Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke opplevd noe annet enn problemer med ICS, telefonen bruker mye mer strøm, problemer med å lade, i tillegg så hopper den mellom bilmodus, og normal veldig ofte, selv om den aldri har vært koblet opp mot bluetooth enheter. Stemmestyring kommer stadig opp også, uten mulighet til å stoppe det.

Lenke til kommentar

Er det bare meg som ikke har opplevd store problemer etter oppdatering?

Batteriet mitt varer lenger, skjermen reagerer mye raskere, og ellers har jeg merket fint lite til at jeg faktisk har oppdatert telefonen.

 

Det største problemet er at det sendes 2 sms hvis jeg bruker en alternativ meldingsapp, men jeg kan leve med standardappen til de får fikset det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hmm har lite lyst å nullstille tlf for å se om det gir bedre batteritid:/ Ser mange snakke om nova launcher, apex launcher osv.. men hvordan er go launcher i forhold til disse? Ble ganske skuffet, trodde oppdateringen skulle gi en "ny" tlf men synes ikke det var store forksjellene:/

 

Jeg måtte nullstille for å få batteriet til å oppføre seg normalt under 2.3.5, så man skal vel ikke se bort fra at dette kan skje i 4.0.3 også.

 

Forøvrig var det greit å få rydda i telefonen, gjorde backup av kontakter, smser og telefonlogg, samt alle apper, og gjenopprettet kun de appene jeg faktisk ville ha. Resultatet var en bedre 2.3.5 telefon.

Lenke til kommentar

Er det bare meg som ikke har opplevd store problemer etter oppdatering?

Batteriet mitt varer lenger, skjermen reagerer mye raskere, og ellers har jeg merket fint lite til at jeg faktisk har oppdatert telefonen.

 

Det største problemet er at det sendes 2 sms hvis jeg bruker en alternativ meldingsapp, men jeg kan leve med standardappen til de får fikset det.

 

Samme her, den største fordelen her, var nemlig at batteri levetiden ble forbedret.

Lenke til kommentar

Er det bare meg som ikke har opplevd store problemer etter oppdatering?

Batteriet mitt varer lenger, skjermen reagerer mye raskere, og ellers har jeg merket fint lite til at jeg faktisk har oppdatert telefonen.

 

Det største problemet er at det sendes 2 sms hvis jeg bruker en alternativ meldingsapp, men jeg kan leve med standardappen til de får fikset det.

Etter en reset av tlf. ble min også veldig bra. Bra batteri, og at tlf. føles raskere.

Lenke til kommentar

I tillegg til SMS-problemet, så sliter jeg heftig med at standardappen kræsjer og henger, spesielt i tråder med mange sms-er. Utrolig irriterende.

 

Er det sagt noe av noen, ang dette? Må det løses av Samsung eller de som produserer tredjeparts-appene?

Lenke til kommentar

Det høres veldig merkelig ut at en factory reset gjør at telefonen blir mer ustabil. Skulle ikke det renske ut alle apps og instillinger da?

jo den tok alle apps og innstillinger.

men apps ble automatisk reinstallert, sannsynligvis siden de ligger på mine mapper på market.

sånn at jeg fikk ikke velge hvilke jeg ikke ville installere.

 

syens det er rart.spesielt ved å prøve å velge skjermbakgrunn så krasjer det programmet. Norsk tipping funker ikke. og flere programmer "låser" seg med svart skjerm og tving lukking ved for "kjapp" bruk..

 

angrer vel litt på at jeg faktisk kjørte en factory reset. og batteriet blir like kjapt tømt som sist.

 

Kan Push på exchange ha noe med dette å gjøre? ellers så ser jeg at telefonen er veldig lenge "forbli aktiv" så exchange som går over til manuell 1700 fører ikke til mindre bruk av batteri.

 

etter 8 timer viser den 46% med 0,5 timer i telefon og 10-sms/epost. og rimelig lite bruk utenom

Lenke til kommentar

App for å finne ut hvilke apper som sender data fra mobilen.

Har sett en link til en app som viser hva som sender data ut av mobilen før, men finner f... ikke igjen.

Noen som kan hjelpe?

 

onavo er den beste jeg har funnet :) den sier også i fra om det er noen som "hogger" og ikke minst kan du tvinge apper til å kun bruke wifi

Lenke til kommentar

Bare jeg som syns det er morsomt at Team Hacksung klarte å lage en bedre release enn Samsung, på kortere tid?

 

Tenker da på at de baserte seg på en leak som kom rett før jul, og allerde midten av januar var det meste "i orden", hadde det ikke vært for lukkede kernel sources så hadde de vært i mål lenge før Samsung.

 

Og her har Samsung med all verdens informasjon (tenker fra underleverandører for bluetooth etc) og profesjonelt utdannede programmerere, med mye mer ressurser, gjort det samme som de Hacksung, bare 3 måneder tregere.

Lenke til kommentar

Til dere som opplever litt lagg etter oppdatering, slå på 2D gpu accl under dev settings:-)

Det gjør bare situasjonen verre for min del. Slo det på med en gang jeg hadde installert oppdateringen, men slo det kjapt av igjen. Ja, animasjonene kjører i høyere FPS, men touchresponsen blir enda dårligere og når man scroller "hopper" animasjonen nedover i rykk og napp. Virker egentlig som den akselerer kraftig rett etter man løfter fingeren fra skjermen når man scroller.

 

Med 2.3.4 gikk scrolling via samsungs tilpassede motor som spretter på plass ved overscrolling slik som iOS. Denne fungerte MYE bedre.

Lenke til kommentar

Etter factory reset m/formatering har AOS havnet på "normale" 20-25% igjen, ned fra 90% og CPU jobber normalt ser det ut som. Mobilen kjennes kald ut nå.

 

Alt jeg har gjort ellers etter komplett wipe er å fjerne alle pre-installerte widgets og deaktivere skit-tjenester som AP-news, yahoo-finance etc. Det eneste jeg tok backup av var kontaktene. Formaterte t.o.m SD-kortet

 

Telefonen er nå helt skrubba og ting ser greit ut, og man kan langsomt bygge den opp igjen med apps mens jeg holder et våkent øye. Men skjermen lugger fryktelig i forhold til 2.3.5

Lenke til kommentar
Til dere som opplever litt lagg etter oppdatering, slå på 2D gpu accl under dev settings:-)
Har noen en bedre forklaring? Finner ikke noe slik på min SGS2 med ICS...

 

Innstillinger / Settings

Development / Utvikleralternativer: Tving GPU gjengivelse.

Takker

 

Er lei av TouchWiz saken.. Anbefaling til ICS launcher? (eller hva det heter).

Apex Launcher, anbefalles. Hadde LaucherPro tidligere, men den er ikke oppdatert på lenge, og vil vel ikke fungere med ICS

 

https://play.google....mxhdW5jaGVyIl0.

 

Til dere som opplever litt lagg etter oppdatering, slå på 2D gpu accl under dev settings:-)

Har noen en bedre forklaring? Finner ikke noe slik på min SGS2 med ICS...

system settings -&--#62; developer options -&--#62; force gpu rendering

Takker

 

Det høres veldig merkelig ut at en factory reset gjør at telefonen blir mer ustabil. Skulle ikke det renske ut alle apps og instillinger da?

 

Norsk tipping funker ikke. og flere programmer "låser" seg med svart skjerm og tving lukking ved for "kjapp" bruk..

Ja, det stemmer med meg og.

Norsk Tipping funket ikke, så avinstallerte jeg det, så laster jeg det ned igjen og innstallerte det på ny. La til mobil & person nummeret, og volla, alt ok.

Og et par andre programer som stopper opp, men det kommer etter en restart av programmet.

 

 

 

http://www.gsmarena....-review-737.php

 

Ser ut til å være en veldig bra oppdatering :green:

 

Lurer på om jeg skal installere Lite'ning ROM v2.1 (XXLPQ) bare for å se om det er så bra som dem sier at den skal være og så bruke den til CheckROM kommer med v7 som også er XXLPQ.

Har brukt Lite`ning tidligere, og har alltid likt det, men synest Criskelo er kanskje bedre.

Sjekk ut her for den CriskeloServanTEAM ICS V5 (som er android 4.0.3)

http://forum.xda-dev...d.php?t=1546609

Endret av Ray001
Lenke til kommentar

Er dere flere som har begynt å få reklame på telefonen etter ics oppgradering?

Får stadig vekk i advarsler om å klikk her for å se på baby videoer, klikk her får battery optimizer som er en app man må laste ned utenfor android market som sansyligvis er virus.

 

Du har nok en app som gir deg reklame. Last ned AirPush detector fra play shop.

Takker. Fikk reklame jeg og når jeg lastet / installerte et bilde / video redigerings app.

Tatt vekk nå :-)

Endret av Ray001
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...