Gå til innhold

Den "store" Final Fantasy XIII tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke nødvendigvis så lett å ta han selv etter å ha drept ansiktene. Jeg hadde små problemer med å ta de fire ansiktene, men ble sikkert drept 10-15 ganger pga. det angrepet som han lader opp når han er alene (selv med sentinel og full HP). Det viktige er å agripe så mye du bare orker når han lader opp fordi da vil angrepet (forhåpentligvis) gi mindre skade. Så vidt jeg husker gir han vel også fra seg en lyd når du har angrepet han nok til å svekke "lade opp" angrepet.

 

Men det er såklart også riktig som Spartakus sier at du bør(må?) ta de 4 hodene først.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

Hmmm. Vel jeg skjønte ikke at hodene var faktiske mål jeg kunne angripe, så jeg forsøkte flere ganger å ta ham uten å røre dem, og jeg var fortvilet over hvor sinnsykt vanskelig denne bossen var. :p

 

Leste på nettet at jeg måtte angripe hodene, og når jeg gjorde det så synes jeg den kampen ble helt grei. Stod ikke å fare for å dø i det hele tatt. Jeg vet han har et angrep som gjør vondt, men såvidt jeg husker er det ingen grunn til å la ham fyre det av en eneste gang, og det var hva jeg gjorde.

Lenke til kommentar

begynnte på ff13 igår,har aldri spilt denne "serien" før,og har kommet til en kamp hvor Snow skal slåss mot to søstre?kapittel 4?Problemet mitt er at jeg ikke har mer energi? til mer enn et libra angrep.Virker som det eneste som nytter.Har dødd 10 ganger og gir snart opp,Hvordan får man bygget opp libraen sin?Sikkert klønete formulert men hvis noen kan hjelpe hadde det vært fint.

Lenke til kommentar

begynnte på ff13 igår,har aldri spilt denne "serien" før,og har kommet til en kamp hvor Snow skal slåss mot to søstre?kapittel 4?Problemet mitt er at jeg ikke har mer energi? til mer enn et libra angrep.Virker som det eneste som nytter.Har dødd 10 ganger og gir snart opp,Hvordan får man bygget opp libraen sin?Sikkert klønete formulert men hvis noen kan hjelpe hadde det vært fint.

 

Så vidt jeg kan huske så fungerer elemental magi best mot søstrene for å bygge opp Gestahlt bar'en dems, så ha Snow i Ravager modus og la ham 'hamre' løs. Bruk potions om du får lite hp.

Lenke til kommentar

begynnte på ff13 igår,har aldri spilt denne "serien" før,og har kommet til en kamp hvor Snow skal slåss mot to søstre?kapittel 4?Problemet mitt er at jeg ikke har mer energi? til mer enn et libra angrep.Virker som det eneste som nytter.Har dødd 10 ganger og gir snart opp,Hvordan får man bygget opp libraen sin?Sikkert klønete formulert men hvis noen kan hjelpe hadde det vært fint.

 

Så vidt jeg kan huske så fungerer elemental magi best mot søstrene for å bygge opp Gestahlt bar'en dems, så ha Snow i Ravager modus og la ham 'hamre' løs. Bruk potions om du får lite hp.

ok,tnx,får prøve det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kommet et stykke videre på FF13 men gidder ikke mer.Har gitt spillet en sjanse etter ca 10-12 timers spilling men dessverre liker jeg det bare ikke.Altfor mange og lange kjedelige videosnutter som vekker irritasjon i lengden.Stadige nye spells(overdose),oppgraderinger etc.Dårlige,uoversiktelige måter å bruke skillsoppgraderingene på.Fnisete,tåpelige karakterer med barnstemmer som man nesten kan begynne å hate.Like engasjerende voiceacting som i Mummidalen,og like spennende.Lost Odessy er myyye bedre.

Lenke til kommentar

Enig i at Lost Odyssey er bra, uenig i resten, men det er håpløst å argumentere i smakssaker. Hvor mye man liker FFXIII er helt avhengig av hvor kompatibel man er med historien og karakterene, da det er ca. halvparten av spillet. Kan dog ikke se hvordan oppgraderingssystemet (hvis du mener crystarium) er uoversiktlig iom det er nesten helt lineært.

 

Jeg synes forøvrig stemmeskuespillerne i Mummidalen gjorde en utmerket jobb. Var engasjerende som bare det for min del.

Lenke til kommentar

Kommet et stykke videre på FF13 men gidder ikke mer.Har gitt spillet en sjanse etter ca 10-12 timers spilling men dessverre liker jeg det bare ikke.Altfor mange og lange kjedelige videosnutter som vekker irritasjon i lengden.Stadige nye spells(overdose),oppgraderinger etc.Dårlige,uoversiktelige måter å bruke skillsoppgraderingene på.Fnisete,tåpelige karakterer med barnstemmer som man nesten kan begynne å hate.Like engasjerende voiceacting som i Mummidalen,og like spennende.Lost Odessy er myyye bedre.

 

Noe sier meg at Final Fantasy serien overhodet ikke er noe for deg, da nummer 13 inneholder færrest spells og forskjellige oppgraderinger av de jeg har spilt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...