Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sikker på at dette er grunnen?

 

Hva om jeg ønsker å kopiere et fotografi til PCen min, eller overføre en MP3 til telefonen?

Er Kies blitt helt nødvendig?

 

Jeg liker ikke Kies, og vanligvis bruker jeg PCer som jeg ikke kan installere Kies på.

Jeg trenger at den fungerer som masselagring.

Finnes det en løsning?

 

Blåtann duger i hvert fall ikke. Den klarer jo ikke engang å hoste opp feilmeldinger. Den bare gidder ikke.

Har fått blåtann til å virke av og til... Etter mange forsøk, der jeg vil overføre filer til og fra andre mobiler eller laptoper.

Det er bare en rævva teknologi som sjeldent virker.

 

Jeg må få liv i den USB-kabelen.

 

Prøvd med usb-debugging akivert?

Lenke til kommentar

*snip*

Alt er gjort på "lovlig" måte, uten rooting og slikt.

*snip*

 

Ville bare si at rooting er fult lovlig.

Han skrev "lovlig" :p

Prøvd med usb-debugging akivert?

Og kanskje prøve med logcat, worth a try.

 

Deilig, etter ny kernel (bare kernel) så blir ikke telefonen like varm lengre. (ved bruk av wifi og slikt)

 

fra xda:

 

OR, if you hate going through the menus everytime, you can do like I did and enable the USB mass storage by default (instead of that MTP which doesn't work on Mac OS).

Solution A - put this in your init script (if you have a kernel which supports init scripts, currently only CF-Root works on ICS).

setprop persist.sys.usb.config "mass_storage,adb"

Solution B - add/change the same settings in build.prop (you probably have now "persist.sys.usb.config=mtp,adb".

 

persist.sys.usb.config=mass_storage,adb

And reboot. When you connect your cable, it will default to USB mass storage mode just like it did on Gingerbread.

 

@ Vaxxi

 

Kanskje det ikke funker med ubuntu heller, ikke 100%.

 

Oh, btw;

 

http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=10057257

Denne mobilen er ny bestselger

Endret av Sulfuric
Lenke til kommentar

Herlig, flasha ny kernel. Nå kan man dual-boote :D

fortell mer om dette.

Hva rom har i dual boot?

Erfaringer?

http://www.gokhanmoral.com/gm/

http://forum.xda-dev...d.php?t=1557844

 

 

;)

 

Har ikke trødd meg til å sette opp dual boot enda, bare ordnet alt til rette. (siden jeg ikke har sovet)

edit: blir sikkert krøll om du ikke allerede bruker SiyahKernel.

Får opp en fin menu før bootscreen, som lar deg velge hvilken ROM du vil boote.

Endret av Sulfuric
Lenke til kommentar

Herlig, flasha ny kernel. Nå kan man dual-boote :D

fortell mer om dette.

Hva rom har i dual boot?

Erfaringer?

http://www.gokhanmoral.com/gm/

http://forum.xda-dev...d.php?t=1557844

 

 

;)

 

Har ikke trødd meg til å sette opp dual boot enda, bare ordnet alt til rette. (siden jeg ikke har sovet)

edit: blir sikkert krøll om du ikke allerede bruker SiyahKernel.

Får opp en fin menu før bootscreen, som lar deg velge hvilken ROM du vil boote.

 

Det kom med 3.1beta1, ser jeg. Fungerer det tilfredstillende?

Lenke til kommentar

Sikker på at dette er grunnen?

 

Hva om jeg ønsker å kopiere et fotografi til PCen min, eller overføre en MP3 til telefonen?

Er Kies blitt helt nødvendig?

 

Jeg liker ikke Kies, og vanligvis bruker jeg PCer som jeg ikke kan installere Kies på.

Jeg trenger at den fungerer som masselagring.

Finnes det en løsning?

 

Blåtann duger i hvert fall ikke. Den klarer jo ikke engang å hoste opp feilmeldinger. Den bare gidder ikke.

Har fått blåtann til å virke av og til... Etter mange forsøk, der jeg vil overføre filer til og fra andre mobiler eller laptoper.

Det er bare en rævva teknologi som sjeldent virker.

 

Jeg må få liv i den USB-kabelen.

Telefonen din kobler seg til som en mtp-enhet. Dessverre kobler den seg til som en jøvlig buggy mtp enhet (ingen overraskelse fra Samsung der...) Du kan gå inn på innstillinger -> nettverk -> USB-etellerannet og koble den til som masselagringsenhet. (Må gjøres hver gang.) Det hadde du forøvrig funnet ut med ETT søk etter "S II ICS USB MASS STORAGE" eller alle andre (firnuftige) variasjoner du kunne tenke deg å søke etter innen samme tema, f.eks. connect Galaxy S II to Mac.
Lenke til kommentar

Det kom med 3.1beta1, ser jeg. Fungerer det tilfredstillende?

Yes, veldig!

Bruker SiyahKernel v3.1beta3

Telefonen blir ikke like varm ved bruk av wifi lengre. Og jeg har ikke latt det gått lang nok tid til at jeg si noe om batteritiden.

Og i

SiyahKernel v3.1beta2 så fikset de "fixed high memory usage" også.

Telefonen din kobler seg til som en mtp-enhet. Dessverre kobler den seg til som en jøvlig buggy mtp enhet (ingen overraskelse fra Samsung der...) Du kan gå inn på innstillinger -&--#62; nettverk -&--#62; USB-etellerannet og koble den til som masselagringsenhet. (Må gjøres hver gang.) Det hadde du forøvrig funnet ut med ETT søk etter "S II ICS USB MASS STORAGE" eller alle andre (firnuftige) variasjoner du kunne tenke deg å søke etter innen samme tema, f.eks. connect Galaxy S II to Mac.

Kommer opp automatisk hos meg ;) Bare plugger til kabelen.

(og eksternt sdkort funker igjen.)

 

(pga fiksen jeg gjorde)

Endret av Sulfuric
Lenke til kommentar

øøy.. noen her som har prøvd den siste Lite'ning Rom v2.7 med XWLP7 firmware ??

 

XWLP7 ble sluppet 3 april og siste versjon av Lite'ning Rom ble sluppet i dag.

 

Jeg har igrunnen ikke oppdatert telefonen på griselenge siden jeg av en eller annen grunn fikk det for meg at Lite'ning Rom ikke ville bli oppgradert igjen...

 

Så her sitter jeg da med Android 2.3.4 da :p

 

Ok... bare så det er nevnt... min telefon ble helt kokko i hue etter denne oppdateringen... Jeg forsøker meg på en install av ny firmware uten mod jeg og ser om de samme problemene er der...

Lenke til kommentar

Ingen som har noen tips angående min dødssyke mobil?

Jeg la inn GT-I9100_NEE_I9100XWKI8_I9100OXXKI2_I9100XXKI4 da alt gikk åt skogen. Er dette riktig fw for min telefon kjøpt her i Norge? Ligger evt. ICS stock der ute et sted så jeg kan prøve å installere den og se om det fikser alt?

Eller er det en custom fw der ute hvor alle bluetooth-kontrollene fremdeles virker på og som dere kan anbefale? MÅ jeg da evt. også roote telefonen?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...