Gå til innhold

Den "store" Final Fantasy XIII tråden


Anbefalte innlegg

Gjør som i FF7 eller FF10, hold villainen ukjent til den personen skal først presenteres. Slik at spilleren får et litt "wow" inntrykk. Sephiroth som står i flammehavet av Nibelheim er noe som er "brent" på manges minne. Eller Seymour som summoner Anima under blitzball turneringen. Til tross for elendige hårfrisyrer. Og hvem kan glemme Kefka, som man egentlig ikke ser som noe annet enn en litt sær fyr før han avsløres som den mest sinnsyke av alle badguys.

 

Men nå er jo ikke Sephiroth villain i FF7 heller, han er jo bare en lissom-villain som selv blir utnyttet av Jenova. Det er Jenova som er den egentlige villain i FF7 ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sephiroth som står i flammehavet av Nibelheim er noe som er "brent" på manges minne..

<3

 

Hedre FF XIII.. hmm, jeg er av den typen som synes FF aldri kan bli helt 100% etter FF VII, sorry men det er meg.

For all del, det kan da bli et supert spill, håper jo på det.

Lenke til kommentar

det er jo Sephiros som er villain da. det er jo så tydelig.er jo han som gjør faenskap da..Jenova er bare med i sekvens og noen 2-3 Jenova fights.. og ja..brannen i nibelheim er brent fast ja, men det er også da sephiros kommer ovenfra og bruker sin masumane og dreper Aeris:(

 

jeg synes villain i ff8 er bra utspilt. Hele tiden trur man Villaen er Edea. så kommer Adel inn i bildet, så finner vi ut at rinoa blir possesed av Ultimecia derfor synes jeg det er bedre siden det kommer som et sjokk:p

 

men tilbake til topic. Personlig kommer jeg til og glede meg til ff vs 13 mere.har aldri sett blod i et ff spill utenom ff8 introen da seifer bruker gunbladet sitt da. FF 13 blir bra det også,jeg bare syns Square kunne gjort en bedre jobb. det er greit at byen er futuristisk og enemys er av metals, men de burde ikke latt det slik det er metall enemys utafor byen.

 

jeg båre håpe det kommer en ing trailer på ff vs 13....

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som elsket Final Fantasy 10?

Fy faen jeg har minner fra det spillet, heftigste summons som har vært i FF sin historie, hadde faktisk noen dager jeg var ganske deppa fordi noen av cutscene ga både tårer og gåsehud

 

Dæven Final Fantasy XIII ser konge ut til nå!

Lenke til kommentar
det er jo Sephiros som er villain da. det er jo så tydelig.er jo han som gjør faenskap da..Jenova er bare med i sekvens og noen 2-3 Jenova fights.. og ja..brannen i nibelheim er brent fast ja, men det er også da sephiros kommer ovenfra og bruker sin masumane og dreper Aeris:(

Nope, det er faktisk feil. Sephiroth er en puppet, styrt av Jenova på lik linje som Cloud og alle de andre. Det er Jenova, en skapning fra outer space som utryddet Cetraene og som manipulerte Shinra til å bygge atomreaktorer for at planeten skulle bli svakere og dermed lettere å ta over.

Sephiroth var bare et virkemiddel hun brukte for å ta kontroll. Tenk da, når Shinra utsetter soldatene sine for mako/Jenova-celler, hva tror du skjer da? Jo, da har automatisk Jenova kontroll over dem og dermed hele verden. Det er en utspekulert plan fra hennes side.

 

Man merker dette også spesielt helt på slutten når Cloud og Sephiroth slåss. Cloud dreper Sephiroth overraskende enkelt med Omnislash. Legg også da merke til hvor sjokkert Sephiroth ser ut til å være. Det er jo sannsynligvis fordi han ikke har Jenova i seg på samme måte lenger og har dermed ingen krefter. Hele karakteren Sephiroth er jo en eneste stor illusjon også.

 

I tillegg til at Sephiroth tilbringer hele tiden i spillet opp i Northern Crater. Når Cloud på mystisk vis slengte han utfor broen i Nibelheim-reaktoren så fløt Sephiroth i Lifestream og endte opp i Northern Crater. Derfra kontrollerer han (egentlig Jenova) Cloud til å komme opp dit.

 

Dette som er så genialt med FF7, man ser spillet fra Cloud sine øyne. Men kan man jo ikke stole på det, siden han blir manipulert til altmulig rart :)

Lenke til kommentar

vel,jeg mener fortsatt at sephiros er vilain. men gidder ikke og diskutere det her på FF tråden, det blir bare ødelagt pga negativitet. FF 13 har kickass gameplay no doubt. men gleder meg til FF vs 13, dessuten så er det eneste FF spillet som har en trailer med blod i...bare gleder meg noe sykt til vi faktisk får se noe gameplay.

 

men er ikke bare du som er fan av FFX, jeg synes det er genialt gjennomført,mange bitcher om dårlig lipsync og det er det jo, men det er ikke et ff spill handler om. Og jeg er kanskje en av de som liker også FFX-2. mange sier det har crappy historie og gameplay er pga YRP samler på spheres er jo pga av slik ho kan finne som er recorda etter Tidus.

Lenke til kommentar
vel,jeg mener fortsatt at sephiros er vilain. men gidder ikke og diskutere det her på FF tråden, det blir bare ødelagt pga negativitet. FF 13 har kickass gameplay no doubt. men gleder meg til FF vs 13, dessuten så er det eneste FF spillet som har en trailer med blod i...bare gleder meg noe sykt til vi faktisk får se noe gameplay.

 

men er ikke bare du som er fan av FFX, jeg synes det er genialt gjennomført,mange bitcher om dårlig lipsync og det er det jo, men det er ikke et ff spill handler om. Og jeg er kanskje en av de som liker også FFX-2. mange sier det har crappy historie og gameplay er pga YRP samler på spheres er jo pga av slik ho kan finne som er recorda etter Tidus.

 

FF VIII hadde blod i introfilmen sin (scenen hvor Squall & Seifer slåss).

Men kjenner jeg er mer gira på FF XIII VS selv :)

Lenke til kommentar

Til Kenny Bones: Helt sant som du sier at den egentlige villainen er Jenova, men det er Sephiroth som settes opp som den aktive villainen, mens Jenova er den passive villainen. For å illustrere litt bedre.

 

Et kongerike lider under kongens tyrraniske styre. Og kongen blir den synlige utad for folket som tyrannen. Rådgiveren som derimot "foreslår" endringene og lovene og ikke tiltar seg "cred" for hva som skjer vil derimot bli forbigått i all stillhet. Mye det samme kan man si om Sephiroth og Jenova, Sephe er den maktgale kongen som alle hater, mens Jenova er den stillferdige rådgiveren som sniker seg bort i en skjult gang når revolusjonen kommer. :)

 

Men back on track. FF13 ser lovende ut, og det er noe veldig herlig over karakterene som er vist til nå. Det virker som om dev teamet har latt seg inspisere litt av de mer fargerike karakterene fra de tidlige spillene, fremfor de lite karakteriserte personene i de nyere spillene. Men er litt redd for at ff13 ikke vil bli helt opp til ff7 allikevel da, ene og alene fordi ff7 har en meget mektig faktor i bildet, nostalgi....

 

Og til Toman. Jeg likte også ff10 veldig godt, til tross for at det var det mest lineære i serien som jeg har spilt og til tross for tidenes teiteste Bahamut (liker ikke den sentrifuge ringen over ryggen hans, ser bare teit ut), så var spillet en fin spillopplevelse. Men min egen favoritt i serien er faktisk ff8, til tross for draw systemet, og at jeg spilte ff7 først.

Lenke til kommentar

ja vet at FF8 har blod i intro filmen,men jeg snakker om selve trailern jeg.vet jo det at FF8 var det første spillet i serien som faktisk viste blod.

 

men det er jo ikke meningen at det skal måle seg opp til FF7,ff7 er jo kongen uansett hvem kommer.men gleder meg veldig,,

 

Jeg er enig at ff8 er bra,Junction systemet hatet jeg i begynnelsen men lærte meg og like det mer og mer jeg spilte det.er veldig mange som sier at det dårlig.

 

Man får bare håpe at ff13 blir fett.gleder meg til og se de andre summonsene,shiva så jo helt konge ut,selv det er litt bytta ut når man summoner shiva..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
ja vet at FF8 har blod i intro filmen,men jeg snakker om selve trailern jeg.vet jo det at FF8 var det første spillet i serien som faktisk viste blod.

 

men det er jo ikke meningen at det skal måle seg opp til FF7,ff7 er jo kongen uansett hvem kommer.men gleder meg veldig,,

 

Jeg er enig at ff8 er bra,Junction systemet hatet jeg i begynnelsen men lærte meg og like det mer og mer jeg spilte det.er veldig mange som sier at det dårlig.

 

Man får bare håpe at ff13 blir fett.gleder meg til og se de andre summonsene,shiva så jo helt konge ut,selv det er litt bytta ut når man summoner shiva..

 

Trodde ff7 var det første som viste blod. Shinra HQ da Jenova tar og dreper seg frem til presidenten.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...