Gå til innhold

Den "store" Final Fantasy XIII tråden


Anbefalte innlegg

Ingen ting er som FF7 for tiden

Så kom deg over det, og begynn å spill FF XIII uten å tenke på "jeg vil ha tilbake xx fra FF VII" eller "Dette var bedre i FF VII", for det kommer aldri til å komme tilbake.

 

Eller du kan jo alltids bare spille FF VII..

Endret av Puro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen ting er som FF7 for tiden

Så kom deg over det, og begynn å spill FF XIII uten å tenke på "jeg vil ha tilbake xx fra FF VII" eller "Dette var bedre i FF VII", for det kommer aldri til å komme tilbake.

 

Eller du kan jo alltids bare spille FF VII..

Har kommet over det for en god stund siden. Men jeg savner samme kvaliteten på et spill. Til mine behov!

FF7 er fortsat mitt øverste favoritt spill gjennom alt jeg har spilt, så kan godt være derfor jeg er litt gira på det x)

så jeg har liksom satt det som en standard for mine neste prøvelser for FF spill.

 

Men føler dette heller bør taes i den andre FF tråden x)

så jeg skal prøve å holde meg unna slik diskusjon i denne tråden fremover.

Lenke til kommentar

Der kommer det med å prøve og feile. De må finne ut hva som er den beste løsningen, og den vil ikke alltid treffe deg, det du kaller kvalitet, kan hende ikke er kvalitet for andre, og likevendt motsatt. Så det blir rett og slett slik at hvis du ikke er fornøyd så må du finne en annen spillserie som går ut på å holde det samme igjennom hele serien uten forbedringer. Jeg kan være enig at jeg liker FF spillene med airship og verdenskart osv best, men det er bedre at de prøver å finne ut bedre løsninger for spillene en at de står fast på et punkt som ikke er optimalt.

Lenke til kommentar

Som jeg skrev i en annen tråd for noen dager siden:

 

"Square endrer konseptene til FF såpass radikalt mellom hvert spill at det er naturlig at det er mange som liker noen av dem og misliker andre, dessverre er det mange som ikke skjønner at selv om de ikke liker de senere spillkonseptene så betyr ikke det at det går nedover med serien som sådan, det betyr kun at man ikke likte de nye konseptene."

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har kommet meg ganske langt i spillet nå, nærmer meg slutten

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Er det noen andre som ble eigd av den dere Adamanchelid? Jeg måtte ta en pause nå for jeg ble så irritert, tror jeg må rygge litt og grinde meg opp litt før jeg kan ta den, jeg har greid å få den ned på halv helse, men jeg får liksom ikke tid til å buffe/debuffe meg selv, jeg ender opp med å stå med Sen/Med/Med og heale meg selv i det uendelige for å holde meg i live. Tror jeg har for lite HP for denne kampen men jeg greide Proudclad veldig lett så jeg skjønner ikke helt vanskelighetsgraden i spillet av og til. Hittil er det det første jeg har sletet med. Death hjelper vel ikke på denne? Og det funker jo ikke å angripe beina siden man ikke kan targete noe annet enn selv duden. Det er sikkert noe jeg går glipp av her eller så er jeg bare for svak for kampen enda men føler det også er snålt når jeg tok bossen 3 sekunder før uten spesielle problemer.

EDIT: Da var jeg komt meg forbi den biten. Det var litt grinding og annen taktikk som måtte til.

Endret av Steve Vice
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ingen ting er som FF7 for tiden

Så kom deg over det, og begynn å spill FF XIII uten å tenke på "jeg vil ha tilbake xx fra FF VII" eller "Dette var bedre i FF VII", for det kommer aldri til å komme tilbake.

 

Eller du kan jo alltids bare spille FF VII..

 

Hva denne mannen sier!

 

Begynner å bli lei av folk som griner over at FF13 ikke er som de andre spillene i serien.

For noe elendig sutter! Det er bra at Square Enix går nye veier for å fornye, puste nytt liv i en gammel serie.

 

De har selv sagt at FF13 ikke er et tradisjonelt JRPG. Mer en mix av forskjellige genre, liker du ikke det? Nei så ikke spill det da!

 

For min egen del er FF13 blant de beste spillene jeg noensinne har spilt, og det er mange!

Hvilken sjanger det hører under gir jeg faen i, alt i alt er det et UTMERKET spill.

Lenke til kommentar

Folk må jo få sagt sine meninger. Det er jo tross alt et diskusjonsforum.

 

Jeg har kommet til kapittel 11 og jeg synes at det har blitt altfor vanskelig. Lurer på hva jeg gjør feil for jeg blir eid av enkelte fiender på begynnelsen av kap 11. Triste greier. :(

 

Joda, greit med egne meninger, men er bare lut lei av akkurat denne typen! =)

 

Hvilke enkelte fiender sliter du mot?

 

Ihvertfall i Chapter 11, er det en veldig god ide å grinde litt! Feks i minene før du kommer til Lake Sulyya. En av de beste Gil/CP spots du kan grinde så langt i spillet.

 

Da blir alt videre to til tre hakk lettere :p

Endret av Olorin
Lenke til kommentar

I hvilken kapittel finner jeg "Lake Sulyya"? Uansett, jeg slet litt med Behemoth King, men fant ut at jeg kunne drepe han ved "ta han bakfra" og så stagger ham til døde før han ble til et ufyselig monster. =D

 

Men hvor mye skal man egentlig grinde før man drar videre? Jeg hadde alle på lvl 4 på to av crystarium/jobs'ene før jeg dro videre. Synes foreløpig at det er teit at det er begrenset hvor mye man kan lvl'e opp i f.eks. commando. Jeg vet ikke om metoden min er optimal, men jeg drev å sparte opp CP'ene mine til jeg kunne videreutvikle karakterene mine i de bestemte crystariumene jeg bruker mest. :huh:

Lenke til kommentar

I hvilken kapittel finner jeg "Lake Sulyya"? Uansett, jeg slet litt med Behemoth King, men fant ut at jeg kunne drepe han ved "ta han bakfra" og så stagger ham til døde før han ble til et ufyselig monster. =D

 

Men hvor mye skal man egentlig grinde før man drar videre? Jeg hadde alle på lvl 4 på to av crystarium/jobs'ene før jeg dro videre. Synes foreløpig at det er teit at det er begrenset hvor mye man kan lvl'e opp i f.eks. commando. Jeg vet ikke om metoden min er optimal, men jeg drev å sparte opp CP'ene mine til jeg kunne videreutvikle karakterene mine i de bestemte crystariumene jeg bruker mest. :huh:

 

Lake sulyya er en del av Gran Pulse, så om du er kommet så langt så er du der. Husker ikke kapittel, men lurer på at det kan være kapittel 11.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Spilte en Final Fantasy XIII-save for ikke så lenge siden etter en lang ferie og skulle bekjempe Barthandelus nok en gang, men får denne gangen ikke til å drepe ham. Husker at jeg klarte han på første forsøk en gang i påsken. Skjønner ikke hva jeg gjør feil, noen her som har nyttige tips??? :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...