Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Joda, jeg får bootet inn i download-mode, så jeg har installert (eller prøvd iallefall) 2.3 flere ganger. Men det ser ut til at installeringen kræsjer før den er helt ferdig og dermed blir det bare kødd.

 

Det kan jo hende jeg prøvde med feil FW, men en kompis av meg som har samme mobil fikk ikke noe problem med samme versjon. Hans var riktignok låst til Telenor, så jeg vet ikke om det påvirket noe.

 

Jeg må iallefall få den til å virke igjen selv om jeg ikke får lagt inn 2.3. Hva er en grei, tilsvarende custom FW basert på 2.3 som er stabil?

Noen ganger så funker ikke en FW, noen ganger funker en annen, foreslår at du bare prøver forskjellige versjoner til du finner en som du får telefonen ut av knipa med, også gå til den FW du ønsker.

 

Prøvde du å flashe med Odin?

 

ICS, eller ikke?

 

Det skal man si ja... Og du hadde helt rett også... Har aldri hatt sååå mye rare feil og krasj som det der... Endte til slutt opp med en Freeze med påfølgende reboot som gikk i en loop.. Med andre ord så var jeg litt ute å kjøre der ^^

Ingen problem, jeg er en KP-hore, hint hint :p

Utifra det jeg har lest, så anbefaler jeg alltid å ta en full wipe (data/factory reset, cache partition, og dalwik cache, battery stats også)

 

Kan være du slipper unna å ta en data/factory reset.. men..

 

Jo, også er det mye bedre om du lader batteriet til 100%, også drar ut batteriet ut minimum 180 sekunder, slik at du tvinger batteristats til å bli slettet. (istedet for wipe batteristats under recovery)

(for dere som whiner om batteritid)

Endret av Sulfuric
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen spesifikk løsning da det er mange ting som kan gjøre at en telefon slår seg av. Man må som regel bare begynne teste diverse løsninger for å se om det har noen effekt. Kan være firmware feil, hardware feil, feil på apps, feil på batteri osv.

 

Reset, oppdater (om tilgjengelig), test.

Reset uten backup og minnekort (flere som har hatt problemer med minnekort), test.

Send på service eller ta hjemme service og; root & bytt rom.

Lenke til kommentar

Kjører nyeste ICS fra samslum med en root. Det er i grunnen alt. Veldig lite bøll på meg. Den har gjort dette en gang i blant både før og etter update til ICS. Regnet med det var android som bare var - vel - dårlig, men burde kanskje undersøke mulighetene for hardware-feil.

 

Frustrerende å ikke kunne stole på mobilen, merker jeg.

Lenke til kommentar

Sliter med batterikapasitet her, lades ut på 10 timer standby, Androis OS som suger stømmen ifølge bruks statestikken, forsøkt driverse custom roms uten hell, alt av strømspare tips og tricks jeg har funnet, byttet bateri, klokket ned osv .. så nå blir den kun brukt som et "leketøy" ..

Lenke til kommentar

Sliter med batterikapasitet her, lades ut på 10 timer standby, Androis OS som suger stømmen ifølge bruks statestikken, forsøkt driverse custom roms uten hell, alt av strømspare tips og tricks jeg har funnet, byttet bateri, klokket ned osv .. så nå blir den kun brukt som et "leketøy" ..

Har du tatt ut batteriet i 2 min?

Lenke til kommentar

Har et spørsmål: Jeg vurderer å kjøpe meg telefonen, men er den verdt prislappen på 4k, også med tanke på ICS-oppdateringen?

Har hørt at mange opplever problemer med S2, også etter ICS-oppdatering...

 

 

Grunnen til at jeg spør er at jeg også vurderer HTC Sensation XE som også ligger på 4k...

 

4k var jo en veldig stiv pris for en relativt "gammel" mobil. Og ja min ble sterkt fucka opp med ICS.

Lenke til kommentar

Har et spørsmål: Jeg vurderer å kjøpe meg telefonen, men er den verdt prislappen på 4k, også med tanke på ICS-oppdateringen?

Har hørt at mange opplever problemer med S2, også etter ICS-oppdatering...

 

 

Grunnen til at jeg spør er at jeg også vurderer HTC Sensation XE som også ligger på 4k...

 

4k var jo en veldig stiv pris for en relativt "gammel" mobil. Og ja min ble sterkt fucka opp med ICS.

 

Hva skjedde med din etter oppgradering til ICS da?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Apropos: Har selv hatt produktet siden 0711 (kun fulgt fabrikkoppdateringer) - og har fremdeles ikke hatt noen spesielle utfordringer med den, annet enn at den er ressurskrevende i overkant av kapasiteten. Lurer på om de som sliter mest også er de som bytter os i ett sett, og ellers mikker i overkant av kunnskapene?

Lenke til kommentar

Apropos: Har selv hatt produktet siden 0711 (kun fulgt fabrikkoppdateringer) - og har fremdeles ikke hatt noen spesielle utfordringer med den, annet enn at den er ressurskrevende i overkant av kapasiteten. Lurer på om de som sliter mest også er de som bytter os i ett sett, og ellers mikker i overkant av kunnskapene?

 

Om du ser litt tilbake i tråden så vil du nok dessverre se at det er en sannhet med modifikasjoner...

 

De fleste feil og problemer som oppstår i forbindelse med flashing av nye ROM osv oppstår som følge av brukerfeil eller at man rett og slett ikke gidder (tar sjansen) på at det går den enkle måten.

 

Og husk nå også på at om det går åt helsiken så er det jo bare å flashe den på nytt...

Lenke til kommentar

Apropos: Har selv hatt produktet siden 0711 (kun fulgt fabrikkoppdateringer) - og har fremdeles ikke hatt noen spesielle utfordringer med den, annet enn at den er ressurskrevende i overkant av kapasiteten. Lurer på om de som sliter mest også er de som bytter os i ett sett, og ellers mikker i overkant av kunnskapene?

Jeg har ikke hatt noen problemer. Lønner seg å lese ordentlig om ting før man kaster seg ut i det (flashing).

Lenke til kommentar

Har et spørsmål: Jeg vurderer å kjøpe meg telefonen, men er den verdt prislappen på 4k, også med tanke på ICS-oppdateringen?

Har hørt at mange opplever problemer med S2, også etter ICS-oppdatering...

 

 

Grunnen til at jeg spør er at jeg også vurderer HTC Sensation XE som også ligger på 4k...

 

4k var jo en veldig stiv pris for en relativt "gammel" mobil. Og ja min ble sterkt fucka opp med ICS.

 

mange apps klikker, wifi er treeeeeg å koble seg opp, skjerm henger seg opp, alarmen faktisk klikket par gange som gjorde at jeg kom for seint på jobb, mye småtull som irriterer.

Lenke til kommentar

Har et spørsmål: Jeg vurderer å kjøpe meg telefonen, men er den verdt prislappen på 4k, også med tanke på ICS-oppdateringen?

Har hørt at mange opplever problemer med S2, også etter ICS-oppdatering...

 

 

Grunnen til at jeg spør er at jeg også vurderer HTC Sensation XE som også ligger på 4k...

 

4k var jo en veldig stiv pris for en relativt "gammel" mobil. Og ja min ble sterkt fucka opp med ICS.

 

mange apps klikker, wifi er treeeeeg å koble seg opp, skjerm henger seg opp, alarmen faktisk klikket par gange som gjorde at jeg kom for seint på jobb, mye småtull som irriterer.

 

Jeg opplever det stikk motsatte av dere.. snodige greier... Etter jeg bare fikk en full wipe og reinstall så har jeg fått en ny mobil...

 

Nå kjører jeg en ROM da, men likevel.. den er jo basert på ICS....

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...