Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen som har noen tips angående min dødssyke mobil?

Jeg la inn GT-I9100_NEE_I9100XWKI8_I9100OXXKI2_I9100XXKI4 da alt gikk åt skogen. Er dette riktig fw for min telefon kjøpt her i Norge? Ligger evt. ICS stock der ute et sted så jeg kan prøve å installere den og se om det fikser alt?

Eller er det en custom fw der ute hvor alle bluetooth-kontrollene fremdeles virker på og som dere kan anbefale? MÅ jeg da evt. også roote telefonen?

Hva står det på selve telefonen din?

About Phone > Baseband version ?

 

Jeg bruker KI4.

Sikker på at telefonen din ikke er GT-I9100 P f.eks ?

Lenke til kommentar

Noen her som har forsøkt å koble telefonen opp mot UiB-VPN og som kan forklare meg hva de gjorde for å få dette til å fungere?

 

Har fulgt dette oppsettet: https://it.uib.no/VP...0.1_med_Android uten hell. Får ikke opp noen annen feilmelding enn "tilkobling mislyktes".

 

Hjelp mottas med takk :)

Det fungerer uten problemer, så lenge du følger oppskriften. Du har sannsynligis skrevet inn feil serveradresse.
Lenke til kommentar

Jeg deaktiverte meldinger. Altså, den appen som heter "meldinger" som er standard smsleser og som følger med telefonen. Jeg gikk inn på meldinger -> deaktiver. Den er helt borte.

Gå inn igjen på innstillinger-> programmer og scroll ned til bunnen av lista (under alle applikasjoner).

Lenke til kommentar

Jeg deaktiverte meldinger. Altså, den appen som heter "meldinger" som er standard smsleser og som følger med telefonen. Jeg gikk inn på meldinger -> deaktiver. Den er helt borte.

Gå inn igjen på innstillinger-> programmer og scroll ned til bunnen av lista (under alle applikasjoner).

Eller bare at legge inn Go sms pro

Lenke til kommentar

Umulig å finne ut, da som sagt telefonen kræsjer tvert den booter opp.. Får ikke gjort noe som helst med den akkurat nå.

 

Får du booted den opp i download mode?

 

 

Volume ned + menytasten + power samtidig.

 

Joda, jeg får bootet inn i download-mode, så jeg har installert (eller prøvd iallefall) 2.3 flere ganger. Men det ser ut til at installeringen kræsjer før den er helt ferdig og dermed blir det bare kødd.

 

Det kan jo hende jeg prøvde med feil FW, men en kompis av meg som har samme mobil fikk ikke noe problem med samme versjon. Hans var riktignok låst til Telenor, så jeg vet ikke om det påvirket noe.

 

Jeg må iallefall få den til å virke igjen selv om jeg ikke får lagt inn 2.3. Hva er en grei, tilsvarende custom FW basert på 2.3 som er stabil?

Lenke til kommentar

øøy.. noen her som har prøvd den siste Lite'ning Rom v2.7 med XWLP7 firmware ??

XWLP7 ble sluppet 3 april og siste versjon av Lite'ning Rom ble sluppet i dag.

Jeg har igrunnen ikke oppdatert telefonen på griselenge siden jeg av en eller annen grunn fikk det for meg at Lite'ning Rom ikke ville bli oppgradert igjen...

Så her sitter jeg da med Android 2.3.4 da

Ok... bare så det er nevnt... min telefon ble helt kokko i hue etter denne oppdateringen... Jeg forsøker meg på en install av ny firmware uten mod jeg og ser om de samme problemene er der...

 

Husk og wipe alt.

Sett MASSE problemer pga det.(på forums)

 

 

Det skal man si ja... Og du hadde helt rett også... Har aldri hatt sååå mye rare feil og krasj som det der... Endte til slutt opp med en Freeze med påfølgende reboot som gikk i en loop.. Med andre ord så var jeg litt ute å kjøre der ^^

 

Her er oppskriften jeg brukte for å komme meg ut av helvete:

  1. Rebootet til "recovery modus".
  2. Valgte "wipe data/factory reset".
  3. Valgte "wipe cache partition"
  4. I menyen "mount and storage" formaterte jeg "cashe", "system" og "data".
  5. I menyen "Advance" valgte jeg "wipe dalvik cache" og "wipe battery stats". I samme menyen helt nederst "Reboot into Download mode".
  6. Så flasha jeg telefonen i ODIN med versjon 2.7 av Lite'ning Rom på nytt.

DONE !!

 

Så for å slippe den gule og svært stygge varseltrekanten var det frem med den geniale USB Jiggen min og nullstille telleren for firmware installasjoner og lurer jo samtidig telefonen til å tro at det er 100% offisiell firmware på telefonen..

 

Jippi....

 

Alle problemer jeg hadde er borte, telefonen er smooth som aldri før og jeg digger den enda mer... Litt teit at det måtte Wipe til, men Lite'ning Rom ruler uansett så det var verd stresset &--#60;3

Endret av αкαѕнα
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...