Gå til innhold

Diskusjonstråd rundt "Gran Turismo 5"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tok en tur i den Time Trial saken som ligger på Playstation Store og jeg må egentlig si at jeg ikke er imponert. Med tanke på hvor mange som kaller dette bilspillenes svar på softis (softis er awesome) ble jeg rett og slett veldig skuffet. Hvor er den fantastiske grafikken og den gjennomførste kjørefølelsen? Jeg fikk egentlig ikke noe særlig inntrykk av noen av delene.

 

Og før noen sier noe: Nei, jeg bryr meg ikke om at det er Playstation-eksklusivt. Om noe, så digger jeg Gran Turismo serien da jeg spilte både 3´ern og 4´ern i flerfoldige timer.

Lenke til kommentar

Store ord fra Kazunori Yamauchi om konkuransen til GT-Serien, lite utdrag fra intervjuet:

 

Når du ser tilbage på de spil der er udkommet siden GT4 – med Forza Motorsport som den nok største titel – ser du så ting, du ønsker at implementere i GT-serien? Funktioner som har rykket genren et skridt frem? Eller udvikler i Gran Turismo i en form for vakuum, hvor I ignorerer konkurrenterne?

 

Kazunori Yamauchi: De sidste er faktisk helt præcis hvad vi gør. Vi skeler ikke til andre spil mens vi udvikler Gran Turismo – det er udelukkende baseret på hvad vi ønsker at opnå med spillet. Faktisk har jeg svært ved at spille de andre spil i mere end fem minutter af gangen. Spillenes lave niveau af kvalitet skinner virkelig igennem i de andre spil og jeg kan ikke holde dem ud!

 

 

Hele intervjuet kan forøvrig leses her

Endret av whackedorange
Lenke til kommentar

Veldig store ord, indeed :p

 

"Perhaps the most surprising [visit] was when a couple developers from Gran Turismo makers Polyphony Digital came by to personally get hands-on with Forza 3, all the while taking careful notes, examining our UI system, shooting photos, and directly asking us some pretty interesting questions,"

 

http://www.eurogamer.net/articles/turn-10-polyphony-checked-out-forza

Lenke til kommentar

Så flott at de ikke kopierer hva Turn10 gjør er det ikke? Eller vil man at utviklere skal se på andre spill for så å gjøre det de gjør? De har jo uansett virkeligheten og forholde seg til så de vet jo hva de bør gjøre og hva som er mindre viktig. Og de lytter sikkert på hva fansen ønsker seg(damage). PD vet godt hva de gjør og har laget 4 flotte bilspill, så det er ingen grunn til å tro at de vil gjøre noe annet denne gangen.

 

Og whackedorange, den rasediskrimineringen din passer seg ikke på ett spill forum. Tror de fleste har stor respekt for Yamauchi.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Yamauchi er kjent for å være perfeksjonist men dette er noe jeg ikke hadde forventet at han skulle ha si :/

 

Altså dem har en del å bevise før dem begynner å angripe Forza serien. Jeg er trofast Playstation bruker men jeg må ærlig innrømme at Forza er langt over GT serien for øyeblikket. Både med tanke på handlig og fysikk. GT har vært utrolig arkade sålangt. De bør skjerpe til med GT5. Prologue vitner ingenting om det enda og heller ikke demoen.

Lenke til kommentar

Trofast PS3 bruker her og.. Ønsker ikke å ødelegge forventningene til de som fremdeles venter spent på dette GT5, men seriøst.. Tatt i betraktning suksessen til Forza 3 og den ekstreme utviklingstiden ligger det et helt enormt press på polyPHONY digital.

 

Har vanskelig for å se hvordan de kan gi ut GT5 nå eller noensinne uten at det kommer til å skuffe stort og bli tidenes flopp, med mindre de har noen seriøst seriøse ess i ermene.

Lenke til kommentar

Det er en ting som irriterer meg og som det tydeligvis kun er GranTurismo som får til: - Bevegelige deler på karosseriet.

 

Se f.eks på Mercedes-Benz SLR McLaren: Når bilen bremser, reiser det seg en spoiler bak på bilen:

slr-mclaren-spoiler.jpg

Dette skjer ikke i Forza 3 eller andre "billig"- titler. GranTurismo 4 er det eneste spiller hvor jeg har sett denne detaljen.

 

Men GranTurismo er heller ikke perfekt. En av de største skuffelsene i GT5 Prologue, var cockpiten til Citroën C4 Coupé VTS:

citroen_c4_fixed-hub_steering_wheel.jpg

C4 har fast rattnav. Det betyr at dersom du roterer rattet, roteres ikke midtdelen. I GT5P roteres derimot hele rattet slik som alle andre ratt...

 

Ikke store sakene, men nok til å irritere seg grønn av for min del :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...