Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Telefonen min har stort sett siden dag én kuttet/dempet de første par sekundene av alle telefonsamtaler. Hører aldri at de i andre enden sier "Hei!" når jeg ringer, kan fort bli merkelige stillheter. Noen som har en løsning på dette?

 

For lenge siden slo jeg også på at telefonen skulle vibrere når noen svarte når jeg ringte til dem. Dette synes jeg egentlig er veldig kjekt, men jeg finner ikke ut hvor jeg slår det av igjen? Har siste offisielle fw/sw oppdateringer. Tenkte at jeg skulle slå det av, i fall det påvirket problemet mitt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Telefonen min har stort sett siden dag én kuttet/dempet de første par sekundene av alle telefonsamtaler. Hører aldri at de i andre enden sier "Hei!" når jeg ringer, kan fort bli merkelige stillheter. Noen som har en løsning på dette?

 

Jeg har akkurat samme problem. Skulle gjerne hatt en løsning på dette jeg også.

Lenke til kommentar

Klarer du å få en kobling i Odin?

Og hvorfor drive å rote med insecure kernels?

Hvis du leser post #16776 står det en grei fremgangsmåte for hvordan du kan gjøre det.

Ser ingen grunn til å rote med både kernel og et mystisk program.

 

Anbefaler forresten å gjøre litt research på kernel, for det har garantert vært noen nye versjoner siden sist jeg gjorde det der. Men konseptet er likt.

Lenke til kommentar

Klarer du å få en kobling i Odin?

Og hvorfor drive å rote med insecure kernels?

Hvis du leser post #16776 står det en grei fremgangsmåte for hvordan du kan gjøre det.

Ser ingen grunn til å rote med både kernel og et mystisk program.

 

Anbefaler forresten å gjøre litt research på kernel, for det har garantert vært noen nye versjoner siden sist jeg gjorde det der. Men konseptet er likt.

Takk for tips. Det var nok ikke lurt å ikke sjekke kernels så godt før jeg satt i gang... Får kobling i Odin ja, så skal undersøke mer nå.

Lenke til kommentar

Rooting av SGSII har jo blitt veldig mye enklere nå enn det var tidligere. Skal ikke være nødvendig å flashe en insecure kernel.

 

 

Edit: Strømsparing på, wifi og mobildata avslått så varer batteriet ganske lenge.

post-9575-0-07120500-1372264019_thumb.png

Har skjønt det nå også, men var litt for ivrig når jeg først startet.

 

Men hvordan får man tilbake original kernel/rom på telefonen hvis det er ønskelig?

Lenke til kommentar

Skal være mulig å laste ned original ROM. Har ikke lenken, men det skal ligge på XDA en plass.

Har prøvd å finne det på XDA, men jeg blir ikke klok på den siden. Har noen direktelinker el.l. slik at det blir litt lettere å finne riktig kernel og riktig ROM hvis man vil gjenopprette til offisiell kernel/rom?

 

Det eneste jeg finner som det går an å laste ned er denne: http://androidfirmwares.net/PhoneFirmware/Download/132 - men det virker ikke som om den er offisiell pga at Kies sier at enheten min ikke støtter Kies 2.0.

 

Har prøvd å laste ned fra sammobile (har registrert meg der), men når jeg finner firmware jeg skal ha (Nordic countries 2013 April 4.1.2 I9100XWLSS I9100OXXLS9) og jeg prøver å laste ned kommer jeg til en Hotfile side - se bildet under - og så tar det over 1 time å laste ned.

post-12131-0-06562600-1372274211_thumb.jpg

 

Men ikke nok med det, når jeg har fått lastet ned får jeg en feilmelding på utpakking av nedlastet fil - se bildet under - og det er jo kjempegøy.

post-12131-0-83032000-1372274211_thumb.jpg

 

 

Noen som har en direktelink til denne firmwaren som ikke det tar 1 time å laste ned og som fungerer?

Endret av ArneBelinda2
Lenke til kommentar

Normalt skal du ikke pakke ut slike zip-filer. Ihvertfall ikke hvis du skal bruke CWM. Du skal bare legge pakken rett på internminnet og installere via CWM (volum_up + powerbutton, og velge flash from file.

Lenge siden jeg har gjort det der nå, jeg oppdaterer bare ny firmware via Cyanogenmod jeg (custom rom, nightlies)

Lenke til kommentar

Normalt skal du ikke pakke ut slike zip-filer. Ihvertfall ikke hvis du skal bruke CWM. Du skal bare legge pakken rett på internminnet og installere via CWM (volum_up + powerbutton, og velge flash from file.

Lenge siden jeg har gjort det der nå, jeg oppdaterer bare ny firmware via Cyanogenmod jeg (custom rom, nightlies)

Det er Hotfile-siden som er problemet. Når 99,99% av filen er nedlastet skjer det noe, timeout på server eller no sånt drit, så hele filen blir ubrukelig fordi den siste 0,01% ikke er lastet ned. Løsningen er mest sannsynlig å betale for Premium-konto, men det er uaktuelt...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...