Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

SPØRSMÅL:

 

Her om dagen bytta vi operatør fra Network Norway til Netcom og jeg kan sverge på at jeg synes telefonen plutselig begynte å bruke mer strøm.

 

Network Norway roamet i Telenor sitt nett, men jeg trodde da ikke det skulle spare strøm av den grunn...

 

Jeg ville kanskje heller tro at det var motsatt at man brukte mer strøm ved roaming...

Lenke til kommentar

Jeg får absolutt ikke oppgradert til Jelly Bean på min S2. FIkk den levert fra England mener jeg, gjennom jobben. Kan det ha en sammenheng? Prøver både Kies og "søk etter oppdatering", men den insisterer på at 4.0.4 er nyeste tilgjengelig.

 

Har ingen problemer forsåvidt, men stas med nyeste oppgraderingen av OS uansett.

Lenke til kommentar

Noen som opplever at når kameraet er aktivt starter det en vibrering? Det har skjedd hos meg både med vanlig kamera og med snapchat f.eks.

 

Det har jeg også opplevd!

Skjer sporadisk, men i større grad når objektet er lyssterkt.

Fikses der og da ved å tappe på øvre del av telefonen temmelig hardt... :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tar sin tid å prøve og få noe som helst over fra SGSII-en min og til PC-en, gitt. Kan ikke flytte eller slette videoene, da Kies henger seg og når det kommer til å bare bruke det rett fra explorer ... Vel, nå har jeg hatt telefonen tilkoblet maskina i 14 timer og fortsatt ikke fått åpna mappa som inneholder videoer. :|

Lenke til kommentar

Jeg har etter hvert blitt lei av Touchwiz og tenkte derfor å bytte til CM10.1 eller MIUI.

 

Skulle imidlertid gjerne hørt fra dere som alt har testet ut CM 10.1 eller MIUI mht. hvilken kernel jeg bør velge med tanke på batteritid og stabilitet, og om det er noen spesielle bugs jeg bør være forberedt på. Jeg har blant annet hørt at kamerafunksjonaliteten generelt er dårligere på AOSP-ROMs og at 3D-spill ikke kjører optimalt uten Samsung sine proprietære drivere.

 

Jeg spør her fordi i9100-forumet på XDA etter hvert er svært omfattende og mengden ulike kernels og ROMs kan være overveldende for noen som ikke har fulgt utviklingen en stund (har ikke kjørt custom ROM på 1,5 år). Så vidt jeg forstår er SiyahKernel v6 et godt alternativ, alternativt PhilZ. Er det noen andre jeg evt. kan teste ut (bryr meg ikke særlig om hvilke tall jeg får i Quadrant, ønsker bare stabil ytelse og god batterilevetid).

 

Edit: Advarsel. Det kan virke som om det er et ganske alvorlig problem med PhilZ-kernelen som gjør at mange opplever en "soft-brick". Har man alt installert CWM bør ikke dette by på noen problemer da man uansett kommer inn i recovery og kan flashe en annen rom.

 

Selv hadde jeg imidlertid enda ikke installert CWM permanent, og var heller ikke fremsynt nok til å ha noen ROM liggende på SD-kortet og endte dermed opp med å måtte flashe stock 4.1.2 på nytt :/

Endret av CptAwesome
Lenke til kommentar

Nå hat android 4.1 vært ute en god stund og en god stund til gs2, men jeg har ends ikke tatt mot til meg å bytte, lol, misliker forandringer og jeg har ingen store problemee med min stock 2.3.4 som jeg har nå.

Er redd for at tlf blir helt kålrabi stappe etterpå, er det major forandringer på gang i 4.1 eller?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...