Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei der!

 

Tenkte jeg skulle dele erfaringene mine ang oppdateringa til ICS 4.0.3..

 

Vi snakker her en 8 mnd gammel uroot'a tlf.. SPB Shell 3D...100+ installerte progs..utstrakt bruk av widgets.

 

Dag:

  1. Nysgjerrig og entusiastisk nedlasting av oppdatering via PC/Kies. Oppgraderer uten problemer eller meldinger :-) Reboot'r... WTF...Browser går svart (låser seg under åpning), WIFI går bananas og Navigon svarer "En uventet feil har oppstått".. Herregud!!! Angrer bittert og skumleser nettet for å downgrade til 2.3.5 som gikk som ei kule. Alle treff indikerer rooting av hjertebarnet...skummelt...velger å installere Opera leser. F_a_e_n
  2. Starter dagen med ladekabelen...herregud så varm tlf rundt kamera-området.. Prøver wifi, men får ikke kontakt, indikator henger noe voldsomt...rebooter...jo, der kom den. Irriterer meg grusomt over den j**la splash-screenen på Operaen, driter vel i hurtigkoblinger jeg, bruker jo bokmerker på en av Home skjermene!!! Drar meg gjennom dagen på et vis, føler jeg sitter med en HTC tlf i et Samsung chassis, begynner å planlegge utvidet backup av tlf, sitter på arb-plassen ved siden av de eplekjekke kollegene og vurderer en iscenesatt forsikringssak. Batteriet dropper 20 % ved hver reboot for å komme på wifi nett..Lader ihvertfall 3 fulle ladninger gjennom dagen. Nullstille til fabrikkdata?? Hmmmmpf!
  3. Sitter i bilkø på vei til jobb, første lyspunkt skaper troen på mirakler igjen. Avinstallerer Navigon og reinstallerer...VOILA... on track igjen..ihvertfall i bilen :-))) Navigon åpner og oppfører seg eksemplarisk. Titter i speilet og smiler litt... Kan jeg gjøre dette med Android browseren også? Googler litt...nei...finner ingen svar, men leser i et forum at ICS lar deg disable programmer. Hmm, roter meg inn i Programmer-Alle-Internett, finner ikke disable...gir litt f**n..klikker "Tømme data"...yeah..."Tømme mellomlager"...yeah!! Foretar en kontrollert reboot..bare sånn i tilfelle.. Dæven, ett touch på Internett-ikonet, PANG, browseren gliser frekt mot meg!! Halleluja :-) Avinstalleringa av Opera'n føles som en evighet, men tok nok bare 5 1/2 sekund..hehe. Veldig nær Back in business!!
  4. Leser at mange sliter med heng på wifi-tilkoblinger, Samsung må jo få ut fingen og legge ut en fix!!?? Hmm, leser også at mange rapporterer forlenget batteritid og ingen wifi problemer. Ka farsken e det det går i? Ligger feilen hos meg? Sletter hjemmenettverket mitt og rescanner..tja...nei samme skitten. Batteriet suger noe voldsomt..men bare periodevis..
  5. Leser på et forum at ICS kan være følsom for gamle widgets... Drar WIFI toggle (verdens mest brukervenlige widget) i bøtta...rebooter...just in case. Nå snakker vi, ja!!! Drar ned...wifi på...wifi av..wifi på..wifi av....alt i løpet av sekunder.. Smiler, akkurat som i 2.3.5'n :-)) For første gang denne uken virker ALT...kjapt... de neste timene bruker jeg 9 % strøm...hmm...relatert??? Aner ikke, men mistenker dette sterkt! Imponerer de eplekjekke med tryne-innlogging i matpausen. Deaktiverer igjen når de snur ryggen til :-)
  6. Må ut i jungelen å hogge meg en ny wifi widget... lander på wifi rabbit..den er ihvertfall oppdatert 2012...virker god..tydeligvis ICS støtte. Batteriet bruker 40 % strøm i døgnet...som er bedre enn 2.3.5.. :-))) Mission Accomplished! Happy :-)

Dette har altså vært min uke, og jeg er fornøyd med å fixe tlf'n uten nullstilling eller downgrade via root...

 

Lykke til med oppgraderingen, folkens!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei! Jeg er gutt på 18 år, og skriver som regel en del smileys i tekstmeldingene mine. Etter oppdateringen til 4.03 ser jeg at de har gjort om utseendet på smileyene, og dette irriterer meg grenseløst! Maken til stygge figurer..

Mitt spørsmål er så enkelt som; Finnes det noen måte jeg kan få tilbake smileyene fra den forrige android versjonen? Ville blitt overlykkelig om dette var mulig! På forhånd takk.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Noen som har opplevd å ha fått en liten rød prikk på kameraet etter oppdateringen? Det har jeg fått. Aldri hatt det før. Gjelder kun hovedkameraet.

 

Her er et bilde jeg har tatt med "flekken" med. Noen som vet hva det kan være. Den kom etter oppdateringen.

post-140274-0-38665500-1332065848_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hei! Jeg er gutt på 18 år, og skriver som regel en del smileys i tekstmeldingene mine. Etter oppdateringen til 4.03 ser jeg at de har gjort om utseendet på smileyene, og dette irriterer meg grenseløst! Maken til stygge figurer..

Mitt spørsmål er så enkelt som; Finnes det noen måte jeg kan få tilbake smileyene fra den forrige android versjonen? Ville blitt overlykkelig om dette var mulig! På forhånd takk.

Hei! Jeg er gutt på 18 år, og skriver som regel en del smileys i tekstmeldingene mine. Etter oppdateringen til 4.03 ser jeg at de har gjort om utseendet på smileyene, og dette irriterer meg grenseløst! Maken til stygge figurer..

Mitt spørsmål er så enkelt som; Finnes det noen måte jeg kan få tilbake smileyene fra den forrige android versjonen? Ville blitt overlykkelig om dette var mulig! På forhånd takk.

Last ned Go sms .mye bedre den

  • Liker 1
Lenke til kommentar

har fått problemer med norsk-tipping appen etter oppdateringen noen som vet om fiks ??

 

Den virket første dagen etter oppdatering,men nå vil den ikkje starte står bare å blinker blå og svart skjerm under oppstart av appen.

Endret av k-sundvo
Lenke til kommentar

MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI

 

Samsung kan bare gå å legge seg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Batteriet er seriøst HELT elendig etter oppdateringen! Da mener jeg virkelig elendig... Det kan gå i fra 35% på kvelden til at telefonen er avslått når jeg våkner morgenen etter. Slik var det aldri før jeg oppdaterte. Noen som har noe tips?

 

:hm::hrm:

Hadde det på akkurat samme viset. Som nevnt mange ganger tidligere i tråden, kjør en fabrikk-reset. Etter den er jeg tilbake på to døgn batteritid som inkluderer to timer med GPS-logging, skjerm på i fem timer, wifi påslått i 48t, masse trykking for å re-installere alle apper/widgets/launcher, pluss pluss

Lenke til kommentar

MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI MIUI

 

Samsung kan bare gå å legge seg :)

 

Stock Icecream Sandwich > MIUI

Lenke til kommentar

Batteriet er seriøst HELT elendig etter oppdateringen! Da mener jeg virkelig elendig... Det kan gå i fra 35% på kvelden til at telefonen er avslått når jeg våkner morgenen etter. Slik var det aldri før jeg oppdaterte. Noen som har noe tips?

 

:hm::hrm:

Hadde det på akkurat samme viset. Som nevnt mange ganger tidligere i tråden, kjør en fabrikk-reset. Etter den er jeg tilbake på to døgn batteritid som inkluderer to timer med GPS-logging, skjerm på i fem timer, wifi påslått i 48t, masse trykking for å re-installere alle apper/widgets/launcher, pluss pluss

 

etter å ha vært veldig langt nede selv så er jeg også nå forsnøyd.

i to dager har ikke android os brukt mer enn 10-20% og batteriet er tilbake.

så ut som gamle app'er og gamle widgets er problemet.

Lenke til kommentar

Er det noen som har hørt om noe fix for dobbel sms sendingen fra 3.parts app'er ?

Det sies at den nye LP7-firmwaren ordner dette. Hakket nyere enn vår LPQ, men denne er indonesisk/engelsk. Jeg er 100% overbevist at vi på berget får enda en ny firmware om få dager. UK sin firmware slippes forresten i morgen.

Lenke til kommentar

har fått problemer med norsk-tipping appen etter oppdateringen noen som vet om fiks ??

 

Den virket første dagen etter oppdatering,men nå vil den ikkje starte står bare å blinker blå og svart skjerm under oppstart av appen.

 

Avinstaller appen og ta den ned på nytt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...