Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Jeg byttet ifra Tele2 til Chess i går, og da fungerer ikke MMS og internett lenger. Har fått innstillingene tilsendt og prøvd å taste de inn manuelt, men ingenting fungerer. Har snakket med Chess og de resatte ett eller annet inne hos de, men det fungerer fortsatt ikke. Noen som har tips til løsninger på dette problemet?

 

Regner med at du har lest dette: https://www.chess.no/kundeservice/oppsett/

Og dette: http://www.chess.no/kundeservice/faq/mobiltelefoner/android/hvordan-setter-jeg-android-telefoner-opp-for-internett-og-mm/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Etter at jeg oppdaterte SG2 til Android 4.1.2 har jeg opplevd at mobilen plutselig skrur seg av. Noen som har opplevd det samme? Den kan bare ligge på bordet i flere timer, uten å bli brukt, og plutselig når jeg skal sjekke klokken, ser jeg at den har skrudd seg av..

 

Dette er et problem jeg ikke hadde kjennskap til FØR oppdateringen.

 

S

Lenke til kommentar

Oh yes. Snakket med de igjen nå, og det kunne hende at det hang igjen noe krøll ifra Tele2? De hadde visst vært borti det før....Skulle vente til i morgen og se om det rettet seg.

I verste fall får du Tilbakestille til fabrikkinnstillinger. Når du da putter inn sim kort fra Chess skal alt være i skjønneste orden. Men det er jo siste utvei i dette tilfellet.

Lenke til kommentar

Lasta inn ny oppdatering i dag (standard oppdateringa, ikke noe fancy greier), og må si jeg irriterte meg grønn over at det sørget for at hele oppsettet mitt ble sletta. Jeg er kanskje pirkete men irriterende at snarveier, bakgrunn og mitt personlige oppsett blei rævpult :/

 

Men, på det positive så er det nye oppsettet lekkert. Skjermen virker mer responsiv nå enn tidligere og ikonene har fått seg en overhaling.

Lenke til kommentar

Er det noen som vet hvordan man unrooter? Har i dag siste versjon av resurrection remix men ønsker nå å gå tilbake til standard firmware...

 

Er det bare å trykke på gjennopprett til fabrikkinstillinger i instillinger? Eller må jeg gjøre noe mer avansert enn det?

Lenke til kommentar

Hvorfor driver den innebygde e-post leseren og laster inn gamle mail fra langt tilbake i tid? fryktelig irriterende å måtte slette gang på gang.......

Fordi mailprogram SKAL vise mailen i innbo0ksen med mindre de faktisk er slettet på serveren, kanskje?
Lenke til kommentar

Etter at jeg oppdaterte mobilen min til siste android verson har jeg hatt trøbbel med den. Rett etter oppdateringen slukte den batteri som bare det. Holder så vidt ut en halv dag. Selv med normal bruk. (Litt facebook, spotify etc). Før holdt den ut i nesten 2 døgn.

Når jeg sjekker batteriet i telefon settings, står det at skjermen bruker 70% av batteriet, noe som er rart da jeg skjeldent bruker den på formiddag når jeg er på jobb. Har også alltid på lavest lysstyrke.

 

Men nå for et par dager siden, ble den værre. Skjermen flimrer voldsomt også slår den seg plutselig helt av. Vist skjermen lyser i mere en 1-2minutt slår den seg bare av.

Lar jeg skjermen være avslått, slår ikke mobilen seg av.

 

Kan dette være batteriet som holder på å tar kvelden eller hva tror dere?

Lenke til kommentar

Er det noen som vet hvordan man unrooter? Har i dag siste versjon av resurrection remix men ønsker nå å gå tilbake til standard firmware...

 

Er det bare å trykke på gjennopprett til fabrikkinstillinger i instillinger? Eller må jeg gjøre noe mer avansert enn det?

 

Har du vært fornøyd med resurrection remix? Trenger ny ROM skjønner du :)

 

Tror du må lete opp original firmware og flashe tilbake til den ved hjelp av Odin/CWM. Finner den nok på xda

Endret av major_stuen
Lenke til kommentar

Har du vært fornøyd med resurrection remix? Trenger ny ROM skjønner du :)

 

Tror du må lete opp original firmware og flashe tilbake til den ved hjelp av Odin/CWM. Finner den nok på xda

 

Problemet nå er at jeg ikke får kontakt med pc med mobilen. Prøvd med Kies og i odin modus, men det virker som telefonen ikke får kontakt i det hele tatt med pcen så jeg får ikke flashet tilbake til orginal firmware.

Det eneste som skjer er at mobilen kun blir ladet ved tilkobling til pc.

 

Har vært veldig fornøyd med resurrection remix. Det eneste som som har stusset meg i det siste og grunnen til at jeg vil prøve original rom igjen er batteritiden. Batteriet har blitt veldig dårlig i det siste. Før så varte telefonen i 2-3 dager utenom å lade den, men nå så må jeg lade den hver natt. Bruker også selvsagt 2000 mah orginal samsung.

Lenke til kommentar

Hatt 1 rar ting etter JB oppdateringen:

Ordboka/tastaturet oppfører seg merkelig, ord kommer 2 ganger uten at jeg skriver det, og andre rare ting. Bare hos meg?

 

 

Virker også som om at internminnet er brukt opp, selv om jeg har veldig få apps. Er det enda apps2sd som er veien å gå her?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...