Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Halla,

 

Jeg har ei venninne som sliter med at S2en hennes annonserer om hun åpner mapper, skifter til hjemmeside 2, 3, etc. Hun har ikke på driving mode og text to talk er satt til handsfree only. Talkback er heller ikke på, men dette skjer hele tiden. Noen som har noen ideer til hva som kan være galt?

Lenke til kommentar

Nå kommer dagen jeg har fryktet. Min første hard reset siden jeg kjøpte mobiltelefonen for snart 2 år siden. Etter oppdateringen til JellyBean så har batteriet vært helt ubrukelig. Fulladet batteri om morgenen, sjekke epost et par ganger om dagen, en telefonsamtale på noen minutter og alt i alt mobiltelefonen klarer ikke å holde 14-18 timer. Hadde før jeg la meg om natten ca.30% batteri igjen og om morgenen var mobiltelefonen død.

 

Jeg tar en full backup fra Kies først, men

Noen som har foretatt en hard reset: Må jeg reinstallere hver eneste app manuelt, en og en om gangen?

Min fulle oversikt over installerte apps er ikke alle installert på min SGS2. Noen er installert på mitt nettbrett Asus T700T og disse vil jeg ikke ha på SGS2.

 

 

Denne skjermdumpen tok jeg nå og jeg har nesten ikke brukt mobiltelefonen i dag.

post-9575-0-41027300-1363634579_thumb.png

 

Har du funnet en løsning på dette? Sliter med det samme selv. Selv om jeg så vitt bruker mobilen så holder den ut kun en halv dag. Den kan også bare plutselig skru seg helt av. Av og til mister den all signal også, og jeg må vente noen minutter før den finner signal igjen..

Lenke til kommentar

Alle med batteriproblemer:

 

Installer "Better Battery Stats" (~15kr på Play, eller gratis for Xda-developers medlemmer) og kjør det en gang.

 

Bruk deretter telefonen normalt en dag eller 2.

Gå inn på appen igjen og se etter "Partial wakelocks". Dersom det er en app som hindrer telefonen i å gå i dvale (som er den største batterityven), vil den listes opp der. Prøv å avinstaller denne appen og se om batteritiden er bedre.

 

Hadde selv en app som fungerte helt fint i ICS, men som stjal batteri i JB. Etter at jeg avinstallerte denne, er batteritiden omtrent like god som i ICS.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

SII-en har desverre en del bugs (eller "uønsketheter") i firmwaren i wifi-chippen som gjør at telefonen våkner av veldig mye rare pakker på trådløse nettverk som de aller fleste andre Android-telefoner sover helt fint igjennom. Viser seg somregel som wlan_rx_wake eller noe liknende og en ting til jeg ikke husker i farten. Er dessverre lite å gjøre med om man vil ha wifi på i sovemodus, men kan være greit å vite om.

Lenke til kommentar

Okai....

Den største batterisynderen hos meg etter oppdateringa var mediebehandlinga (les:DRM).

Måtte kaste ut hele "piratebay-mappa" med mp3 sanger fra minnekortet. Etter dette løst alt seg..

Bygger sakte men sikkert opp Spotify offline på minnekortet igjen..

 

BTW...God Påske!

Lenke til kommentar

Hei alle sammen! Jeg har ikke S2 lenger og er ikke oppdatert på den. Men min far har, og han er lite fornøyd etter å ha fått siste oppdatering, siden både kalenderen og mye annet ble forandret. ;) Er det noen måte å få tilbake den gamle TW-kalenderen på? Som antakelig hørte til ICS vil jeg tro. Han liker ikke S-Planner.

Lenke til kommentar

Hei alle sammen! Jeg har ikke S2 lenger og er ikke oppdatert på den. Men min far har, og han er lite fornøyd etter å ha fått siste oppdatering, siden både kalenderen og mye annet ble forandret. ;) Er det noen måte å få tilbake den gamle TW-kalenderen på? Som antakelig hørte til ICS vil jeg tro. Han liker ikke S-Planner.

S-Planner er like god som den gamle, han må bare venne seg til den. :wee:

 

Sjøl liker jeg best Touch Calendar da denne har en god widget. Arbeidet med kalenderen foregår stort sett bare på Google Kalender, og så synkroniseres denne selvfølgelig med mobilen. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har gitt opp ja, hvis jeg prøver å forklare at han må prøve så blir det tusen og ett ute ;) Bare det at jeg "tvingte" han til å ta den siste oppdateringa var feil! Haha.. Fikk mye kjeft for den!

 

Poenget er visst at den forrige viste ukenummer på toppen. Jeg finner ingen slik innstilling i S-planner. Mulig å få ukenummer på siden, men han ser de nesten ikke fordi han på død og liv skal ha en sånn beskyttelse rundt som dekker litt av kanten på skjermen. (Jeg himler med øynene selv her altså.)

 

Så det vi leter etter er en månedskalender med annen farge på helgedager og ukenummer godt synlig. Jorte var ikke populært, jeg prøvde den. Tenkte det var enklere å finne den gamle bare, enn å starte diskusjonen på noe nytt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har gitt opp ja, hvis jeg prøver å forklare at han må prøve så blir det tusen og ett ute ;) Bare det at jeg "tvingte" han til å ta den siste oppdateringa var feil! Haha.. Fikk mye kjeft for den!

 

Høres ut som en ekte Apple kunde dette her og I fare for å virke eplekjekk så vil jeg nesten anbefale en iphone til faren din...

Lenke til kommentar

Høres ut som en ekte Apple kunde dette her og I fare for å virke eplekjekk så vil jeg nesten anbefale en iphone til faren din...

 

Hadde han spurt meg om råd før han kjøpte så hadde jeg anbefalt det jeg også. :) Jeg er svoren Android-fan, men anbefalte iphone til min mor også. Ble WP pga prisen, men poenget er vel at det å definere behov er det aller viktigste.

Lenke til kommentar

Typisk eldre...

Om den nye er bedre eller verre spiller ingen rolle. Det som er viktig er at den er ANNERLEDES enn det de er vant med.

 

Har den samme "kampen" med min far på andre områder :)

De har jo i og for seg et poeng - speiselt når den nye versjonen ikke er objektivt sett bedre i bruk eller funksjonalitet, noe som sørgelig ofte er tilfelle. Har ikke prøvd S-planner selv, så skal ikke uttale meg om akkurat det.
Lenke til kommentar

Isj, kan noen anbefale en konkret nightly eller CM/PA/AOKP-rom som er stabil? Prøver nå en Samsung-basert ROM (NeatROMLite) men fysj, jeg vil bort!

 

- Må ha toggle for å skru av og på lock screen.

- Bør ha mulighet for Open Pdroid patch.

 

hva mener du med "må toggle for å skru av og på lock screen"?

 

jeg bruker den rom'en der selv og er egentlig ganske så fornøyd...

 

skal tweeke litt mer altså, men det er sånn passe greit...

Endret av αкαѕнα
Lenke til kommentar

Happy to help

Prøver nå en Samsung-basert ROM (NeatROMLite)

 

Da har jeg lagt inn ny kernel og en del tweeks på min S2 med NeatROM lite 4.4...

 

- Siyah6.0 beta5

- Many40 Battery tweaks...

 

Har også fjernet en hel del programmer som gikk i bakgrunnen og disse prosessene tok jo sikkert litt strøm vil jeg tro...

 

Brukte Titanium Backup og fryste de jeg ikke brukte og som kjørte i bakgrunnen da ut i fra denne listen her: http://goo.gl/arUfk

Endret av αкαѕнα
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...