Gå til innhold

Konsollkaféen!


lonnj89

Anbefalte innlegg

Edit: 3DS har kun en spake, får ikke håpe det blir klønete å styre pga det. Skjønner ikke hvorfor ikke håndholdte konsoller kan ha to spaker. Det kan umulig være så vanskelig å lage en ekstra vel?

Godt spørsmål. Ocarina of Time funket kjempebra med bare en spake på N64, men det fins andre typer spill som virkelig kunne ha trengt en ekstra spake.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men i tillegg så har jo Rock Band 3 klart å kjørt sjangern på plass, så kanskje derfor den får så posetive anmeldelser og. Istede for bare "party"-spill, så blir det jo også en tutorial for å gjøre tingene i IRL. Å lære deg det ordentlig denne gangen.

Litt synd at det er designet med Xbox360 i tankene bare, skulle gjerne sett full bandfunksjonalitet for flere enn 4 kontroller.

 

Håper å ha keyboard på plass innen lenge. Noen som vet om det er forskjell på amerikanske og europeiske keyboard, eller kan jeg bruke amerikansk på norsk konsoll med norsk RB3?

Lenke til kommentar

Litt synd at det er designet med Xbox360 i tankene bare, skulle gjerne sett full bandfunksjonalitet for flere enn 4 kontroller.

Rop ut om jeg tar feil, men Rock Band 3 har så vidt jeg vet støtte for multiplayer med 4 instrument og 3 mikrofoner. Jeg har spillet til 360, og bakpå coveret står det grønt på hvitt at spillet støtter opp til sju spillere samtidig.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Spilt litt GoldenEye nå, angrer på at jeg ikke har skaffe classic controller pro. Blir sliten og litt irritert av wiimoten. Ellers er spillet kult så langt.

 

GoldenEye ble sendt igår fra elkjøp, så har det forhåpentligvis imorgen.

 

Må også si at jeg er enig angående wii-moten. Den har irritert meg i mange spill, både fordi den ikke reagerer skikkelig, og fordi jeg får vondt i hånd eller skulder. Jeg hadde heller sett at jeg kunne brukt classic eller gamecube kontroller til mange av wii-spillene. Skal nok teste ut wii-moten på GoldenEye, men ser ikke for meg at jeg gidder å bruke den når jeg får den classic kontrolleren med.

Lenke til kommentar

Rop ut om jeg tar feil, men Rock Band 3 har så vidt jeg vet støtte for multiplayer med 4 instrument og 3 mikrofoner. Jeg har spillet til 360, og bakpå coveret står det grønt på hvitt at spillet støtter opp til sju spillere samtidig.

Xbox støtter ikke mer enn 4 kontroller på én gang, og dersom man skal ha 4 instrument + 3 mikrofoner vil ikke ikke mikrofonene kunne benytte en håndkontroll og benytter i stedet for karaoke-modus. Dermed kan de ikke velge vanskelighetsgrad, og de får ikke poeng for innsatsen de gjør (kjent som All Instruments Mode). Forøvrig kan man ikke gå online med denne, så det er maks 6 spillere online.

 

Mer info her.

Endret av Zlatzman
Lenke til kommentar

Spilt litt GoldenEye nå, angrer på at jeg ikke har skaffe classic controller pro. Blir sliten og litt irritert av wiimoten. Ellers er spillet kult så langt.

 

GoldenEye ble sendt igår fra elkjøp, så har det forhåpentligvis imorgen.

 

Må også si at jeg er enig angående wii-moten. Den har irritert meg i mange spill, både fordi den ikke reagerer skikkelig, og fordi jeg får vondt i hånd eller skulder. Jeg hadde heller sett at jeg kunne brukt classic eller gamecube kontroller til mange av wii-spillene. Skal nok teste ut wii-moten på GoldenEye, men ser ikke for meg at jeg gidder å bruke den når jeg får den classic kontrolleren med.

 

Rart, kjøpte fra elkjøp.no jeg også, men kanskje GULLkontroll versjonen ble sendt senere generelt..?

 

Ja HELT enig.. Heldigvis har play den svarte versjoen av kontrollen for ca 150 spenn:)

Lenke til kommentar

Spilt litt GoldenEye nå, angrer på at jeg ikke har skaffe classic controller pro. Blir sliten og litt irritert av wiimoten. Ellers er spillet kult så langt.

 

GoldenEye ble sendt igår fra elkjøp, så har det forhåpentligvis imorgen.

 

Må også si at jeg er enig angående wii-moten. Den har irritert meg i mange spill, både fordi den ikke reagerer skikkelig, og fordi jeg får vondt i hånd eller skulder. Jeg hadde heller sett at jeg kunne brukt classic eller gamecube kontroller til mange av wii-spillene. Skal nok teste ut wii-moten på GoldenEye, men ser ikke for meg at jeg gidder å bruke den når jeg får den classic kontrolleren med.

 

Rart, kjøpte fra elkjøp.no jeg også, men kanskje GULLkontroll versjonen ble sendt senere generelt..?

 

Ja HELT enig.. Heldigvis har play den svarte versjoen av kontrollen for ca 150 spenn:)

 

Det er godt mulig. Men spillet har vel ikke release før imorgen uansett, så kan ikke klage heller :p

 

Ser også at Epic Mickey koster 349,- på elkjøp. Det er en fin pris, men jeg vil ha med engelske stemmer. Har en følelse av at denne utgaven kun har norske, danske og svenske stemmer siden det er bilde av de flaggene på coveret.

Lenke til kommentar

Jeg skal prøve meg på den norske utgaven, men har aldri kjøpt noe fra Elkøp før, så vet ikke om jeg satser på et kjøp derfra selvom mange er fornøyd med de. Fin pris ja.

 

CDON og Platekompaniet har det til 499,- og på PK får du med en film om du forhåndsbestiller.

 

Gamezone har det til 498,- men den siden er det ikke lett å bli klok på. De har sikkert bare brukt et tilfeldig cover, for på det som er der, er det bilde av UK, danske og svenske flagget.

Endret av Cloudemyx
Lenke til kommentar

Før ville jeg aldri gjort det, men nå er det nesten så jeg faktisk kan anbefale elkjop.no. De har virkelig skjerpet seg når det gjelder å få spill på release-dag. Har handlet de fleste spillene mine derfra i år, og kun noen få ganger har det hendt at jeg har fått spillet etter release. I tillegg har jeg spart veldig mange penger ved å handle derfra, da de som oftest selger splitter nye spill til 399,- og i tillegg har helgetilbud og andre kampanjer der spillene gjerne er enda billigere.

Lenke til kommentar

Slemme Nouse4aname (ironi), nå gjorde du sånn at jeg svidde av 359 kr :p Det var en sabla god pris på Epic Mickey! Har lenge vurdert dette spillet, men vil liksom ikke betale sånn rundt 500 kroner. Håper bare ikke at det blir annonsert en PS3 versjon av dette spillet, som det jo har gått rykter om... Det hadde vært typisk, fordi jeg ville aller helst ha spilt det i HD grafikk med PS Move :)

Endret av SirKenneth89
Lenke til kommentar

Spilt litt GoldenEye nå, angrer på at jeg ikke har skaffe classic controller pro. Blir sliten og litt irritert av wiimoten. Ellers er spillet kult så langt.

 

GoldenEye ble sendt igår fra elkjøp, så har det forhåpentligvis imorgen.

 

Må også si at jeg er enig angående wii-moten. Den har irritert meg i mange spill, både fordi den ikke reagerer skikkelig, og fordi jeg får vondt i hånd eller skulder. Jeg hadde heller sett at jeg kunne brukt classic eller gamecube kontroller til mange av wii-spillene. Skal nok teste ut wii-moten på GoldenEye, men ser ikke for meg at jeg gidder å bruke den når jeg får den classic kontrolleren med.

 

Rart, kjøpte fra elkjøp.no jeg også, men kanskje GULLkontroll versjonen ble sendt senere generelt..?

 

Ja HELT enig.. Heldigvis har play den svarte versjoen av kontrollen for ca 150 spenn:)

 

Det er godt mulig. Men spillet har vel ikke release før imorgen uansett, så kan ikke klage heller :p

 

Ser også at Epic Mickey koster 349,- på elkjøp. Det er en fin pris, men jeg vil ha med engelske stemmer. Har en følelse av at denne utgaven kun har norske, danske og svenske stemmer siden det er bilde av de flaggene på coveret.

Oi, det var ikke dårlig av Elkjop for min del, 1 dag før, så for meg 3 nov var release jeg. De har blitt bedre altså!

Endret av lyon
Lenke til kommentar

Ja, har fått en del spill derfra 1 dag etter release i år, typsik på en Lørdag når release er Fredag, som går helt fint. Var dog 1 gang i år med 6 dager etter release:/ Jeg fikk det for 299, så lønner seg fremover å se på helgetilbud etc.

 

Trenger brikken ja.

Endret av lyon
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...