Gå til innhold

Gamer.no: Slutt med nynorsk i artikler


Nynorsk har kommet for å bli. Hva mener du?  

16 stemmer

  1. 1. Nynorsk på Gamer.no; ja eller nei?

    • Ja
      142
    • Nei
      51


Anbefalte innlegg

Eg kan garantere deg at eg kan verken danse eller spele fele.

 

.. Men du skriver artiklene iført bunad, sant? :unsure:

 

 

Nei, naken.

 

Det var da enda gått. Øyvind her er som meg han, kan vi være minst mulig påkledd er vi det. (Jeg antar at det han sa var en spøk, men jeg mener det)

Second that.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leste enda en flott artikkel av Øystein for ikke så lenge siden, og det tok faktisk en halv side før jeg innså at det var på nynorsk. Hehe. :p

Nynorsk er ikke så vanskelig folkens (de som snakker om hvor grusomt det er å lese). Det blir automatisk oversatt til bokmål i mitt hode i hvert fall, og jeg var ganske elendig til å skrive nynorsk på skolen.

Nå håper jeg trådstarter skjønner at han er slått, og at de fleste synes man skal få skrive som man vil så lenge man holder seg innenfor vanlige grammatiske regler for foretrukne målform.

 

Siden dette faktisk er en tråd om språk så håper jeg at det går greit om jeg ber folk om å lese seg opp på når "Og/å" brukes. Ser folk blande dem sammen i halvpartene av innleggene på dette forumet.

Jeg er langt fra perfekt selv, men feil bruk av å/og irriterer meg.

*Venter på at noen skal finne frem et innlegg hvor jeg har gjort en og/å feil. Har sikkert skjedd en gang. :rolleyes: *

 

Selv om jeg er på siden av majoriteten her, må jeg si at det provoserer meg litt når folk sier at nynorsk er det eneste sanne språket i Norge, og at bokmål heller burde forsvinne.

"Two wrongs don't make a right" folkens. Det er ikke bedre å rakke ned på bokmål fordi trådstarter rakket ned på nynorsk. Begge målformer har sin plass. :)

Lenke til kommentar
Selv om jeg er på siden av majoriteten her, må jeg si at det provoserer meg litt når folk sier at nynorsk er det eneste sanne språket i Norge, og at bokmål heller burde forsvinne.

"Two wrongs don't make a right" folkens. Det er ikke bedre å rakke ned på bokmål fordi trådstarter rakket ned på nynorsk. Begge målformer har sin plass. :)

 

Hvis du refererer til det forrige innlegget mitt, så var det absolutt ikke det jeg mente. Prøver bare å fortelle alle nynorsk-haterne at nynorsk er minst like norsk som det bokmål er. :)

Lenke til kommentar
Selv om jeg er på siden av majoriteten her, må jeg si at det provoserer meg litt når folk sier at nynorsk er det eneste sanne språket i Norge, og at bokmål heller burde forsvinne.

"Two wrongs don't make a right" folkens. Det er ikke bedre å rakke ned på bokmål fordi trådstarter rakket ned på nynorsk. Begge målformer har sin plass. :)

 

Hvis du refererer til det forrige innlegget mitt, så var det absolutt ikke det jeg mente. Prøver bare å fortelle alle nynorsk-haterne at nynorsk er minst like norsk som det bokmål er. :)

 

Tror du presiserte at du ikke ville kutte ut bokmål heller i ditt innlegg så tenkte ikke spesielt på deg.

Er bare en del i denne tråden som går på defensen med en gang ved å si at nynorsk er best i stedet, men kan være jeg leste folk feil. Har vært på tivoli så er vel litt surrete i hodet enda. :p

Endret av Nether
Lenke til kommentar

Gamer.no må ikke slutte å skrive artikler på nynorsk så lenge de har kvalifiserte skribenter som har nynorsk som sitt hovedspråk. Om de hadde tvunget en skribent som skrev på nynorsk å skrive på bokmål, ville det vært en form for diskriminering. I Norge er nynorsk og bokmål to likestilte skriftsspråk. Dette burde strengt tatt ikke vært noe emne å diskutere.

Lenke til kommentar
Ditt tap gutt. Men du kan trøste deg at 20 % av Gamer.no's medlemmer støtter deg i saken. Og når du er ferdig med videregående skole Amaranth, blitt stor gutt og vis, innser du at du har gått glipp av mange gode artikler pga at du ikke gidder å prøve å lese nynorsk. Forhåpentligvis.

Jeg klarer å lese nynorsk. Måtte jo igjennom det forbanna faget på ungdomsskolen. sier bare at jeg helst hopper over artikler på nynorsk. :]

Lenke til kommentar

For meg blir det egentlig litt motsatt. Hvis jeg ser en artikkel på nynorsk (på gamer.no) får jeg en trang til å lese dem. For nynorske artikler på Gamer.no blir levert av Øystein Furevik, og han skriver godt som fanden. Artiklene hans er artig å lese, mye på grunn av et rikt språk. Nynorsk er undervurdert av mange. Det er det fineste skriftspråket i Norge. Jeg er overhodet ikke flink til å skrive på nynorskmålet. Men jeg synes alikevel det er det fineste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...