Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Noen som har lyt til å fortelle hvilke ICS ROMs de bruker, og om de har batteriproblemer der? Inntil jeg finner en ICS ROM som ser spesielt lovende ut, har jeg flashet N.E.A.K-kernel, og ser om det forhåpentligvis kan hjelpe noe...

Jeg bruker Resurrection Remix ics v1.1 og har ingen batteriproblemer i det hele tatt,tvert i mot.

Har testet mange ISC Rom men dette er min favoritt.Rask og bra batteri.

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1436854

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Plutselig har mobilen min sluttet å ta lading.

Gikk nesten (dvs den skrudde seg ikke av) tom for strøm i går, og satte den på lading i en times tid. Når jeg skulle ta den ut var den fremdeles så og si tom for strøm.

Ser ikke ut som at den vil motta lading i det hele tatt, verken fra vanlig lader eller USB..

 

Når den er tilkoblet lader piper den som den vanligvis gjør når den er tilkoblet, og det står et "lyn"-symbol på batteriikonet øverst til høyre, så det er tydelig at den "finner" laderen, men batteriet vil altså ikke lades opp.

 

Noen som kan hjelpe?

 

Kan også nevne samtidig at folk jeg snakker med i telefonen hører et "ekko" av seg selv når de snakker. Utrolig plagsomt..

 

Har litt av det samme problemet selv. Telefonen har magisk sluttet med å lade, og jeg må dytte og nappe MYE i pluggen før den "fanger". Vet ikke hvordan eller hvorfor dette har oppstått. Leste vel noe om andre som enten har byttet port eller gjort noe med porten. Husker ikke hvem det var som sa at de hadde dyttet "et eller annet" oppover inne i porten.

 

Leste også om noen som hadde levert den inn på service og fått svar tilbake om fuktskade KUN på porten og intet annet - noe som er helt absurd.

 

Litt usikker på hva jeg skal gjøre med saken enda. Jeg får ladet mobilen, den er bare ufattelig kravstor på hvordan jeg dytter inn pluggen og hvordan den ligger. Dette går ikke i lengden, merker jeg ...

 

Edit - hadde aldri dette problemet før ICS - men "virker" som om det er noe fysisk i ustand med porten, selv om jeg ikke fatter hvordan det kan ha skjedd. Aldri mistet den i bakken, aldri mistet den eller hengt den i kabel etc. Dette har bare magisk blitt skrot.

Endret av hreple
Lenke til kommentar

Den har ikke det - du må sjekke hva som ligger og trekker strømmen til deg. Ev er batteri ødelagt, for lite bruk skal den vare i mange døgn.

Hjelper ikke å sjekke det når det er velkjent at den har en ekstrem batteribug som kke vises i battery stats. :roll:

 

Hos meg vises det ofte at skjermen har tatt 33% og Android OS ~30%. Mån når telefonen har 27% bateri igjen og skjermen har vært på 50min med automatisk lysstyrke innendørs, sier det seg selv at det ikke er den som har brukt 33% av disse 27%, men at det er noe annet som stjeler strøm.

 

Skrur jeg av wifi, er probleme helt borte, så det stemme nok som det sies flere steder at det er rproblemer knyttet til wifi(driveren). Mange med Galaxy Nexus og ICS har akkurat samme problemet. Trist at de skal pågå i måneder uten noen fiks.

Lenke til kommentar

Jeg bruker Resurrection Remix ics v1.1 og har ingen batteriproblemer i det hele tatt,tvert i mot.

Har testet mange ISC Rom men dette er min favoritt.Rask og bra batteri.

 

http://forum.xda-dev...d.php?t=1436854

Synd han ikke har fungerende nedlastninger til alt som skal lastet ned (f.eks. gapps fixer). Lurer på å bare teste CM9, noen som vet om det ER klart for prime time, slik mange hevder?
Lenke til kommentar

Min elskbare Galaxy S2 gikk over til å bli forhatt i dag. Wordfeud (området hvor ens utdelte brikker befinner seg) er klart brent inn i skjermen. Greit nok at jeg liker å spille det etter at jeg installerte det for et par mnd. siden, med det skal da være måte på.

 

Etter litt googling ser det ut til at innbrenning i denne skjermtypen ikke hører til det sjeldne visstnok. Skuffende.

 

Undres over om slikt går på garantien. Den halvt år gamle telefonen er bare plagsom å bruke nå.

Lenke til kommentar

Får satse på det. Bruker normalt Galaxy Tab til wordfeud, Er veldig tydelig på hvit bakgrunn (eller blå når jeg går i test-modus med *#0*#).

 

Ut fra hva jeg har lest er det spesielt ikonene øverst som står i fare for å brenne seg inn, men det sliter jeg ikke med. Wordfeud derimot...

Lenke til kommentar

Har litt av det samme problemet selv. Telefonen har magisk sluttet med å lade, og jeg må dytte og nappe MYE i pluggen før den "fanger". Vet ikke hvordan eller hvorfor dette har oppstått. Leste vel noe om andre som enten har byttet port eller gjort noe med porten. Husker ikke hvem det var som sa at de hadde dyttet "et eller annet" oppover inne i porten.

 

Leste også om noen som hadde levert den inn på service og fått svar tilbake om fuktskade KUN på porten og intet annet - noe som er helt absurd.

 

Litt usikker på hva jeg skal gjøre med saken enda. Jeg får ladet mobilen, den er bare ufattelig kravstor på hvordan jeg dytter inn pluggen og hvordan den ligger. Dette går ikke i lengden, merker jeg ...

 

Edit - hadde aldri dette problemet før ICS - men "virker" som om det er noe fysisk i ustand med porten, selv om jeg ikke fatter hvordan det kan ha skjedd. Aldri mistet den i bakken, aldri mistet den eller hengt den i kabel etc. Dette har bare magisk blitt skrot.

 

Hadde akkurat det samme problemet, til slutt ville denne ikke lade og gikk i bilmodus av seg selv av en eller annen grunn. Jeg løste problemet med å koste utav usbinngangen med en tørr tannkost. Alt har funket knirkefritt siden.

Lenke til kommentar

Da har jeg snart hatt min andre SGS2 i 2 uker. Allerede nå er den tilsynelatende i ferd med å ta kvelden. Dvs det er kommet et lilla/blått felt nede til venstre på skjermen. Ca 1 cm bredt og 2 cm høyt. Det ser ut som at det blir større og større etter at det først viste seg for 2 dager siden.

Er disse telefonene virkelig av så redselsfull dårlig kvalitet,eller er det bare jeg som er uheldig? For meg virker det som om de rett og slett ikke tåler å bli brukt. Fruen sin iphone tåler jo tydeligvis ALT i forhold til dette makkverket.

Lenke til kommentar

Har rotet så mye med telefonen nå, at jeg glemmer hva jeg har gjort etterhvert...

 

Jeg har mønster som skjermlås, og nå får jeg ikke valgt vanlig skjermlås. De alternativene er "grået ut" i innstillingene så jeg får ikke valgt et lavere sikkerhetsnivå.

Noen forslag til hva jeg har rotet meg bort i?

 

Kjører siste Criskelo rom med Siyah-kernel, men det burde ikke ha noe å si. Har McAfee Mobile security installert, men har prøvd å deaktivere det og uten nevneverdig effekt...

 

Som sagt, gode råd mottaes med takk!

Lenke til kommentar

Hei,

 

Fikk min S2 for ca 1 uke siden. har vært ganske fornøyd me den bortsett fra den henger seg opp av og til. jeg har ikke gjort noe med den av opptateringer bortsett fra enkelte programer. Det kan skje f.eks hvis jeg er inne på wordfued at den plutselig blir helt svart i ca 3 sekunder. så ser jeg skjermen i 2 sekunder like før den blir svart igjen og starter fort opp på nytt igjen. må ikke skrive pinkoden på nytt men han søker opp dekning og nettverket på nytt..

har også hendt seg at han låser seg helt på spotify. da må jeg restarte telefonen.

 

What 2 do?

Lenke til kommentar

Noen som orker å sjekke ladekontakten på sin Galaxy S2. Har den fire små koppertingester, eller tre?

 

Laderen er utrolig ustabil sammen med telefonen, og jeg kan plugge inn uten at det egentlig skjer noe. Må "wiggle" som pokker for å få noe strøm i telefonen.

 

Samtidig funker usb-kabel utmerket (den har fire små metall-tingester) og der er det null kontaktproblem - bare rett i og god stemning hver gang. Derfor jeg lurer på om det kan være noe galt med laderen, og skulle gjerne hørt om andre kan stirre manisk inn i laderen sin og gi meg noe feedback.

 

Ellers slår telefonen seg rolig av nå og da helt uten at jeg aner hvorfor.

 

Batteribruken er ganske merkelig. Kernel bruker 55% av all strøm, og 71% er apps og stuff (inkludert kernel).

 

Burde sikkert resatt telefonen totalt for å se om det hjelper, men ved gud, jeg er lat ...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...