Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Nå hat android 4.1 vært ute en god stund og en god stund til gs2, men jeg har ends ikke tatt mot til meg å bytte, lol, misliker forandringer og jeg har ingen store problemee med min stock 2.3.4 som jeg har nå.

 

 

Er redd for at tlf blir helt kålrabi stappe etterpå, er det major forandringer på gang i 4.1 eller?

 

Oppdateringen til Android 4.x er et kvantesprang fra 2.x. Sikkerheten er bedre, og mange applikasjoner og tilbehør fungerer bare med 4.x. De største nyhetene med 4.1 er Google Now, bedre notifikasjoner og Project Butter. Sistnevnte gjør at systemet oppleves som merkbart raskere.

 

2.3.4 var bra, men 4.1 er betydelig bedre. Bare pass på å skru av automatisk gjenoppretting før du oppdaterer og ta en factory reset når du har oppgradert :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min s2 har aldri hatt noen store problemer sånn den er nå og den har aldri vært noe særlig problem barn, joda noen random reboots har det vært, men det plager meg ikke, batteriet holder lenge nok, ingenting som sluker strøm i hytt og pine, så klart alt har jo forbedringspotensiale, er ikke det jeg sier.

Den er kjapp og gjør det jeg ber den om, utenom å lage mat og ta ut søpla, noe jeg syns er skuffende, fant ingen app for det heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siden det kommer ifra CptAwesome himself så må det jo være bra, hehe.

 

Tja, factory reset er så døll, gah, anyway, den gjennopprettnings greia du snakka om den er under privat/private?

Hva gjør den egentlig ettersom du sier, slå den av?

 

Hehe ;) Dersom du går inn på oversikten over kontoene dine under innstillinger og velger samsung-kontoen finner du et alternativ som heter "Enhetssikkerhetskopiering" (mulig det heter noe annet på 2.3.4). Her synkroniseres meldinger o.l. mot din samsung-konto slik at disse kan gjenopprettes uten root ved en firmware-oppgradering.

 

Hvor mye dette har å si for ytelsen/bugs er jeg ikke 100 % sikker på. Min erfaring er imidlertid at telefonen generelt har oppført seg bedre de gangene jeg har oppgradert og gjennomført fabrikk-resett, uten å gjenopprette data fra eldre android-utgaver. Dette gjelder ikke bare på stock ROM, men også hvor jeg har oppgradert ulike versjoner av CM, MIUI og AOSP - ROMs på forskjellige telefoner.

 

Så lenge du tar en fabrikk-resett minimerer du uansett risikoen for div. bugs og launchere som Nova og Apex er etter min mening alene grunn nok til å oppgradere :)

Endret av CptAwesome
Lenke til kommentar

Ja jo, jeg kommer vel uansett til å prøve den noen dager uten å fabrikk resette den, sånn bare for å se og om ting bare er rart og buggete, så ja da må jeg vel ty til fabrikk resett, er vel uansett en god unnskyldning til å ta ut de bildene ifra i fjor sommer som skulle vært tatt ut for lengst, syns kameraet til å være en syltynn tlf fungerte ypperlig i dagslys så må få se å få tatt de ut, går ikke akkurat fort her i gården heller, lol.

 

Men er det ekstreme forandringer?

Sånn med tanke på stock rom ifra 2.3 til 4.1?

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Nei, det er litt styr å finne ut av, fordi før var den en USB-mode, nå er det noe eget. Du må gå her:

Instillinger -> Flere instillinger -> USB-verktøy -> trykk på Koble lagringsplass til datamaskin -> Sett i USB kabelen -> Trykk igjen på Koble lagrinsplass til datamaskin

 

Da er det aktivert. Du kan ikke sette i kabelen før du går inn her, da sier den att du må ta den ut :)

Lenke til kommentar

Ser etter gode øreplugger til Galaxy s2.

 

Kriteriene er:

  • God lyd
  • Helst med mikrofon
  • Passer til trening (dvs sitter godt og tåler svette)
  • Kan ha ganske høy pris

Jeg kjøpte et par med Dr Dre powerbeats sport, men måtte levere de tilbake siden de åpenbart ikke passet til S2. Lyden var helt utrolig dårlig. Det var tydelig at det ikke bare var dårlig kvalitet men at det var snakk om inkompatibilitet. På pakken stod det at de passet for både IOS og Android telefoner. Men S2 var åpenbart ikke blant disse. Noen som vet hvorfor?

 

Men viktigste spørsmål er altså om noen kan anbefale ørepropper som tilfredsstiller kriteriene jeg nevnte i listen over.

 

B

Lenke til kommentar

På min telefon bruker jeg et par Shure SE215. Ganske billig, litt i overkant av 700, men legger du på litt mer får du selvsagt bedre modeller. Sitter bra, men er noe uvant i starten siden de har en bøyle som holder den på plass. Ledningen er av kevlar og kan byttes ut, så den er litt stivere enn vanlig men det plager ikke meg noe. Mener du kan få kjøpt ledning med mikrofon, men det kan du jo alltids sjekke. Lyden er ålreit, en milliard ganger bedre enn Koss Porta Pro og Dr Dre-stuff.

Lenke til kommentar

Du skal jobbe hardt for å få inkompabilitet med et headset med standardplugg i en S". Men beats er elendige møkkaprodukt, så det ville ikke overrasket meg om det var dem alene. Selv er jeg godt fornøyd med klipsch x10i. Bare synd google har fucket opp muligheten til å skifte sang med headset med Google Now-skjiten sin.

Lenke til kommentar

Hei. Tenker på å teste en custome ROM en dag, noen forslag til hva som er best? Har ikke gjort noe slikt siden min HTC Desire, så. Telefonen min er rootet, så er vel bare å kjøre på som vanlig i recovery?

 

neat Rom er den jeg anbefaler

 

install via recovery ja...

Endret av αкαѕнα
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har brukt AOKP-ROM noen måneder nå og er svært godt fornøyd - den beste jeg har vært borti. Tidligere har jeg testet CM10/10.1, LiquidSmooth og et par andre, men ingen har vært i nærheten av denne. ROM-en er noe tilsvarende CM, men langt mer stabil på min T989.

 

I9000-versjonen:

http://aokp.co/devices/i9100

 

Er den bluetooth laggen der fortsatt? og hvordan er batteritiden?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...