Gå til innhold

Diskusjonstråd rundt "Gran Turismo 5"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
det var det jeg tenkte på, så mulig du misforsto den lille kommentaren min.

Jeg er veldig negativ til Gt5, så var det sagt. (pga manglende realisme og skademodell)

 

Det er jo skade på alle biler da og vil si spillet har realisme i bøtter å spann. Dersom du kun skal ha Forza 3, hvorfor tilbringer du tiden din i denne tråden?

Lenke til kommentar

Etter som jeg klarer å finne ut på nett så er det bare skade på løpsbilene i Gran Turismo 5. Eksempelvis er det en trailer fra GamesCom der man får se en Subaru WRC-bil med panseret opp og fangeren på halv åtte. Skadene på den ser flott ut. I starten av videoen kolliderer nevnte Subaru med en Mitsubishi Lancer Evo uten at Evoen tar noe skade. Så det stemmer nok som mange spillsider rapporterer: Det blir skade på løpsbilene, men ikke de vanlige bilene i spillet.

 

Det er litt skuffende siden PD har pratet så mye og lenge om skader. Det skulle jo først være med i GT5P men det skjedde ikke. Så skulle det komme som DLC til GT5P men det skjedde heller ikke. Så lovet de skade til GT5 men det ser ut til at bare noen få biler får det.

Lenke til kommentar

Skuffet jeg også over manglende skademodell men når det er sagt så har Gran Turismo en fordel kontra alle andre bilspill. Det kalles The Real Driving Simulator av en veldig god grunn, det er så si perfekt kjørefysikk i spillet ser man bort fra autovern opplegget :) Kjørefeelingen er der og bare ta GT: Prologue. Hvem kan med hånden på hjertet si de har driftet i Gran Turismo uten å ha trent i 5-6 timer først ? :) Det er uhyre vanskelig. Jeg er rimelig erfaren på Gran Turismo og jeg og noen venner satt i timesvis for å få til drifting på et amatørlig nivå sånn det skal være.

 

I spill som Grid, NFS og Forza så er drifting uhyre enkelt og krever ikke noe veldig spesielt, alle kan gjøre det. 99% vil feile med drifting i Gran Turismo ihvertfall. Dette og mye annet som gjør disse spillene til beste bilspillene gjennom tidene. Så kjipt at det ikke er skade på alle bilene men likevel så blir nok Gran Turismo 5 legendarisk tenker jeg. Men tipper flere sider vil vote negativt pga det er et PS3 spill og at anmeldere klør etter å angripe en legendarisk spillserie som Gran Turismo. Er en av veldig få spill som er eksklusivt til PS3 og da tenker jeg anmeldere verden over venter på å angripe spillet her. Bare vent og se.

Lenke til kommentar

Tviler på at det er på grunn av konsollen spillet er på at de kommer til å ha litt kvasse penner.

 

Er gran turismo et utrolig bra spill med veldig bra kjørefysikk? Ja, er det flere spill der ute som har det? Ja det er det.

 

Når man har lagt ned den grunnstenen så blir blikket festet bort fra selve kjøringen, fordi det er det flere som får til. Kanskje ikke like bra, men bra nok til at man har verdiege konkurenter. Blikke faller da på features. Ser vi på den farsen som er Gran Turismo PSP, så er det tydelig at ren kjørefysikk og glede ikke er bra nok i dagens verden. Det at de i det hele har tatt bort carear mode på PSP er latterlig, det var spillets store trekkplaster. Måtte spille løp om og om igjen, tjene penger, kjøpe bilder og jobbe deg oppover. Det er slik spill skal være, motiverende og oppslukende.

 

Når det er sagt så kommer nok GT5 å ha det også. Problemet er at GT5 kommer til å mangle en del viktige områder der konkuransen har ledet et par år nå. Nemlig Community. Her snakker vi om mer en online racing. Hvis man ser hva Forza har fått til med costume paint og auction house. Da ser man at GT vil slite litt reveiw messig hvis det ikke har med lignende features.

 

Nå kan GT få bra scores (9/10 osv basert på at det er et fantastisk racingspill) For det vet vi det er og kommer til å tjene godt på. Men i 2010 er ikke det lenger godt nok for full pott.

 

Blir spennende å se. Synd vi må vente så lenge.

 

PS: folk som klager på manglende realisme PGA skademodell. Skal du ha ekte realisme så tar du bilen din og vraker den i et tre. Da får du ikke bare EKTE skademodell på deg og bilen, men du får også teste ut den nye sykehusfunksjonen :whistle:

Lenke til kommentar
PS: folk som klager på manglende realisme PGA skademodell. Skal du ha ekte realisme så tar du bilen din og vraker den i et tre. Da får du ikke bare EKTE skademodell på deg og bilen, men du får også teste ut den nye sykehusfunksjonen :whistle:

 

Hadde spillutviklerne lagt inn et ekstra "reality level" der faktisk spillet er slutt hvis du kjører utfor eller cruncher bilen for mye.

Kjører man utfor et stup som i f.eks Dirt bør spillet være slutt, ingen tilskuere kan dytte deg inn på veien igjen da :)

Dirt og RacePro har faktisk motorskader som stopper bilen for godt.

Men dette tror jeg verken microsoft eller sony tør/eller har betalt for.....

 

Man må jo forvente at noe skjer hvis man krasjer inn i en mur i 300 km/t ?? (bortsett fra å tape 5 sekunder.)

Lenke til kommentar
PS: folk som klager på manglende realisme PGA skademodell. Skal du ha ekte realisme så tar du bilen din og vraker den i et tre. Da får du ikke bare EKTE skademodell på deg og bilen, men du får også teste ut den nye sykehusfunksjonen :whistle:

 

Hadde spillutviklerne lagt inn et ekstra "reality level" der faktisk spillet er slutt hvis du kjører utfor eller cruncher bilen for mye.

Kjører man utfor et stup som i f.eks Dirt bør spillet være slutt, ingen tilskuere kan dytte deg inn på veien igjen da :)

Dirt og RacePro har faktisk motorskader som stopper bilen for godt.

Men dette tror jeg verken microsoft eller sony tør/eller har betalt for.....

 

Man må jo forvente at noe skjer hvis man krasjer inn i en mur i 300 km/t ?? (bortsett fra å tape 5 sekunder.)

 

 

Prøv FM3 demoen. Jeg krasjet en Ferrari California så hardt at den ikke ville kjøre mer. Riktignok flyttet den på seg, men det pga. nedoverbakken bilen sto i ;)

Lenke til kommentar
Dere snakker om 360 spill her i GT5 tråden, offtopic blir det...

 

Her skal det snakkes om GT5, gå tilbake til deres verden..

For å sammenligne to spill som handler om det samme, men som er på forskjellige plattformer blir off topic? Med mindre man er veldig protective over en av titlene så er det ingen skade i å sammenligne og dra frem bra ting med et spill og sette det opp mot et annet. Det burde ikke nødvendigvis bli en fanboykrig utav hvilket spill man foretrekker. For i bunn og grunn så har begge konsollene "sitt" kjørespill, begge er toppspill for hver sin konsoll. Hvis Forza 3 skulle vise seg å være bedre en GT5, vil det ikke bevise at Xbox er bedre en PS3, det vil bare vise at et spill på 360 er bedre en tilsvarende på Playstation.

 

For å ta det fra min egen erfaring med titlene. Jeg er en sony mann. Har to HDTVer i huset og 2 PS3er, fordi den er så grei både til spill og film. Har alltid vært stor fan av hva playstation har fått til både med hardware og software. Spilte utallige timer med GT3 på PS2 når det kom, og en del men betraktelig mindre GT4 når det endelig kom. Det har nå vært et betraktelig tørke på GT fronten i noen år. Det kom en konsoll i mellomtiden som het Xbox360, på den konsollen kom Forza 2. Siden jeg var veldig glad i GT på playstation var jeg litt nølende men også spent på den tittelen. Endte med kjøp og jeg satte den inn i Xboxen. Til min store nytelse var ting her veldig veldig bra. Karriæremoduset var faktisk helt fantastisk. Blanding av rollespill element som XP var utrolig bra implimentert og progresjonen i spillet var utrolig gøy.

 

Ventet så lenge på GT5 prologue på PS3 og ble ikke skuffet der heller. Grafikk som gjør at jeg nå har vannmerker i sofaen etter å ha sittet måpende i flere timer ble resultatet av det. Er veldig spent på GT5 og hadde håpet at det kom i år. Det gjør det desverre ikke, så da får jeg korte ned ventetiden med Forza 3. Desverre er 360en min litt syk for tiden, for andre gang. DVD drevet har gått, så må nok sende den inn på reperasjon før jeg kan spille forza 3. Det virker derimot som et veldig lovende spill som jeg kommer til å kose meg i mange timer med.

 

Nå vil jeg ikke se på denne posten som off topic, siden jeg faktisk nevner GT5.

 

Hvis vi ikke skal få lov til å sammenligne spillet har tråden mistet mye av sin mening. Blir som hvis du er på et religionsforum og skal diskutere kristendommen, så kan du ikke nevne likheter med for eksempel islam, for det må du gjøre på islam delen på forumet. Og visa versa, noe som fører til at man aldri kan sammenligne og sette ting opp mot hverandre.

Lenke til kommentar
Snakkes om GT5 ja, og da er det jo naturlig å se på hva konkurrentene som Shift og FM3 får til.

 

Forresten festlig sitat du har i signaturen, synd det ikke står noen plasser i artikkelen du liker til.. ;)

 

Vet ikke hvordan det er med synet ditt, men jeg finner det i artikkelen. Og uansett om det ikke hadde stått der så er det vel liten tvil om at det er sant.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...