilene i Forza oppfører seg mere i real life enn hva GT serien gjør.

Lenke til kommentar

Alright, takk for litt forklaring. Er enig i at GT burde klare skikkelig skademodellering, er jo ingen som har behov for 1000 biler uansett (hvorav 74 sikkert er Skyline-varianter). Tipper om de hadde "truet" med å droppe de merkene som ikke ville ha modellering så kunne de nok fått viljen sin, er jo utrolig bra reklame for et merke å være med i slike spill vil jeg tro. Jeg kunne også lett klart meg uten selv viktige merker som BMW o.l. om det betydde at resten hadde skademodellering (ville selvfølgelig ikke om det innebar at kun Lada og Trabant var inkludert men dette ville neppe vært reelt).

 

Må si meg enig i at spillet ser vakkert ut, husker godt hvordan jeg likte grafikken allerede i GT1 og 2 og stilen er egentlig ganske lik. Koser meg når jeg ser folk vifte med norske flagg rundt banene ;)

Lenke til kommentar

Synd ingen bilspill lever opp til dine forventninger whackedorange. Du får oppleve skikkelig skademodulering i reallife for å tilfredstille deg selv ;) For om man dropper gode bilspill fordi skademoduleringen ikke er slik man ønsker den skal være så blir livet kjedelig. Og please slutt å kall den skademoduleringen i forza for realistisk. Da må vi hente frem noe youtube linker. Synd at PD ble tvunget til å gå samme vei, for skademoduleringen i GT5 ser ut til å være samme tulle.

Lenke til kommentar

Syns det er litt dumt og si at det MÅ være Skademodulering på GT5. For og være helt ærlig så mener jeg at GT2 er fortsatt kongen over GT serien,det går kjapt i svingene,time svingene og mestre banene osv, har også testet GT3 og GT4 og slik som GT2 burde det være bare mye bedre grafikk. Men uten tvil det kommer til og bli sykt når det kommer ut,gjett om jeg skal kjøpe meg det a :thumbup:

Lenke til kommentar

Elsker også GT2! Kommer vel litt av at jeg ikke har ps2 i hus og dermed bare har spilt de nr 3 og 4 hos kamerater. Gode minner å tenke på å snitte svingene på det jeg mener å huske var Seattle banen, likte den veldig godt og håper den kommer igjen.

 

Ser en kan bruke custom soundtrack, går det an å streame fra en pc over nettverk eller må man ha de filene liggendes i en mappe på konsollen?

Lenke til kommentar
Ser en kan bruke custom soundtrack, går det an å streame fra en pc over nettverk eller må man ha de filene liggendes i en mappe på konsollen?

 

For spel der ein kan spele av musikk via XMB in-game (testa sjølv med KZ2 og Zen Pinball) må dette ligge lokalt. Går diverre ikkje an å benytte ein streaming server <_<

Lenke til kommentar

Som det har blitt diskutert over så vil GT5 få 1000 biler hvorav kun 170 vil være premium med skade også på interiøret. I følge linken under vil ALLE bilene få utvendig skade. Så vis dette stemmer, så kan dette spillet spilles i fylla og fortsatt være realistisk. For vi kræsjer vel ikke i edru tilstand gjør vi vel?

 

Kilde: http://reviews.cnet.com/8301-13746_7-10313722-48.html

 

BTW, førstemann til å skaffe seg alle bilene da!:p

Lenke til kommentar

Trenger ikke å komme å syte her om at Forza 3 er 15 ganger bedre en GT serien, ikke vits...

Er det ingen som fatter att GT5 skal ha skademodell på det ytre i alle 1000 bilene og 180 av dem skal ha skade i interiøret og det ytre, so pay attention please...

Jeg har mye mer kontroll på bilen på GT5P en Forza 2, og føler mye mer veien på GT5P..

 

Grafikken jeg har sett i Gran Turismo 5 gameplaymovies er det beste jeg har sett, synes også at GT5P er griselekkert!!! Veldig nære fotorealistiske bilmodeller!!

 

Må nok skaffe en meg en rallystol for GT5!!

Dæven jeg er klar for Gran Turismo 5 med Logitech G25!!! :D

Endret av Toman
Lenke til kommentar
Synd ingen bilspill lever opp til dine forventninger whackedorange.

 

Selskapet bak Gran Tourisimo burde døpe om navnet fra "The Real Driving Simulator" til "The Real Driving Arcade". GT er ikke noen annet ett en knallbra arkade racing spill. Nå er ikke Forza noen ener på simulation heller men de er tross alt nærmere sim enn hva GT er. Beklager å måtte skuffe deg Urge men bruke ikke en bil til flere hundre tusen til å krasje med, er det man har spill som dette for og når dette er ett element er så og si totalt fravikende så er det ikke riktig å kalle det en sim.

Lenke til kommentar
Synd ingen bilspill lever opp til dine forventninger whackedorange.

 

Selskapet bak Gran Tourisimo burde døpe om navnet fra "The Real Driving Simulator" til "The Real Driving Arcade". GT er ikke noen annet ett en knallbra arkade racing spill. Nå er ikke Forza noen ener på simulation heller men de er tross alt nærmere sim enn hva GT er. Beklager å måtte skuffe deg Urge men bruke ikke en bil til flere hundre tusen til å krasje med, er det man har spill som dette for og når dette er ett element er så og si totalt fravikende så er det ikke riktig å kalle det en sim.

 

Slutt å vær offtopic a. Her diskuterer vi GT5. Vis du vil sammenligne de to spillene kan du opprette tråd i Felles forumet.

Lenke til kommentar
Gleder meg til å kjøre Top Gear banen og se Top Gear episoder :D

 

Det blir fett. Håper det blir et vanskelig gull trofè ala Beat Zico på Wipeout HD der man må slå tiden til The Stig på den banen. Ser for meg.

 

Beat The Stig olsen77-albums-ps3t-stuff-picture1463-g.png

Beat the lap time of 1:44:4 with the Suzuki Liana on the Top Gear Test Track

 

Hadde vært fett.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...