Gå til innhold

Den "store" Final Fantasy XIII tråden


Anbefalte innlegg

Åpenbart er du for dum til å forstå historien. Jeg forstår den ypperlig uten å lese i dataloggen. Men om du skulle føle du ikke forstår helt, prøv og les der. Du kan da ikke å forvente å få et helt univers og historie servert på sølvfat. Leste nettopp anmeldelsen til nettmagasinet. Det var hårreisende provoserende. Tydelig en veldig arrogant og ignorant anmelder som mener at historien er uorginal. Hva f*en er uorginalt med dette konseptet? Har aldri opplevd makan.

Endret av Genetics
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bakgrunnsinfo er ikke det samme som å ha lest alt av info vet du vell, det er kjekt med en introduksjon av spillet før man blir kasta ut i det, har da vært veldig vanlig i de fleste FF-spillene det.

Hva er det med å kalle folk dumme, folkeskikk er en fin bil.

Lenke til kommentar

Bakgrunnsinfo er ikke det samme som å ha lest alt av info vet du vell, det er kjekt med en introduksjon av spillet før man blir kasta ut i det, har da vært veldig vanlig i de fleste FF-spillene det.

Hva er det med å kalle folk dumme, folkeskikk er en fin bil.

 

Du sa du var stor fan av de litt eldre final fantasy spillene, type VII og VIII. Så vidt jeg kan huske fikk du ikke rare bakgrunnsinfoen i de spillene heller.

Lenke til kommentar

Det er da naturlig å gi litt bakgrunnsinformasjon når man viser fram en ny verden. Enten kan det forklares på en mer diskre måte gjennom dialog eller gjennom en fortellerstemme eller på hvilken som helst annen måte fortelleren måtte finne på (men gjennom handlingen, og ikke i en bortgjemt meny). Poenget er jo bare å få en viss peiling på hvorfor ting er som de er når man blir kastet inn i en ukjent verden.

 

Skal være enig med at historien er litt vrien å finne ut ved å KUN se på cgi klippene og dialoger o.l. jeg klarte det sånn nogenlunde(har spilt kun en 4-5 timer til nå) men jeg gikk inn i dataloggen eller hva den nå heter og leste litt der, er veldig godt forklart der hva som skjer osv.

Og hvis du ikke skjønner historien fra dialoger og ikke gidder å bruke litt tid på å lese mer detaljert så har du bare deg selv å skylde på.

Endret av Chronilus
Lenke til kommentar

Jeg sa aldri jeg ikke gadd å lese, jeg har nettopp lest det og DA ble alt mye klarere.

Bare kjipt at man må spille 4-5 timer for å få frem info'n som egentlig kunne vært forklart på en litt smoothere måte.

 

Fint forklart og bra BIO på folk, litt kronglete da for å være ærlig,

men ok.

Lenke til kommentar

Nå er det heller ingen grunn til å glefse etter folk selv om de ikke forstår eller liker historien. -_-

 

Men uoriginal er det siste den er. FF forteller historier som det er vanskelig å finne noe annet sted, enten man liker det eller ikke.

 

Også gjelder det å være litt tålmodig da. I et spill som varer 40-50 timer er det ikke urimelig å bruke 4-5 timer på introduksjoner. Om man skulle lempet all informasjonen på oss i løpet av den første timen hadde det blitt veldig mye nytt på altfor kort tid og man hadde sannsynligvis glemt en del og blitt nødt til å lese datalog uansett. Når man introduserer en helt fremmed verden er det god eksposisjon å ta det bit for bit i små og lettfordøyelige doser.

Lenke til kommentar

Åpenbart er du for dum til å forstå historien. Jeg forstår den ypperlig uten å lese i datal..Blablablabla

 

Super cool story bro...

 

Joda, ved å lese infoen så får man sikkert en fin oversikt over universet, så jeg skal gjøre det. Det forandrer dog ikke på det faktum at det er en dårlig måte å fortelle en historie på. Å indrodusere spilleren/leseren/seeren til det nye universet er jo helt grunnleggende historiefortelling.

 

Når det er sagt forstår jeg jo de grunnleggende historieelementene. Skulle bare mangle etter 14 timer. Det kunne bare vært mye tydeligere for meg hvis det hadde blitt fortalt på en mer konkret måte.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

Litt om en enkel funksjon i FFXIII, som burde vært der for leeeenge siden.

 

SKIP i cutscenes er herlig, i går satt jeg og slet litt med en boss, husker ikke navnet hans, men det at når jeg døde, kunne trykke retry, og start+back som blir til SKIP, altså hopper rett til fighten som var rett etter den cutscenen.

 

Det er absolutt ikke anbefalt å skippe noe som helst i noen FF spill, men etter å ha dødd 4 ganger orker jeg ikke å se den samme filmen igjen, så dette var utrolig bra gjort synes jeg.

Ikke det at jeg trenger skip, men det er veldig velkommen liten ting som er nyttig til tider.

 

Endret av Puro
Lenke til kommentar

Det som har til tide har blitt litt irriterende, er når f. eks du skal sloss mot flere fiender hvor en er sterkere enn de andre. Snakker om et par roboter hvor du behøver å få den i stagger for å gjøre damage. Da fokuserer jeg alt attack på den roboten, men så springer allikevel Fang rundt å tar de andre robotene når jeg trenger henne til akuratt hovedroboten. Argh!

Lenke til kommentar

Jeg likte 9 og 10 veldig godt også. Er ikke helt den største fanen av 8, men det kan kanskje være fordi jeg aldri kom meg gjennom det :/

Jeg digga FF IX og VIII veldig mye, men litt kronglete junction system i starten.

Det jeg husker best fra FF IX er vell "ooh.. soft.." :D <3

FF IX var veldig artig, spesielt med kortspillet, digga det.

 

Gah, gode gamle FF.:<

Lenke til kommentar

Det som har til tide har blitt litt irriterende, er når f. eks du skal sloss mot flere fiender hvor en er sterkere enn de andre. Snakker om et par roboter hvor du behøver å få den i stagger for å gjøre damage. Da fokuserer jeg alt attack på den roboten, men så springer allikevel Fang rundt å tar de andre robotene når jeg trenger henne til akuratt hovedroboten. Argh!

 

Heisann. Dette skjer dersom du bruker et paradigme med to commandoer. Derfor er et slikt paradigme ikke egnet i kamper hvor det er flere fiender til stede. Jeg pleier å kjøre relentless assault (commando, ravager, ravager) frem til det kun er èn fiende igjen (den sterkeste), som jeg også angriper med dette paradigme frem til stagger, pga. at ravager fortere bygger opp gaugen. Deretter skifter jeg til et paradigme med 2 eller 3 commandoer for å påføre maksimal dps :) I et paradigme med flere enn èn commando og flere enn èn fiende, vil commandoene angripe forskjellige fiender.

Lenke til kommentar

Battle Rank is calculated between 0 and 5 stars

 

__________________________________________________________________________

| Rank | Score | TP Recovery | Rare Drop % | Enemy Party Drop |

|==========================================================================|

| 5 Stars | 13,000 and up | 8x | 5x | Normal |

| 4 Stars | 12,000 - 12,999 | 3x | 3x | Normal |

| 3 Stars | 9,000 - 11,999 | Normal | Normal | Normal |

| 2 Stars | 8,000 - 8,999 | Half | None | 2x |

| 1 Star | 7,000 - 7,999 | 1/4th | None | 4x |

| 0 Stars | 0 - 6,999 | 1/8th | None | 8x |

*==========================================================================*

 

edit; Spacene kom ikke med, men du ser sikkert greit nok hva høy score gir deg.

Endret av Vaine
Lenke til kommentar

bah, noe som driver å plager meg sinnsykt er når du er i en figth, og folka kan jo faen ikke flytte på seg strategisk!!!

Hold dere sammen i en klump så fienden kan ta aoe angrep på aoe angrep som interrupter healing constant, god ide!

BAH!

Har daua flere ganger nå på helt vanlige encounters pga dette, vært spesielt ille når det har vært kun caster typer f.eks. Sazh og Vanille. uansett hvilken modus du setter dem i så flytter dem ALRDI på seg siden alle angrep dem gjør er ranged *sigh*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...