Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har testet i Windows og Linux også... Telefonen dukker ikke opp som masselagringsenhet.

Men Ubuntu sier at en mediaspiller er koblet til, så helt sløv er den jo ikke.

Noen løsning?

Fra XDA:

 

for all those folks missing mtp on aokp roms, including this one, do this:

1. download terminal emulator

2. in there, type the following commands

su

setprop persist.sys.usb.config mtp

3. exit terminal emulator

4. reboot

thanks to net.silb for this

 

 

Takk for svar... Men om jeg taster "su", svarer den "not found".

 

Jeg har på ingen måte hacket denne telefonen. Den er som fra butikken.

Må jeg roote den for at dette skal virke?

Lenke til kommentar

 

ser ut som en stygg væskeskade, men kan være hva som helst i den oppløsningen.

 

Eneste veske den har vært utsatt for er kondens i lomma på en Goretex-bukse i noen timer på fjellet. Blir bare så utrolig frustrert over at telefonen ikke tåler noe som helst. ALLE,absolutt alle telefoner jeg har hatt har tålt MYE mer enn SGS2. Ihvertfall de to jeg har hatt. De har vært Porcelain Edition.

 

Ikke noen ekspert, men har den blitt utsatt for klemskader?

Lenke til kommentar

Jeg kjører faktisk HyDrOG3N-ICS-20120410, ATM. Får se hvordan det fungerer.

Den har samme batteribug som offisiell ROM. Android OS drikker batteri.Har brukt 25% av battriforbruket mitt i dag, skjermen har brukt 23.... Min gamle HTC Desire kunne klare en knapp uke på standby, det kan S2en se jævlig langt etter...
Lenke til kommentar

Den har samme batteribug som offisiell ROM. Android OS drikker batteri.Har brukt 25% av battriforbruket mitt i dag, skjermen har brukt 23.... Min gamle HTC Desire kunne klare en knapp uke på standby, det kan S2en se jævlig langt etter...

Hvordan er ting med wifi bruk? Her i nord, kjører jeg bare 2g.. Får ikke inn noe annet, vel, 3g noen steder men..

Endret av Sulfuric
Lenke til kommentar

Må jeg roote den for at dette skal virke?

Åja, du har ikke root..

 

"Su" = "superuser/root" :)

 

Så du kjører ICS, uten root, umoddet, og du får ikke opp sdkort? :/

 

Jeg er litt kjent med Linux, og vet hva su er.

Telefonen er oppdatert til ICS. Men det gjorde jeg ved å trykke på telefonen, ikke ved å bruke Kies eller liknende.

Alt er gjort på "lovlig" måte, uten rooting og slikt.

 

Og jeg har ikke SD-kort i den. Bare fem mp3-filer og noen foto som jeg knipset selv.

Bruker den mest til surfing og YouTube, og til det bruket er den fantastisk.

Jeg hadde ikke hatt behov for å modde noe som helst.

 

Jeg mener at telefonen skal dukke opp som masselagringsenhet/minnepinne når jeg kobler den til PCen.

Det gjorde den før, men ikke nå lengre.

Ikke på Mac'en, i hvert fall.

 

I Ubuntu kan jeg gå inn på den i filbehandleren.

Sånn ser det ut da:

1u2kf.gif

Trykk for å forstørre bildet.

 

 

Problemet er at alle disse mappene er helt tomme!

For eksempel skal det jo være flere dusin bilder i DCIM og et fåtall sanger i MUSIC.

Men det er det ikke.

 

Men filene er ikke slettet. Musikkprogrammet og fotofremviseren på telefonen har ingen problemer med bildene og musikken.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

øøy.. noen her som har prøvd den siste Lite'ning Rom v2.7 med XWLP7 firmware ??

 

XWLP7 ble sluppet 3 april og siste versjon av Lite'ning Rom ble sluppet i dag.

 

Jeg har igrunnen ikke oppdatert telefonen på griselenge siden jeg av en eller annen grunn fikk det for meg at Lite'ning Rom ikke ville bli oppgradert igjen...

 

Så her sitter jeg da med Android 2.3.4 da :p

Lenke til kommentar

Sikker på at dette er grunnen?

 

Hva om jeg ønsker å kopiere et fotografi til PCen min, eller overføre en MP3 til telefonen?

Er Kies blitt helt nødvendig?

 

Jeg liker ikke Kies, og vanligvis bruker jeg PCer som jeg ikke kan installere Kies på.

Jeg trenger at den fungerer som masselagring.

Finnes det en løsning?

 

Blåtann duger i hvert fall ikke. Den klarer jo ikke engang å hoste opp feilmeldinger. Den bare gidder ikke.

Har fått blåtann til å virke av og til... Etter mange forsøk, der jeg vil overføre filer til og fra andre mobiler eller laptoper.

Det er bare en rævva teknologi som sjeldent virker.

 

Jeg må få liv i den USB-kabelen.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Bestemte meg for å gå tilbake til 2.3.4 da ICS ga en del problemer jeg ikke kunne leve med. Oppdaterte med Odin, men nå blir det bare kræsj her. Det første som møter meg ved boot er "Programvareoppdatering (prosess com.wssyncmldm)har uventet stanset. Prøv på nytt" Og lenger kommer jeg ikke. Altså en helt ubrukelig S2. Noen som kan komme med en redningsflåte?

Lenke til kommentar

Jeg mente AT det går an. Beklager, leste spørsmålet ditt feil.

 

Det går an å bruke GPS, men den vil naturligvis ikke laste inn kart fra f.eks Google Maps via GPS, det må bruke datatrafikk, eller som du sier lastes inn på forhånd (kan laste inn deler av kartet på minnekortet)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...