Gå til innhold

Den "store" Final Fantasy XIII tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg lurer litt på er om det følger med engelsk subs med den japanske versjonen av spillet. Eller om det følger med japansk dub på den engelske versjonen :s

 

De kan da ikke dubbe den engelske versjonen når japanerne har egen versjon av spillet!? :o

 

Men jeg vet ikke, stiller egentlig det samme spørsmålet...? xD

Endret av Ollorca
Lenke til kommentar

Har faktisk aldri spillt noen tidligere FF spill i stor grad, men tenker å gi dette spillet en sjangse da eg har fått litt smaken på JRPG sjangeren smile.gif Håper at de japanske stemmene er inntakte på den europeiske PS3 versjonen og at medfølgende subs kan benyttes.

 

En skulle vel tro det var plass til det på en BD-disk, men samtidig sluker vel alle CGI-klippene i 1080p en god del..

Endret av Mala
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Final Fantasy XIII fikk 4/10 :p

 

A Hong Kong magazine has given FFXIII a 4/10 review, saying the RPG is “so linear that it’s little more than riding an amusement park ride.”

 

Kilde

Det hører vel til historien og at selv magasinet som anmeldelsen stod i advarte om at anmelderen var en "non-gamer" og "borderline-retarded."

 

http://www.destructoid.com/final-fantasy-xiii-the-biggest-swindle-in-history--160046.phtml

Lenke til kommentar

Spillet KAN jo fortsatt være dårlig allikevel. Jeg tviler på at det er det, men vi vet jo ikke det før vi spiller det. Jeg synes det er litt synd at mange anmeldere gir poengsum basert på navnet til spillet og ikke innholdet... Håper det ikke skjer med FF13. Kjøpes skal spillet uansett poengsum. Må bare se å bli ferdig med FF7 :p og FF8... -_-

Lenke til kommentar

Spillet KAN jo fortsatt være dårlig allikevel. Jeg tviler på at det er det, men vi vet jo ikke det før vi spiller det. Jeg synes det er litt synd at mange anmeldere gir poengsum basert på navnet til spillet og ikke innholdet... Håper det ikke skjer med FF13. Kjøpes skal spillet uansett poengsum. Må bare se å bli ferdig med FF7 :p og FF8... -_-

Joda, men det er sjelden tilfellet. I enkelte tilfeller så settes det så høye krav til en spillserie at de får slakt dersom de ikke helt lever opp til det, selv om det kanskje er et fantastisk spill sett alene.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

JRPGer skal/må være lineære fordi det ikke går å fortelle en kompleks historie med troverdig karakterutvikling hvis man skal ta høyde for alle variablene som valgfrihet ville innebære, i motsetning til vestlige rpger der storyen inntar baksetet og du har mange valgmuligheter. Når det er sagt så er noen JRPGer unødvendig lineære. Jeg har vært borti enkelte tilfeller der spillet er så lineært at man nærmest føler som om man går i en korridor der det kun er mulig å bevege seg i retning av det stedet som bringer storyen videre. Det burde være mulig å ta avstikkere og utforske områder selv om de ikke har noe med å storyen å gjøre på det tidspunktet; kanskje for å levle mot sterkere fiender, samle items eller bare for nysgjerrighetens skyld. Hvis jeg blir gjetet gjennom et tilsynelatende åpent og spennende område der alle alternative ruter er sperret av, som om jeg var en sau uten retningssans, da blir det vel klaustrofobisk.

Endret av Spartakus
Lenke til kommentar

så lenge historien er bra nok kan spillet være så lineært det bare vil. En bok/film er jo 100% lineær og det finnes nok av gode bøker/filmer. Men som sagt så må jo historien da fenge nesten hele tiden som kan være vanskelig.

 

Eneste jeg synes virker litt trist er at de har kuttet ned på minigames så vidt jeg vet, og FF spillene har jo alltid vært flinke på det, så det er litt kjipt. Men får se om en mnd :D

Lenke til kommentar

Tipser om en Giantbomb video, hvor Brad har vært å sett på FF XIII og forteller/viser gameplay av spillet - Link

Menyer og litt customization av klasse roller blir vist - engelske menyer. + fighting gameplay inkludert bruk av summons.

NB!: Kan være litt spoilende for folk som vil spille det første gangen uten å vite slike ting. men story elementer blir ikke nevnt. :)

Personlig digget jeg denne videoen, fikk vite mer av denne ene videoen enn alt annet jeg har sett. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...