Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Jeg kjører Cyanogenmod 10.1 (2013.03.20), Android versjon 4.2.2, med baseband i9100xxlpx,

Bytt modem til XXLS8. Det modemet fungerte godt for meg da jeg hadde Netcom, og nå etter nylig bytte til Ventelo (med Telenor).

 

Jeg har et problem med min Samsung Galaxy S2. Det har skjedd et par ganger nå at jeg ikke får tatt imot hverken anrop eller meldinger. Når noen prøver å ringe meg blir de sendt rett til telefonsvareren, og meldingene får ikke jeg i det hele tatt. Dette skjer selv om jeg har dekning og uten at jeg har tuklet med noe som helst. Etter at jeg bruker telefonen til å ringe noen, så "reparerer" telefonen seg og jeg kan igjen motta anrop og meldinger.

 

Noen som har en formening om hva som kan være galt? Mobilen er ny og alt skal være oppdatert så vidt jeg vet.

Se posten min litt over angående GetRIL, for det er også et problem som kan oppstå med mismatch mellom baseband og RIL...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet om det er mulig å koble til flere bluetooth-enheter samtidig? Har lyst til å bruke pulsbelte OG cadence-sensor samtidig.

Jeg har kjørt BT-handsfree på Jawbone, A2DP (Musikk og generell avspillt lyd) på bilsterio'n og en Sony bluetooth klokke (Husker ikke hva den het) sammtidig.

Så lenge enhetene ikke bruker samme BT standard går det fint, men du kan ikke koble f.eks 2 handsfree'er på en gang..

Lenke til kommentar

Jeg har kjørt BT-handsfree på Jawbone, A2DP (Musikk og generell avspillt lyd) på bilsterio'n og en Sony bluetooth klokke (Husker ikke hva den het) sammtidig.

Så lenge enhetene ikke bruker samme BT standard går det fint, men du kan ikke koble f.eks 2 handsfree'er på en gang..

 

OK, takk. Tipper kanskje puls og cadence-måler bruker samme standard?

Lenke til kommentar

Bah, hver gang jeg skal oppdatere musikksamlinga mi på telefonen, skjærer ting seg. Det være seg om jeg bruker Kies (står bare og henger på første sang i noen timer før jeg gir opp) eller om jeg gjør det manuelt (da finner ikke telefonen sangene, selv om jeg ser etter i mappa jeg la de i.

 

Skal det nå være så vanskelig å bruke telefonen som MP3-spiller?

Lenke til kommentar

Vel, jeg har prøvd både den som fulgte med mobilen, og en jeg kjøpte på ei telesjappe da jeg ikke fant den opprinnelige (den kom senere til rette igjen i en låst skuff som visstnok ikke hadde vært åpnet på 15 år fordi nøkkelen var borte, og som jeg brøyt opp da vi skulle kvitte oss med skuffeseksjonen), men ingen fungerer. Kies Air fungerer heller ikke, da det trådløse nettet i nærheten av maskina mi er så dårlig at mobilen ikke vil koble seg på. Sliter også fælt med å koble meg på mobilnettet i nærheten av maskina (står inne i et hyllesystem av stål og aluminium).

Lenke til kommentar

Kalenderproblemer:

 

jeg oppdaterte telefonen for et par dager siden (altså programvaren), og da ble kalenderen ganske forandra. Mens jeg satt og utforska den, trykket jeg på synkroniser, og da forsvant nesten alle oppføringene mine! Er disse borte for alltid, eller er det en eller annen måte å finne dem igjen på?

 

Jeg har bare pleid å bruke kalenderen på selve telefonen, så jeg vet ikke hva den egentlig skulle synkronisere mot. Jeg gikk inn på kalenderen i Google/gmail-kontoen, men der står det ingenting, ikke engang alle bursdagene, som fortsatt ligger i kalenderen på telefonen (jeg antar at de kommer fra facebook-kontoen min). Er det noen som kan opplyse meg litt om hvordan denne kalenderen egentlig fungerer? Er det Google-kalenderen den skal synkroniseres mot, og kan det i så fall skje begge veier, eller blir det som er skrevet inn på telefonen, alltid sletta hvis jeg synkroniserer? Og hvorfor forsvant ikke alt? Noen avtaler står altså der fortsatt, muligens dem jeg skrev inn etter oppdateringa (men alt lå der til å begynne med).

Lenke til kommentar

Åpne S Planner og trykk på Kalendere i midten oppe. Merk av hvilke kalendere du vil skal vise..

Sveip med 2 fingre fra høyre mot venstre over skjermen eller trykk på pila oppe på høyre side for flere alternativ/visninger.

Håper dette hjelper deg litt på vei!

Lenke til kommentar

Fikk litt problemer i dag når jeg skulle oppdatere flere applikasjoner på mobiltelefonen.

 

De fleste fikk jeg oppdatert, mens noen fikk jeg følgende feilmeldinger på:

  • ezPDF Reader: Pakkefilen er ugyldig
  • Beautiful Widgets: Mangler tilstrekkelig lagringsplass
  • Groupon: Pakkefilen er ugyldig

Jeg har fått den nye Google Play på telefonen. Lagringsplass har jeg nok av...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...