Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

]Batteriproblematikken er et velkent problem for mange som ikke gjør noe som helst med telefonen, både med Galaxy S II og Galaxy Nexus etter ICS-oppdateringen.

 

Hva kan man gjøre da? Har ICS med 2000mah batteriet var fulladet for 7,46 timer siden og nå er det nede på 31%. Latterlig!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er en av de som merker at batteritiden er merkbart dårligere etter oppgradering til ICS.

Ikke har jeg spotify, eller spill på fonen.

Sjekker jeg på battery usage, så står nå Android for 93 % av batteribruken.

Et 2000 mWA batteri er bestilt.

Men Samsung kan da ikke være bekjenk at det skal være sånn vel ?

Lenke til kommentar

For de med batteriproblemer, så kan det hjelpe å resette telefonen til fabrikkinnstillinger.

Selv har jeg byttet til MIUI (ICS) og synes det fungerer greit i forhold til batteribruk.

 

Javel, men forsvinner noe av det en har på telefonen da ? Tenker på bilder, musikk, apps og mails. Og innstillinger for mail accounts. Adresselister, osv. osv. osv....

Den står til lading nå, og jeg skal senere forsøke t ta ut batteriet som enkelte nevner.

Lenke til kommentar

Må man forandre noe i innstillinger for å få signaler ut på hdmi?

Jeg får bare opp en slags nattbordsklokke eller hva man kan kalle det når hdmi kobles til, og intet signaler ut.

Har prøvd med ulike ladere (inkl orginal), er dog et billigadapter fra dealextreme.com.

Og Galaxy R, ikke S II, men kan ikke skjønne at det skulle ha noe å si...

Lenke til kommentar

For de med batteriproblemer, så kan det hjelpe å resette telefonen til fabrikkinnstillinger.

Selv har jeg byttet til MIUI (ICS) og synes det fungerer greit i forhold til batteribruk.

 

Javel, men forsvinner noe av det en har på telefonen da ? Tenker på bilder, musikk, apps og mails. Og innstillinger for mail accounts. Adresselister, osv. osv. osv....

Den står til lading nå, og jeg skal senere forsøke t ta ut batteriet som enkelte nevner.

 

Hørt om backup ? :)

Lenke til kommentar

For de med batteriproblemer, så kan det hjelpe å resette telefonen til fabrikkinnstillinger.

Selv har jeg byttet til MIUI (ICS) og synes det fungerer greit i forhold til batteribruk.

 

Javel, men forsvinner noe av det en har på telefonen da ? Tenker på bilder, musikk, apps og mails. Og innstillinger for mail accounts. Adresselister, osv. osv. osv....

Den står til lading nå, og jeg skal senere forsøke t ta ut batteriet som enkelte nevner.

 

Hørt om backup ? :)

 

Jada, klart det ;-)

Men brker du Kies, og over på en pc da, eller bruker du wifi og google konto ?

Og en ting til : hvis telefonen ligger på standby over natten, og er generelt lite i bruk. Hva er da sånn ca. normal prosent for Android ?

Lenke til kommentar

Fant ut en ting idag:

Hvis det er System *Wakelock* Mediasenter som spiser batteri (synlig med Badass Battery Monitor) hjelper det å gå inn i system, applications, all og finne Media Storage. Velg Clear Data, da det mest sannsynlig er korrupt data som prøver å synce med ettellerannet.

(ikke sikker på hva disse dataene inneholder, så slett forsiktig. Min var bare på 2.6MB, så tenkte at det ikke var så farlig).

 

Det hjalp veldig på min telefon. Jeg hadde for inntil 2 timer siden et stort problem med at *wakelock* spiste utrolige menger av batteriet mitt. Nå er den blitt meget lav, redusert fra "normale" 60% til under 2%.

Endret av newman221
Lenke til kommentar

For de med batteriproblemer, så kan det hjelpe å resette telefonen til fabrikkinnstillinger.

Selv har jeg byttet til MIUI (ICS) og synes det fungerer greit i forhold til batteribruk.

 

Javel, men forsvinner noe av det en har på telefonen da ? Tenker på bilder, musikk, apps og mails. Og innstillinger for mail accounts. Adresselister, osv. osv. osv....

Den står til lading nå, og jeg skal senere forsøke t ta ut batteriet som enkelte nevner.

 

Hørt om backup ? :)

 

Jada, klart det ;-)

Men brker du Kies, og over på en pc da, eller bruker du wifi og google konto ?

Og en ting til : hvis telefonen ligger på standby over natten, og er generelt lite i bruk. Hva er da sånn ca. normal prosent for Android ?

 

Hvis du synker mobilen til gmail-adressen din, har du jo backup allerede der på alle kontakter, e-postadresser osv.

Ellers er det letteste å bare lagre alle sms og slikt på sd-kortet og ta ut dette ved oppdatering/tilbakestilling av telefonen.

Lenke til kommentar

Da har jeg prøvd alt. Blir vel ny tlf eller gingerbread. :hrm:

 

Men tusen takk for all hjelpen :)

 

Var jo ikke mye til hjelp...

 

Eneste jeg kan anbefale da er litt mer stress, og det er en full wipe og installere en nyere firmware via ODIN enn du har tilgang til via Kies..

 

Nå vet jeg ikke hva du bruker, men jeg bruker I9100XWLP7 som ble lansert 03 april 2012

 

EDIT: Med full wipe mener jeg denne oppskriften:

  • Reboot til "recovery modus".
  • Velg "wipe data/factory reset".
  • Velg "wipe cache partition".
  • I menyen "mount and storage" formater "cashe", "system" og "data".
  • I menyen "Advance" velg "wipe dalvik cache" og "wipe battery stats". I samme menyen helt nederst "Reboot into Download mode".
  • Så flasher du telefonen i ODIN med siste ROM eller firmware.

I9100XWLP7 gjorde susen. Nå funker spotify hvertifall :w00t: Men nå får jeg ikke nett på mobilen. Litt kjipt å måtte være avhengig av wifi for å kunne ha kontakt med verdenen.

Lenke til kommentar

I9100XWLP7 gjorde susen. Nå funker spotify hvertifall :w00t: Men nå får jeg ikke nett på mobilen. Litt kjipt å måtte være avhengig av wifi for å kunne ha kontakt med verdenen.

 

Wipe dalvik cache igjen i recovery... Men fix permissions før du reboter... det gjør du også i recovery i samme menyen eller der omkring ^^...

Endret av αкαѕнα
Lenke til kommentar

Forresten....

 

kan noen sjekke en sak jeg sliter med... Jeg vet ikke om det er et ICS problem eller noe knyttet til firmware I9100XWLP7, Lite'ning ROM eller om jeg gjør noe feil... fint om noen sjekker...

 

I Epost klienten så ønsker jeg at alle meldinger pushes gjennom også i Roaming... Jeg antar at jeg må aktivere "bruk synkroniseringsplan" i alternativet "ved Roaming" for å oppnå dette slik som bildet under.

 

8ouar.png

 

Tingen er bare det at dette valget ikke blir lagret :/

 

Om jeg går ut av menyen og tilbake igjen så står det manuelt der igjen.

 

Dere finner valget her: E-post -> Meny -> Kontoinnstillinger > velger din konto.

 

Takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar

hei .. jeg klarte å knuse halve fronten på GSII min for en liten tid tilbake, hele nedre del samt tilbake-knappen er borte (den funker fortsatt)

 

Hvor mye koster dette å reparere om jeg sender den tilbake til chess/samsung? Jeg så noen prøvde å fikse ved dette selv ved å bestille via ebay /hårføner men da fucker jeg vel opp hele tlf uheldig som jeg er..

Lenke til kommentar

For de med batteriproblemer, så kan det hjelpe å resette telefonen til fabrikkinnstillinger.

Selv har jeg byttet til MIUI (ICS) og synes det fungerer greit i forhold til batteribruk.

 

Javel, men forsvinner noe av det en har på telefonen da ? Tenker på bilder, musikk, apps og mails. Og innstillinger for mail accounts. Adresselister, osv. osv. osv....

Den står til lading nå, og jeg skal senere forsøke t ta ut batteriet som enkelte nevner.

 

Hørt om backup ? :)

 

Jada, klart det ;-)

Men brker du Kies, og over på en pc da, eller bruker du wifi og google konto ?

Og en ting til : hvis telefonen ligger på standby over natten, og er generelt lite i bruk. Hva er da sånn ca. normal prosent for Android ?

 

Hvis du synker mobilen til gmail-adressen din, har du jo backup allerede der på alle kontakter, e-postadresser osv.

Ellers er det letteste å bare lagre alle sms og slikt på sd-kortet og ta ut dette ved oppdatering/tilbakestilling av telefonen.

 

Det finnes ganske mange muligheter å ta backup på. Jeg brukte Kies denne gangen, og det gikk greit.

Kontaktene ble tatt via g-mail, og igjen via Mine Kontakter på Telenor.

 

En factory reset ble foretatt, og nå ser det jammen ut for at det ordnet seg.

Batteriet tappet for 4 % gjennom natten, og Android sluker ikke batteri som det gjorde etter oppgraderingen til ICS.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...